Ga naar inhoud


2024: Uit de krant vandaag.


ceesv

Aanbevolen berichten

https://www.welingelichtekringen.nl/economie/ellende-door-nieuwe-milieu-eisen-bouw-van-half-miljoen-woningen-op-losse-schroeven

(Zonder betaalmuur)

 

Daarin lees ik ook dit:

De getroffen regio's liggen vooral in de Randstad en de Flevo- en Noordoostpolder. Opvallend is dat in het oosten, zuiden en noordoosten veel meer ruimte lijkt te zijn om te bouwen.

 

Dus we wachten maar even af hoe deze schreeuwende kop zich per saldo uitkristalliseert.

Wel weer lekker voor de clicks, zo'n kop.

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als we niet onder het juk van Brussel hadden gezeten was er weinig tot niets aan de hand geweest op bijna alle fronten, de Britten hadden dat vrij snel door en die worden nu steevast gepest door het gedrocht Brussel. Spanje negeert alles zo´n beetje en betaalt de boetes en daarom zit ik hier voorlopig wel best. Maar zodra Brussel hier ook echt zijn wil doordrukt ben ik weg.

 

EU landen zijn al jarenlang geen eigen baas meer en als burger heb je ook helemaal niets meer te willen, democratie is momenteel een lachertje wat die is er vrijwel niet meer want alles wordt door Brussel gewoon door je strot geduwd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://nos.nl/artikel/2519298-vijf-aanhoudingen-na-incident-op-utrecht-cs-slachtoffer-naar-het-ziekenhuis

 

Het zou gewoon eens goed zijn om voldoende beveiligers te hebben op straat en in stations en treinen! En dat poortjes voor O.V. metaaldetectors ingebouwd hebben. Kunnen we iedereen met een mes op zak naar Rwanda sturen?

Hello

Adele

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Penthe zei:

Als we niet onder het juk van Brussel hadden gezeten was er weinig tot niets aan de hand geweest op bijna alle fronten, de Britten hadden dat vrij snel door en die worden nu steevast gepest door het gedrocht Brussel. Spanje negeert alles zo´n beetje en betaalt de boetes en daarom zit ik hier voorlopig wel best. Maar zodra Brussel hier ook echt zijn wil doordrukt ben ik weg.

 

EU landen zijn al jarenlang geen eigen baas meer en als burger heb je ook helemaal niets meer te willen, democratie is momenteel een lachertje wat die is er vrijwel niet meer want alles wordt door Brussel gewoon door je strot geduwd.

 

Je beschrijft een parallelle werkelijkheid, van A tot Z aantoonbaar feitelijk onjuist.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Tonskidutch zei:

https://nos.nl/artikel/2519298-vijf-aanhoudingen-na-incident-op-utrecht-cs-slachtoffer-naar-het-ziekenhuis

 

Het zou gewoon eens goed zijn om voldoende beveiligers te hebben op straat en in stations en treinen! En dat poortjes voor O.V. metaaldetectors ingebouwd hebben. Kunnen we iedereen met een mes op zak naar Rwanda sturen?

Ik vrees dat we al zover zijn dat we bij elk OV paaltje ook twee (gewapende) beveiligers moeten zetten. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Eduard07 zei:

Je beschrijft een parallelle werkelijkheid, van A tot Z aantoonbaar feitelijk onjuist.

En jij beschrijft het echte probleem, jij neemt alles aan wat ze je in de media toegooien. Gaat maar eens met een paar Britten praten, hier wonen er zat en gaan langzaam allemaal terug naar eigen land omdat ze continu door Brussel worden lastig gevallen, huizen worden massaal te koop aangeboden. Ik kijk altijd over de lands grenzen en ziet dan dat alle maatregelen overal vrijwel gelijk zijn omdat die door Brussel worden aangediend je bent dus allang geen baas meer in eigen land.

 

Maargoed Canada is ook een prachtig land!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tv-kijkers pijnlijk getroffen door vele lege plekken op Dam tijdens Dodenherdenking: ’Bizar’

https://www.telegraaf.nl/nieuws/228456917/tv-kijkers-pijnlijk-getroffen-door-vele-lege-plekken-op-dam-tijdens-dodenherdenking-bizar

 

Persoonlijk was het me helemaal niet opgevallen. Op mij heeft het minder massale juist een zeer diepe indruk gemaakt.

Mijn schoolmeester zei ooit: "Niet het vele is goed, maar het goede is veel...".

Dat heb ik gisteren gezien.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Penthe zei:

En jij beschrijft het echte probleem, jij neemt alles aan wat ze je in de media toegooien. Gaat maar eens met een paar Britten praten, hier wonen er zat en gaan langzaam allemaal terug naar eigen land omdat ze continu door Brussel worden lastig gevallen, huizen worden massaal te koop aangeboden. Ik kijk altijd over de lands grenzen en ziet dan dat alle maatregelen overal vrijwel gelijk zijn omdat die door Brussel worden aangediend je bent dus allang geen baas meer in eigen land.

