Ga naar inhoud


9/11 verbleekt, vergeleken met de terreurdaden vanuit Gaza.


AEO

Aanbevolen berichten


Zoals ik het zie moet Israël nu doorpakken en voor eens en altijd afrekenen met dit zooitje.

 

Of men valt binnen en bezet Gaza voorgoed,  liquideer alle overduidelijke terroristen, Daarna wordt "de bevolking" die een beter leven wil naar heropvoedings kampen gebracht zodat ze Israëliër kunnen worden en een passpoort  krijgen en elders in het land onderdak kunnen zoeken, kortom ze krijgen een 2e kans op een fatsoenlijk leven maar alleen als zij zich weten te bewijzen en gedragen en dat betekend voldoende sociale controle..  Gaza stad wordt opgeheven en alles wat herinnert aan Palestijnse bullshit wordt voorgoed gewist en ontmanteld. Game-over!

 

Optie 2,   Gooi er een aantal zeer grote bommen op en vernietigd die hele gaza strook inclusief wat daar rond loopt. En zeggen tegen andere landen, laat dit een wijze les zijn. 

 

Nu weet ik dat er mensen zijn die zeggen ja maar de bevolking wordt de dupe van een paar terroristen maar dat is onzin.  Als je zgn met 2 miljoen in en op mekaar zit, het zijn er trouwens veel minder meen ik.  Maar dan weet je heel goed van mekaar wie terrorist is en wie niet.  En als je dan wilt dat het stopt kun je als bevolking ook ingrijpen zeker gezien je in de meerderheid bent.  Maar ja  in werkelijkheid staan ze massaal achter de terreur en dus zijn het allemaal terroristen en hun enige doel is andere haten en dood en verderf zaaien. Die zgn staat die ze willen hadden ze min of meer al maar blijkbaar is het niet genoeg.  Ook als je ze op TV ziet doen ze altijd zielig, er is geen eentje die hand in eigen boezem steekt en zegt, ik wou dat hamas dit niet had gedaan.  

 

Een ieder die een beetje nadenkt weet dat dit soort terroristen nooit zullen stoppen ook niet als je ze hun zin geeft. , kortom de wereld is beter af als deze verdwijnen.  Maar links Europa/NL houd liever terreur in stand en blijft ze elke jaar honderden miljoenen geven om zichzelf een goed gevoel aan te praten.  Dat geld gaat direct naar wapens en andere ellende.  

aangepast door Codx
  • Like 2

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal met Codx eens!

Die Joden hebben allemaal al genoeg meegemaakt!

Nu hebben ze eindelijk na jaren een eigen thuishaven.

Laat ze met rust!

aangepast door D-box
  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, AEO zei:

Toen Amerika werd aangevallen op 9/11, kwamen daarbij 3000 mensen om op een bevolking van 350 miljoen inwoners.

Israël heeft op een bevolking van 9 miljoen inmiddels meer dan 1200 doden te betreuren.

Om dat naar verhouding te vergelijken, dan verbleekt 9/11!

Want dan moet je het aantal van Israëls doden met 39 vermenigvuldigen!

En dan gaat het om 47000 doden!

De impact van deze terreuroorlog op Israël is dus vele malen groter dan destijds 9/11 op Amerika.

Ik vrees dat de impact van een aanslag zich niet simplistisch laat berekenen door een regeltje van 3 met de gegevens van de aanval op de twin towers als uitgangspunt.

Je kunt dan even goed zeggen: "Destijds 350 miljoen Amerikanen in shock en nu maar 9 miljoen miljoen Israëli's", maar dat houdt evenmin steek.

Het zal je maar overkomen dat je als burger met dergelijk geweld geconfronteerd wordt, ongeacht langs welke kant van de grens je geboren bent en los van het feit of het nu gaat om terreur of vergelding... het persoonlijk leed blijft hetzelfde.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook het wegkijken en negeren door de westerse wereld van de hele Palestijnse kwestie. Het zal je maar gebeuren dat je buurman bij je aanklopt en zegt met een boek in de hand, volgens dit boek is dit mijn eigendom, mijn land en je daarna met geweld uit je huis zet, je olijfbomen gaat rooien, die dan oa in NL in de tuincentra te koop gaan, dat alles maal 10000 en zonder dat je ergens je recht kunt halen........tja dan ben je volgens mij niet goed bezig. Stel dat de Duitsers gewonnen hadden en NL 70 jaar bezet hadden. Dan hadden we ook voor de vrijheid gevochten, en de verzetsstrijders werden door de bezetter ook terroristen genoemd. Wat hamas gedaan heeft is afschuwelijk, maar zijn we de bloedbaden vergeten die Israel in de vluchtelingenkampen in het verleden in Libanon in het verleden aangericht heeft? Zorgt wel voor een voedingsbodem voor terrorisme! Trouwens dat landje- en goederenpik gebeurde hier in NL ook. Veel Joodse bezittingen zijn na WOII nooit teruggegeven aan de rechthebbenden.

aangepast door wanderer
  • Like 1

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad blijft het een drama voor alle betrokkenen.

