Ga naar inhoud


Astra 1P


de vrije fries

Aanbevolen berichten


  • 2 weken later...
Op 31-10-2023 om 19:48, Mojo zei:

Zal ingezet gaan worden op 19,2 oost.

Als vervanging voor een satelliet op leeftijd? Ik vraag me af hoeveel transponder capaciteit er nodig blijft op het moment dat Duitsland echt gaat beginnen met afschakelen van SD signalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, OFDM zei:

Als vervanging voor een satelliet op leeftijd? Ik vraag me af hoeveel transponder capaciteit er nodig blijft op het moment dat Duitsland echt gaat beginnen met afschakelen van SD signalen.

Ja  dat weet je nog niet. Dat het minder word bewijst wel het feit dat er transponders zijn verhuurt voor feeds op de astra 1 positie. Dat was tot 5 jaar geleden niet denkbaar.

Astra 1Kr is tegen die tijd wel aan vervanging toe.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Mojo zei:

Dat het minder word bewijst wel het feit dat er transponders zijn verhuurt voor feeds op de astra 1 positie. Dat was tot 5 jaar geleden niet denkbaar.

Deze capaciteit is ook nodig ivm het vervallen van Astra 3B over een jaar of 2.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, acguest zei:

Astra 5B (?) komt op de positie 23.5 °Oost

Die is daar al. Het lijkt mij sterk dat de 5b de 3b gaat vervangen vanwege de footprint.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Mojo zei:

Die is daar al. Het lijkt mij sterk dat de 5b de 3b gaat vervangen vanwege de footprint.

Het kan wel sterk lijken, maar het gaat echt gebeuren.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nog geen footprint gevonden, maar men schrijft over een "super beam Europa" en "wide beam"

 

Wanneer deze satelliet ode satellieten op 19o gaat vervangen zal de coverage niet veel anders zijn als bestaande satellieten op 19o

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Astra 5B footprint is bekend en er is inderdaad een Astra 5B Wide Ku-band beam en een Astra 5B High power Ku-band beam, zie: https://www.flysat-beams.com/astra5b-beam.php

Nu kunnen ze de vorm van de footprint niet veranderen, wel kunnen ze de footprint verdraaien en verplaatsen.

De vorm van de footprint zal hooguit een heel klein beetje veranderen omdat hij iets anders op de aarde geprojecteerd wordt maar dat verschil in projectie is maar 8 graden, het verschil tussen positie 23,5e en 31,5e. Ook moet de footprint verder naar het westen verplaatst worden waardoor het verschil in projectie weer teniet wordt gedaan.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...