Ga naar inhoud


2024: Uit de krant vandaag.


ceesv

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden, Penthe zei:

Ik ken geen enkele Brit en dat zijn er heel wat die tegen de Brexit zijn of waren,

En jij weet het allemaal beter zonder enige bron? Behalve dat jij geen Brit kent die spijt heeft van de Brexit?

De verkiezingsuitslag van deze week geeft je een duidelijk antwoord. Of zijn die uitslagen ook "gestolen"?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zojuist, Eduard07 zei:

En jij weet het allemaal beter zonder enige bron? Behalve dat jij geen Brit kent die spijt heeft van de Brexit?

De verkiezingsuitslag van deze week geeft je een duidelijk antwoord. Of zijn die uitslagen ook "gestolen"?

Het punt is gewoon dat jij jezelf blind staart. Ik weet zat bronnen maar jij doet zelf ook geen moeite je wilt enkel je gelijk hebben en gaat uit van media bronnen die de gemiddelde mens nu al als twijfelachtig gaat beschouwen. Je kunt continu leugens verspreiden maar ze volhouden is een ander verhaal. Er komt een dag dat zelfs een kleuter dat gaat inzien. Zelfde als Biden die behoord al geruime tijd thuis in het bejaarden(verzorgings) tehuis maar de poppenkast gaat vrolijk door. Geloof jij dat nog? nou ik niet genoeg is genoeg met al dat gemanipuleer en touwtrekkerij.

 

Als jij al die rotzooi wilt geloven fijn maar ik gaat er echt geen moeite meer voor doen om te bewijzen wat binnenkort toch ook op jou deurmat valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Penthe zei:

Ik weet zat bronnen maar jij doet zelf ook geen moeite je wilt enkel je gelijk hebben en gaat uit van media bronnen die de gemiddelde mens nu al als twijfelachtig gaat beschouwen.

Je hebt dus geen enkele bron behalve je onderbuik en daarom ga je nu zo te keer en begin je met modder te gooien en roep je maar wat.

Duidelijk. Einde "discussie".

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dan staat de krant in brand

 

https://nos.nl/artikel/2519922-netanyahu-vastbesloten-oorlog-voort-te-zetten-ook-zonder-hulp-vs

 

 

Niet alleen is die gek nog in staat om alles erger te maken dan het al is, hij maakt nu ook van alle Israëlische mensen, seculair / ongelovige of joods een target.

Er zijn echt teveel braniemakers zonder hersenen aan beide kanten van het strijdtoneel.

Headhunter

Front242

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het probleem daar heel snel opgelost is als al die hulporganisaties daar eens stoppen met het instant houden van de situatie in Gaza.

Ik heb al eens eerder uitgelegd dat het grootste importproduct beton, staal en hout is en dat er nagenoeg niets geproduceerd wordt en/of uitgevoerd wordt en met een bevolking van 2,2 miljoen kan dat gewoon niet.

In IJsland wonen bijv. nog geen 800.000 personen maar die hebben wel een bruto nationaal product van 28,6 miljard

in Gaza met 2,2 milj inwoners was dat in 2023 geschat 1200 dollar per persoon

Zelfs de kleinste economie ter wereld (de eilandengroep republiek Kiribati) met nog geen 120.000 inwoners zit al veel hoger met 67 miljoen (5600 dollar per persoon)

In Gaza wordt dus een economie in de lucht gehouden door vrijwel uitsluitend giften en hoe goed bedoeld die hulp dan ook is dat zal nooit een oplossing bieden.

Geef ze hulp om op eigen benen te staan ipv. giften afhankelijk te zijn want dat laatste geeft alle ruimte voor instanties als Hamas om alle schuld uitsluitend bij de vijand (Israël) neer te leggen want die zorgen ervoor dat het hier zo slecht gaat en dat we hutje mudje wonen, terwijl de werkelijkheid is dat ze zelf niets produceren of ontwikkelen waar men trots op kan zijn en alleen maar de hand ophouden.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Dat zie je misschien wel helder echter in dit geval is GAZA een gevangenis zonder een bruto nationaal product.

 

Bovendien blijken import goederen allemaal door HAMAS te worden gevorderd.

aangepast door Tonskidutch

Headhunter

Front242

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noem dan nog eens 1 gevangenis ter wereld op waar het aantal bewoners in 75 jaar van 287.000 is gestegen naar 2,2 miljoen in 2023.

