Ga naar inhoud


nieuw toetsenbord


boudeman

Aanbevolen berichten

@boudeman

 

Ik zou zoiets overwegen: Microsoft Desktop 850

 

Aan touwtjes doen we al 30 jaar niet meer. Batterijen gaan minstens een jaar mee.

 

Wat verlichting betreft moet je echt zelf gaan kijken om te bepalen of het jou echt helpt.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben tot de conclusie gekomen dat een verlicht keyboard weinig zal helpen. Zinvolle zoektermen in dit verband zijn senior en low vision. Het aantal hits is vrij beperkt. Als je dan ook nog QWERTY en US Int wil hebben eindig je met 1 of 2. Ik heb er een besteld net onder de 40 Euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

ja welke is het dan geworden @boudeman?

Gekocht via grote online handelaar, die ook producten uit China verkoopt. Typisch Chinaware, vrij naamloos maar goede recensies. Als hij mij niet bevalt, gaat hij terug. Bij de bekende merken ben ik niets tegengekomen. Wel veel gamen maar niets voor senioren/low vision.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Weer een toetsenbord waar de "anykey" op ontbreekt.:)

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Mojo zei:

Dan was deze waarschijnlijk al OK geweest?

 

Ik denk dat ik deze ook gezien heb. Nu is interessant: wat is een betere keuze, witte symbolen op zwarte toetsen of omgekeerd. Moeilijk te zeggen, maar ik heb nu gekozen voor zwarte symbolen op witte toetsen.

layout.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, boudeman zei:

Ik denk dat ik deze ook gezien heb. Nu is interessant: wat is een betere keuze, witte symbolen op zwarte toetsen of omgekeerd. Moeilijk te zeggen, maar ik heb nu gekozen voor zwarte symbolen op witte toetsen.

layout.jpg

Ik weet wel dat mijn voorbeeld nog geen 12 euro kost

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, boudeman zei:

Ik denk dat ik deze ook gezien heb. Nu is interessant: wat is een betere keuze, witte symbolen op zwarte toetsen of omgekeerd. Moeilijk te zeggen, maar ik heb nu gekozen voor zwarte symbolen op witte toetsen.

layout.jpg

Alleen wel elke maand even goed lapje eroverheen anders ziet die er niet meer uit over een tijdje. De toetsen worden vrij snel vies en met zwart valt dat wat minder op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-2-2024 om 09:07, boudeman zei:

Ik heb er een besteld net onder de 40 Euro.

 

25 euro bij xxx. Heb je gezocht op Low Vision toetsenbord?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-2-2024 om 11:16, Psychosammie zei:

 

25 euro bij xxx. Heb je gezocht op Low Vision toetsenbord?

Als ik daarop zoek (in NL)  begint de prijs bij 50 euro en loopt vervolgens pijlsnel op. Geen hit op 25 euro gevonden.

En 38 euro (in DE) incl. verzendkosten vind ik een schappelijke prijs.

Hij is binnen en ik ben zeer tevreden.

Het is een US Int keyboard, net als mijn 30 jaar oude. Alle toetsen en symbolen komen precies overeen.

En de leesbaarheid is beduidend beter.

Prima toch.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik kan alleen maar de oude IBM M adviseren.  Af en toe verkrijgbaar maar een heerlijk en vooral onverslijtbaar toetsenbord.  In een "nieuwe" vorm te krijgen onder de Unicomp naam (geen ervaring mee want mijn Mmetjes zijn nog niet versleten).  O ja, en dat missende windows knopje kun je (bijvoorbeeld) onder de rechter Alt programmeren mbv een utility zoals Sharpkeys.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-3-2024 om 11:02, JoeC zei:

Ik kan alleen maar de oude IBM M adviseren.

 

Ah ja, dat model. Daar kreeg je geloof ik oordoppen bij tegen de herrie 🤣

  • Haha 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben een boekhouder in het bureau gehad die maakte ons helemaal gek met zijn gerikketik op het numerisch cijferpad.

Hij had het zelf niet eens door totdat ik hem daar opmerkzaam op maakte... hij moest wel lachen maar kon natuurlijk niet anders.

 

We hebben hem toen een oprolbaar toetsenborde gegeven... voor z'n verjaardag 😁

Screenshot_1.png

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...