Ik zag gisteren Erick Stackelback op YouTube, en die maakte dezelfde vergelijking met 9/11,

maar noemde een aantal van 60.000, want aan Israëlische zijde is het aantal doden opgelopen naar meer dan 1300.

Inmiddels gaan er steeds meer geluiden op, dat Israël buitenproportioneel optreedt. 

Maar de getallen bewijzen het tegendeel, omdat er in Gaza tot nu toe ruim 1200 doden zijn gevallen, en dat is in 5 dagen tijd. De 1300 doden in Israël vielen op de eerste dag!

Het was een doelbewuste massaslachting op weerloze burgers.

 

aangepast door AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet over aantallen slachtoffers aan weerszijde. Dat mag jij belangrijk vinden maar dat is volgens mij een verkeerde weging van de feiten.

Elke dode is te betreuren vooral omdat het zinloos is en ook gedurende decennia zinloos was. Stabiliteit in de regio is er niet door toedoen van intrigranten uit Oost en West oorlog is big business vooral als daarmee dagprijzen van grondstoffen / delfstoffen miljarden winsten met zich brengt. En men verdient daarenboven ook nog aan de vluchtelingen op klaarlichte dag en onder de loep van onze EU en VN.

Waarvan wij langszaam aan beginnen te beseffen dat het ook een aangestuurde destabilisatie betekend voor ons moderne westeuropa.

Koren op de molen van de potentaten die mensen gebruiken als kanonnenvlees.

 

Maar een en ander hebben we zelf te verantwoorden niet in het minst wegens bepaalde islamofoben in de westerse politiek die ons doen wegkijken.

 

p.s. wie kent G.B.J. Hilterman nog die dit kruitvat destijds al beschreven heeft?

aangepast door Tonskidutch
rood

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

p.s.

Quote

9/11 verbleekt, vergeleken met de terreurdaden vanuit Gaza.

ik vind dat een heel slechte titel om meerdere redenen.

misschien dat daar wat eerder een vraag van gemaakt wordt =>

Terreur aanslagen vanuit GAZA door HAMAS even erg als 9/11?

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

....

Terreur aanslagen vanuit GAZA door HAMAS even erg als 9/11?

Het verdriet van de families is even erg.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als je zo begint...

dan moeten de Kelten terugkomen in Nederland, België en Frankrijk.  Er zijn nog nazaten van de Kelten in o.a. Wales, en Bretagne.

Feit i dat iedereen toch eens de boek 'de etnische zuivering van Palestina' zou moeten lezen.  Geschreven trouwens door een Jood (Ilan Pappe)

Hij maakte deel uit van 'the New Historians' samen met o.a. B. Morris, Avi Shlaïm, Zeev Sternhell,..

Maar wellicht wordt de geschiedenis geschreven door de overwinnaars, want in het westen kennen we alleen de officiële geschiedschrijving zoals ze genoteerd werd door de zionisten.

Let wel! dit praat zeker het geweld door Hamas niet goed, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat in de loop der jaren een veelvoud aan Palestijnen de dood vond door toedoen van Israel.

De extremistische regering in Israel (waartegen trouwens dagenlange opstanden waren, omdat het land al lang geen democratie meer is) heeft er voor gezorgd dat de stop van het vat is gevlogen. Hoe lang kan je een volk dermate onderdrukken? 

Hoe we er uit geraken is mij een raadsel, maar opnieuw is de burgerbevolking van o.a. de Gaza strook de dupe in dit verhaal.

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

PS:  je geeft een beetje een eigen interpretatie aan het verhaal:  de UNO verdeelde het land, 1/2 voor de joden en de andere helft voor de Palestijnen.

Nadien diverse malen gewijzigd in een soort tweestatenoplossing.

Sindsdien hebben de joden stelselmatig aan gebiedsuitbreiding gedaan, ten nadele van de Palestijnen.

hele dorpen werden uitgemoord (ook vrouwen en kinderen) om een voorbeeld te stellen, opdat de Palestijnen zouden vertrekken. En dat hebben ze gedaan, noodgedwongen voor hun leven gevlucht.  Naar o.a. de Gaza strook

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zonder iets goed te willen praten, maar wel om een en ander in verhouding te plaatsen.

 

De cijfers zijn van 2017.

 

De afgelopen 17 jaar zijn bij gevechten tussen Israëliërs en Palestijnen ruim 10.000 mensen omgekomen.

Van elke 10 overledenen zijn er 9 Palestijn.

 

Aantal inwoners Gaza:   1,8 Miljoen

Aantal inwoners Israël:  9,3 Miljoen

 

Zoals in elk gewapend conflict zijn ook hier onschuldige burgers in grote getallen het slachtoffer.

Elk slachtoffer heeft familie, elk overlijden is een tragedie.

Getalsmatige vergelijkingen zijn niet relevant.

 

Het Bijbelse oog om oog tand om tand kan beter vervangen worden door het toekeren van de andere wang.

Het plat bombarderen van een van de partijen gaat op termijn geen oplossing bieden.

 

En wie denkt dat dit conflict ver weg is, dit kan morgen escaleren naar onze regio.

Misschien moeten we maar weer een contingent blauwhelmen tussen de strijdende partijen positioneren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...