Ga naar inhoud


9/11 verbleekt, vergeleken met de terreurdaden vanuit Gaza.


AEO

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, jan72 zei:

Het is maar de vraag hoever je terug mag gaan...

In het B burgerlijk Recht bestaat ook voor claims een verjaringstermijn.

De vraag is dus of iemand met een 3.000 jaar oude claim het recht heeft land op te eisen dat al een paar honderd jaar in handen is van iemand anders...

In het begin betaalden de uit Europa geëmigreerde Joden voor Palestijns land.

Het ligt -zeker in dit geval- toch wel wat ingewikkelder.

Opzettelijke annexatie met zuiveringen en de verjaging van een heel volk lijken me niet te vergelijken met een verkeerd geplaatste schutting.

Dat "Palestijns land"  ("Palestina" heeft als land nooit bestaan.) was gestolen land.

Iets wat gestolen is, mag nooit later als rechtmatig eigendom van de dief worden beschouwd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uren geleden, minplus zei:

Religies veroorzaken al eeuwenlang rampen zoals ook nu weer.

Ik ben al sinds m'n 12e gelukkig atheïst.

Er zijn behoorlijk veel schakeringen tussen religieus zijn of atheist!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, D-box zei:

In Paramaribo staan een kerk, een moskee, en een synagoge broederlijk naast elkaar; waarom lukt dat niet in andere landen?

De mensheid moet hier maar eens een voorbeeld van maken.

Dat lukt ook in de Emiraten. 
Daar staat ook een katholieke kerk en een moskee 🕌 naast elkaar op hetzelfde grondstuk. 
Mijn vrouw en ik gaan regelmatig naar de St. Mary Catholic Church. 

https://saintmarysdubai.org/

 

Als ik behoefte heb om naar een huis God te willen gaan dan ga ik net zo goed naar een moskee 🕌 of of andere kerk. 
In een moskee hier ben je welkom als niet moslim. 
 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VN is de opvolger van de Volkenbond en heeft alle besluiten van de Volkenbond overgenomen. Daarom zijn die besluiten ook vandaag nog steeds van kracht. Behalve dat is er ook nog steeds sprake van eigendomsrecht, omdat er ononderbroken Joodse bevolking aanwezig was.

Dat andere overheersers hun land bezetten doet daar niets aan af. In de hele geschiedenis is er nog nooit een Palestijnse staat geweest, en Palestina is een naam die de Romeinen aan het gebied gaven om de herinnering aan Israël uit de geschiedenis uit te wissen.

Tijdens het Britse Mandaat over het gebied werden alle inwoners Palestijn genoemd, ook de Joden. In Jeruzalem werd door de Joden een krant uitgegeven, The Palestine Post.

Met de stichting van de Staat Israël werd de naam gewijzigd in The Jerusalem Post.

Yasser Arafat was geen Palestijn, maar een Egyptenaar. De door mij al eerder genoemde Mufti van Jeruzalem, Al-Husseini, die intens met de Nazi's samenwerkte, was zijn oom. Tja, het zat dus duidelijk in de familie.

Buiten dit alles, ik zie niet in waarom de zich Palestijnen noemende Arabieren evenveel of zelfs meer aanspraken op het land zouden kunnen hebben  dan de daar al tientallen eeuwen wonende Joden, terwijl die Arabieren begin vorige eeuw naar Palestina trokken vanwege de toenemende werkgelegenheid.

Ik kom nog even terug op Mark Twain. Hij beschreef Palestina als een troosteloos kaal en leeg land. De Ottomanen hadden de gewoonte om belasting te heffen op het bezit van bomen. Veel landeigenaren kapten ze om, teneinde die belasting niet te hoeven betalen.

Alles wat ik hier beschreef zijn historische feiten, en wat voor mening je er ook op nahoudt, feiten zijn feiten.

 

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:


In een moskee hier ben je welkom als niet moslim. 
 

En zo hoort het ook. (Een punt is dan wel is of je dan ook een aanbidder  van Mohammed of van Maria bent/wilt zijn.) 

Maar het klinkt mij op zich beter in de oren dan het gemillimeter over "ware geloof" waar veel Nederlandse kerken (vooral in de bijbel belt) nog steeds in "uitblinken". (Ondanks dat ze inmiddels gedecimeerd zijn en zwaar vergrijsd.) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan dit niet oplossen.

