Ga naar inhoud


2024: Uit de krant vandaag.


ceesv

Aanbevolen berichten


Hebben we wat aan die getallen?

Kosten voor levensonderhoud, energierekening, schoolgeld, verzekeringen en heffingen + belastingen etc. bepalen uiteindelijk wat we te besteden hebben.

Krijgen we te weinig of krijgen we voldoende?

 

Er is bovendien ook nog eens het verschil tussen arm en rijk en dat is ook een indicator voor de welvaart.

https://www.businessinsider.nl/de-17-rijkste-miljardairs-van-europa-per-land-en-hoe-ze-hun-vermogen-verwierven/

Amancio Ortega (Spanje) — netto vermogen €60,6 miljard met kleertjes verkopen in diverse ketens

 

De duivel schijt altijd op de grootste hoop zei meneer pastoor vroeger.

 

 

 

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

De duivel schijt altijd op de grootste hoop zei meneer pastoor vroeger.

En hij sprak uit eigen ervaring? 😁

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zwitserland is het gemiddelde salaris 5.700 Euro.

Dat zou een uurloon zijn van bijna 33 euro.

 

Die getallen zijn nietszeggend, wanneer je ze niet afzet tegen prijspeil kosten van levensonderhoud en belastingen.

 

De hamburger wisselkoers geeft een beter inzicht, die geeft aan hoe lang je moet werken om een hamburger te kopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ceesv zei:

De hamburger wisselkoers geeft een beter inzicht, die geeft aan hoe lang je moet werken om een hamburger te kopen.

zo kun je het ook zien

maar zonder een dak boven je hoofd is dat prijspeil ook geen goede indicator voor welstand

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Gene 1225 zei:

tja, de vraag is: wat de werknemer netto in handen krijgt na aftrek van belasting en sociale zekerheid ?

Haha, in NL krijgt iedereen hetzelfde na belasting en bijtelling van sociale zekerheid in de vorm van toeslagen.

Je hoeft er niet eens voor te werken, enkel aanvragen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Zunigkyk zei:

 

Je hoeft er niet eens voor te werken, enkel aanvragen.

 

Je geeft nu een duidelijke motivatie voor de keuze van je nickname...😁

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Eduard07 zei:

Je geeft nu een duidelijke motivatie voor de keuze van je nickname...😁

Zeker, ik spreek uit ervaring!  Inderdaad was FTA satelliet kijken 1 van de winstmakers. Ik heb ruim 10 jaar zonder inkomen moeten leven van een vrij huis en ongeveer een tonnetje. En dat tonnetje is ongeveer in stand gebleven. Ik heb veel tijd gestoken in (winst gemaakt op) reparaties die anderen uitbesteden of nieuwkopen.

De zorgtoeslag kreeg ik netto erbij. Ik maakte daar winst op door maximaal eigen risico te nemen.

Ik krijg nu AOW erbij en hou veel te veel over.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je krijgt hier (in NL) wel toeslagen en heffingsvrijstelling op belastingen als je geen uitkering en niet heel veel vermogen hebt.

Nederland is kampioen in nivelleren.

Ik heb energietoeslag aangevraagd en gekregen omdat ik een laag inkomen heb. Daarvan heb ik heel de energierekening van betaald.

Vervolgens stuurt de gemeente mij kortingbon a €550 voor energiebesparende apparatuur, omdat ik nu als 'laag inkomen' sta geregistreerd. Dat lage inkomen klopt wel, maar ik kom nu ruimschooots rond.

Ik heb wel onlangs een nieuwe TV gekocht. Maar wel weer een 32" omdat ik daar aan gewend was in mijn armoedetijd. Spaarzaamheid heeft dus een naijleffect 🙂

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   1 lid

×
×
  • Nieuwe aanmaken...