Ga naar inhoud


Waarmee sterkte wifi signaal meten?


Hensat

Aanbevolen berichten


Ik gebruik "Speed test master pro" om mijn mobiel.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De sterkte van het wifi signaal kan je meten met het aantal balkjes op het display van je telefoon of computer.

 

Je kan het ook meten met een Fritz! app op een android telefoon.

https://nl.avm.de/producten/apps/fritzapp-wlan/

https://play.google.com/store/apps/details?id=de.avm.android.wlanapp&hl=nl&gl=US

 

csm_fritzapp_und_icon_wlan_3840x2560_android_en_08e6443d48.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
57 minuten geleden, Hensat zei:

Op de zolder heb ik slecht wifi ontvangst

Je zal een wifi repeater moeten plaatsen of een powerline wlan wifi set tussen je modem en de zolder moeten plaatsen.

Bijvoorbeeld een FRITZ!Powerline 1260

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ceesv zei:

Je zal een wifi repeater moeten plaatsen of een powerline wlan wifi set tussen je modem en de zolder moeten plaatsen.

Bijvoorbeeld een FRITZ!Powerline 1260

Of gewoon een kabel trekken....

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kan ook met de Powerline, aan het einde van de kabel zal je toch een wifi zender moeten plaatsen.

Ik heb achter in de tuin een  Fritz! 1260 hangen, werkt prima via het lichtnet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Mojo zei:

Of gewoon een kabel trekken....

met kabels was ik al bezig, ééntje de aanvoer ligt op zolder, de bedoeling was op 4 slaapkamers een bedraad netwerk, maar mijn dochter heeft een nintendo switch lite game console, waar geen netwerk kabel op kan. Ik neem jullie info mee. Kennen jullie de Deco's, (deco TP link mesh) lijkt wel interessant zou ik met één deco  ook 2 slaapkamers beneden kunnen bereiken? of moet er dan op iedere slaapkamer zo'n deco staan?  Met zo'n Deco kan ik het wifi signaal van één gebruiker uitschakelen middels een app of zijn daar ook andere apparaten voor? er gaat van allees door mijn hoofs accespoint, versterker, powerline.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, alle waar naar zijn geld.

Maar ik heb een persoonlijke voorkeur voor Fritz!

Doorgaans is een accesspoint per verdieping een goede keuze.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...