Noem zelfs eens een land op waar het inwoneraantal zo explosief gegroeid is.

Dat is er gewoonweg niet en dit wordt in mijn ogen vrijwel uitsluitend veroorzaakt door het "gratis" geld wat er door ons allemaal met goede bedoelingen ingepompt wordt maar wat uiteindelijk een averechts effect heeft.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan natuurlijk andere voorbeelden erbij halen, waar in 20 jaar een stad als Berlijn ook exponentieel groeide qua bevolkingsdichtheid tijdens de industriële revolutie.

Maar laat ik daar niet al te ver op ingaan want dat zou afleiden van de vastberadenheid van Netanyahu.

Headhunter

Front242

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Daar werd dan wel wat geproduceerd en dat is juist wat in Gaza niet gebeurd, daar is 73% werkloos en de andere 27% werkt hoofdzakelijk voor een hulporganisatie of verkoopt eten.

Dus ja wat die mensen overkomt dat gun je niemand maar ik kan me wel voorstellen dat als je als buurland telkens onder vuur genomen wordt door een beweging die zich als doel heeft gesteld om Israël te vernietigen en waar je geen enkele verbetering ziet dat je wel een keer zegt van "en nu is het genoeg geweest" en dat je van je af slaat.

En dan moet je je de vraag ook durven stellen "wie is nu de agressor?"

Zou Israël deze aanval zijn begonnen zonder hetgeen op 7 oktober vorig jaar door "die arme lieverdjes" uit de Gazastrook is gedaan?

 

En nog belangrijker zou alles wat nu op de Gazastrook gebeurd ook zijn gebeurd als er niet elk jaar zoveel miljoenen richting Gaza waren gegaan?

 

aangepast door gerrit B
  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grote probleem met Hamas is, zoals al eerder gezegd, dat ze 90% van het geld dat ze krijgen steken in tunnels en raketten.

Daar krijg je geen bloeiende economie mee.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom zou ik dus ook stoppen met het geven van geld.

Dat zal een ramp zijn voor de inwoners daar, maar vrijwel zeker een zegen voor de gehele regio want de Gazastrook zal zonder "gratis geld" binnen de kortste keren leeglopen.

 

Wat ik ook niet snap zijn al die betogers die vinden dat Israël veel te ver gaat als er ook burger slachtoffers vallen, maar die wel meebetalen aan al die raketten die Hamas telkens weer afvuurt op Israëlische burgers/doelen en dat dan blijkbaar wel heel normaal vinden.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zo "normaal" als in "gesprek" gaan met universiteitsbesturen met Hamas schoteldoeken voor het gezicht en in de Engelse taal....

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap er ook niets van dat een Uv-bestuurder bereid was te praten met idioten die een mombakkes voor hun smoel (sorry, ik zou gezicht moeten zeggen maar met een criminele bedekking ....) haddden.

Ik zou met mijn beperkte geest gezegd hebben: "Rot op  met je mombakkes of laat je gezicht zien, want anders ga ik echt niet met je praten."

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, minplus zei:

Ik snap er ook niets van dat een Uv-bestuurder bereid was te praten met idioten die een mombakkes voor hun smoel (sorry, ik zou gezicht moeten zeggen maar met een criminele bedekking ....) haddden.

Ik zou met mijn beperkte geest gezegd hebben: "Rot op  met je mombakkes of laat je gezicht zien, want anders ga ik echt niet met je praten."

Ik had niet eens in gesprek gegaan met die gasten.

De school moet.....

Wij eisen dat......

 

Je moet gewoon je bek houden en als het je niet bevalt dan rot je maar op

  • Like 4

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Palestijnen hebben nog nooit gewerkt.

Zaten het hele jaar bij hun hutje thee te drinken en deden een paar keer per jaar een weekje iets aan hun boompjes..

Verkochten massa's grond die volgens hun volledig onvruchtbaar en totaal waardeloos was aan de joodse nieuwkomers, en waren stomverbaasd dat die rare hardwerkende joden er na een paar jaar van alles bleken te kunnen verbouwen, geld konden verdienen...

De basis en oorsprong van het hele probleem daar....

Dat en de fabel van al die prachtige huizen die die gemene Joden volgens de overlevering van de Palestijnen gestolen zouden hebben, u weet wel, dat verhaal van die mooie nep gouden sleutel die iedere oudere Palestijn om zijn nek heeft, speciaal gemaakt om de volgende generatie die leugen te vertellen.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...