 

 

Een parallelle, zwart-witte wereld, niet door de feiten onderbouwd.

Als je wilt weten hoe Britten werkelijk terugkijken op de Brexit, verwijs ik je even op de verkiezingsuitslagen in het VK van de afgelopen week en de analyses erover.

De meeste Britten haten inmiddels die Brexit en de leugens en gebroken beloftes van de Conservatieven over de EU.  Lees de berichtgeving van correspondente Lia van Bekhoven er maar op na. Velen in het VK zijn inmiddels straatarm en de publieke diensten zijn er failliet.   

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis in the UK, Spitting Image toch wel uit de eighties... 😁

 

@Zunigkyk, het weer + fouilleren + lange wachtrijen + angst voor aanslag

ik was er niet van onder de indruk, dat lage getal van deelname. Dat zijn journalistiek juist die pareltjes om weer een paar weken gesprekstof te hebben.

Hello

Adele

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Tv-kijkers pijnlijk getroffen door vele lege plekken op Dam tijdens Dodenherdenking: ’Bizar’

https://www.telegraaf.nl/nieuws/228456917/tv-kijkers-pijnlijk-getroffen-door-vele-lege-plekken-op-dam-tijdens-dodenherdenking-bizar

 

Persoonlijk was het me helemaal niet opgevallen. Op mij heeft het minder massale juist een zeer diepe indruk gemaakt.

Mijn schoolmeester zei ooit: "Niet het vele is goed, maar het goede is veel...".

Dat heb ik gisteren gezien.

https://www.nu.nl/4-en-5-mei/6311670/comite-ziet-vooral-regen-als-reden-voor-halflege-dam-met-dodenherdenking.html

 

Volgens diverse berichten ook op andere plekken waar regen werd voorspeld, minder bezoekers dan andere jaren.

Dus bovenstaande conclusie van de Telegraaf lijkt nogal voorbarig en is in dat geval gekleurd. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
19 minuten geleden, Eduard07 zei:

De meeste Britten haten inmiddels die Brexit en de leugens en gebroken beloftes van de Conservatieven over de EU.  Lees de berichtgeving van correspondente Lia van Bekhoven er maar op na. Velen in het VK zijn inmiddels straatarm en de publieke diensten zijn er failliet.   

Er was eens ene Liz Truss 49 dagen aan de macht in Engeland, die had met haar minister van financiën hele nieuwe plannen, de rest is geschiedenis.

 

Uit de krant van een tijdje geleden...

https://www.theguardian.com/business/2022/oct/20/the-mini-budget-that-broke-britain-and-liz-truss

From soaring mortgage costs to a sterling slump, the fiscal event set off a chain of chaos that led to PM’s downfall

Van stijgende hypotheekkosten tot een ineenstorting van het pond sterling, de fiscale gebeurtenis zette een keten van chaos in gang die leidde tot de val van PM.

 

De Engelsen betalen nu nog steeds het gelag van die 44 dagen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uren geleden, Eduard07 zei:

Je beschrijft een parallelle werkelijkheid, van A tot Z aantoonbaar feitelijk onjuist.

In Nederland horen we van onze regering steeds dat oplossingen van onze problemen niet mogelijk zijn omdat "het" niet mag van Brussel.

 

Neem de Mest degoratie, natuurlijke mest gebruiken om het land vruchtbaar te houden mag niet, maar kunstmest moet van Brussel gebruikt worden.

 

Kunstmest wordt gemaakt van heel veel aardgas en is schadelijker voor de bodem, maar het moet van Brussel gebruikt worden.

De afgelopen jaren hebben de Europese landen veel bevoegdheden overgedragen aan Brussel.

En dat is de werkelijkheid die ons in Nederland steeds meer opbreekt.

 

Nederland:

image.png

image.png

 

 

Frankrijk:

image.png

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
42 minuten geleden, ceesv zei:

In Nederland horen we van onze regering steeds dat oplossingen van onze problemen niet mogelijk zijn omdat "het" niet mag van Brussel.

 

Neem de Mest degoratie, natuurlijke mest gebruiken om het land vruchtbaar te houden mag niet, maar kunstmest moet van Brussel gebruikt worden.

 

Je mag gerust natuurlijke mest gebruiken om het land vruchtbaar te houden.

Je mag niet ongebreideld natuurlijke mest op het land dumpen om er van af te komen.

 

Te veel van het goede is schadelijk.

Aan te veel aspirientjes kun je dood gaan.

Er zijn zelfs mensen gestorven aan het drinken van te veel water.

 

Enneh... hoezo moeten wij kunstmest gebruiken van Brussel?

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, ceesv zei:

In Nederland horen we van onze regering steeds dat oplossingen van onze problemen niet mogelijk zijn omdat "het" niet mag van Brussel.

De Nederlandse boeren krijgen van "Brussel" niks meer gedaan, omdat vele boeren  jaar in jaar uit gesjoemeld hebben met de regels inclusief de uitzonderingspositie, en de Nederlandse overheid uitblinkt in het niks doen.

"Brussel" verwijten maken is "framen"

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...