Maar in het youtube filmpje van de professor doctor Berger zat een verwijzing naar die Oslo akkoorden ofwel "Declaration of Principles on Interim Self-Government Arrangements". Men was het eens geworden over de oplossing! 1993

 

Helaas is the U.S.A. als de redder in "shining armour"  niet de meest geliefde grootmacht bij de overige Arabische en Islamitische staten. Kouweit invasie 1990-1991, Afgahnistan, Irak, Pakistan. En ook die inmenging van de U.S.A. bij die Iran - Irak oorlog, lang daarvoor heeft ervoor gezorgd dat er heel wat antipatie bestond en bestaat tegen de westerse grootmacht U.S.A. EN DUS ook Israël die door deze grootmacht gesteund wordt. Die steun is gewoon ook na 9/11 nog duidelijker geworden gezien de terreur die van Hamas en Hezbollah uit gaat. { je zag toen palestijnen dansen op straat na het nieuws van die vliegtuigen die in de twin towers vlogen, lekker dan }

 

Wat ook duidelijk is dat wij in meerderheid als Europees westerse landen die nederzettingen politiek in de "bezette gebieden" niet goedkeurden. Maar langzaam in onze eigen Europese financiële shit en miserie verzonken zijn. Griekenland, Spanje, Italië. En nu die migratie crisis.

Dus geen oog meer hadden voor gerechtigheid en die "Declaration of Principles on Interim Self-Government Arrangements".

 

Overigens die jongens daarginds in Palestina of Israël die schreeuwen heel luid en janken altijd, maar dat is hun volksaard, die kun je beter met tomaten en rotte eieren voorzien om erger te voorkomen.

 

Maar duidelijk is en blijft dat terreur, wapens ter hand nemen, kidnapping en verkrachting alsook lukraak moorden in geen samenleving past.

Dat is voor beide religies en voor de democratische secularisten een gemeen goed.

Oplossen doen "wij" niets als we enkel een steun betuigen aan wie dan ook.

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ellende van dit "conflict" is echter dat de ene partij uit is op het totaal van de kaart vegen van een land.

(Net als het geval is bij Oekraïne.)

Waar is dan nog ruimte voor een definitieve oplossing waar beide strijdende partijen genoegen mee kunnen nemen?  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

in ieder geval is die retoriek alleen maar olie op het vuur

https://www.nu.nl/buitenland/6284899/israel-vormt-noodregering-met-oppositie-vanwege-conflict-met-hamas.html

the war cabinet

 

moet ik misschien even aanvullen, men is het niet met netanjahu eens betreffende de scheiding van macht al sind maanden protesteert men.

aangepast door Tonskidutch
blue

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

in ieder geval is die retoriek alleen maar olie op het vuur

Volledig met je eens, maar dat is mijn punt (natuurlijk) niet.

Er is (ook weer in deze oorlog) alleen een doom scenario voor de ene partij: een diaspora. Dus wat doet een land en volk dat dit perspectief boven het hoofd hangt?

(Waarmee ik niets goed wil praten van wat onschuldige Palestijnen wordt aangedaan. Verre van.)  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp jou punt wel hoor. @Eduard07

 

@Drs. IJzerbout dat was me bekend en speelt een grote rol.

 

Overigens los van dat aandeel religieuze mensen en religieuze fanatici is het over grote deel van de werkende Israëliten secularist en dus niet gelovig.

Of Prof.Dr. Berger dat goed heeft weergegeven? In je paspoort kan van alles staan.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

in ieder geval is die retoriek alleen maar olie op het vuur

A propos "olie op het vuur":

https://www.cnn.com/2023/10/13/politics/donald-trump-israel-netanyahu-diplomacy

 

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231013_91493609

Ik hou mijn hart vast als de wereld deze criminele kwast ook nog boven het hoofd hangt met zijn "onder mijn bewind zou dit nooit zijn gebeurd".

In tegendeel, ik vrees nog veel erger.

 

Maar goed dat Biden - door velen verguisd- wel in staat is verder te kijken dan zijn neus lang is en bij de persoon Netanyahu even de andere kant op te kijken omdat er veel grotere dingen op het spel staan dan "persoonlijke dingetjes".

Laat staat dat deze zogenaamde presidentskandidaat vol bewondering is van dictaturen en militante organisaties as Hezbollah (of The Proud Boys)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Eduard07 zei:

Inmiddels zien we dus al een paar dagen beelden van feestende meutes na de aanval van Hamas.

Ken de geschiedenis.

Deze oorlog is historisch diep geworteld. 

Evenals die van Rusland tegen Oekraïne.

Het zijn geen grensconflicten.

Het draait om existentieel voortbestaan van soevereine staten.

Die feestende meute zagen we ook na 9/11.

 

Kijk es naar Frankrijk na Macrons besluit, wat daar gebeurt.

 

Het is duidelijk waar het grootste probleem vandaan komt.

 

We hebben het paard van Troje binnengelaten.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...