Ga naar inhoud


nieuw toetsenbord


boudeman

Aanbevolen berichten

Na bijna 30 jaar trouwe dienst begint het toetsenbord bij mijn desktop kuren te vertonen: tijd voor een nieuw (wie nu denkt dat mijn PC ook zo oud is, die heeft het mis 😀).
Door het overweldigende aanbod aan toetsenborden, raak ik het spoor een beetje bijster. Daarom hoop ik op suggesties van jullie kant.

Wat wil ik:

- het huidige bord is QWERTY en US International. Handig als dat zo blijft.
- het huidige bord heeft een numeric pad. Wil ik op het nieuwe ook.
- USB kabelverbinding prima. Geen behoefte aan draadloos.
- ik type niet veel, dus geen behoefte aan ergonomisch design. Gamen doe ik ook niet.

Blind typen kan ik niet,en mijn ogen zijn in de loop der tijd een stuk slechter geworden, dus een goede herkenbaarheid van de symbolen op de toetsen is voor mij essentieel. Ik denk dan ook dat ik het moet zoeken in een achtergrond verlichting bij de toetsen, om de herkenbaarheid van de symbolen te vergroten.
Ik hoor graag suggesties of praktijkervaringen voor een nieuw toetsenbord.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik herken deze vraag.

Het is uiteraard heel persoonlijk en ook een kwestie van wennen aan een ander soort toetsenbord.

De oude type toetsen, de hoge, bevalt mij het beste, als ik veel moet typen, maar dit typ ik op een lenovo "oude" laptop en dat gaat ook best goed, na wat wennen.

De toetsenborden op mijn werkplekken zijn zo oud als kruik maar doen het nog best.

Onlangs kocht ik nog prima exemplaren op een rommelmarkt en kringloop. Dan wel wat schoonmaak zoals bij eigen tb-en ook wel eens moet gebeuren 😆  , op de kop op de tafel kloppen, uitblazen, kwastje., (harde) borstel.

Er zijn nieuwe te koop voor een paar euro, dat is echt crisis nmi.

En in mijn selectie criteria vallen de meeste al af door veel te groot wegens te veel onnodige knoppen.

Succes :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, boudeman zei:

Wat wil ik:

- het huidige bord is QWERTY en US International. Handig als dat zo blijft.
- het huidige bord heeft een numeric pad. Wil ik op het nieuwe ook.
- USB kabelverbinding prima. Geen behoefte aan draadloos.
- ik type niet veel, dus geen behoefte aan ergonomisch design.

Tijd voor aktie

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik de Microsoft Designer keyboard and mouse

microsoft.thumb.jpg.c72b9fc766bdf22200aebe47e4a2aeaf.jpg

 

Al die draden van de usb etc. ben ik spuugzat op mijn bureau waar ik ook moet handschetsen, dan maar een paar batterijen, valt op dat die erg zuinig is daarmee.

 

Heb er twee sets van en die ene voor aan de TV is dus draadloos heel praktisch in de luie stoel.

Er zijn beslist betere en ook ergonomischer. Maar als ik keyboard nieuws van Tweakers zie waar zon setje over de 200€ kost vind ik het wel goed zo.

 

aangepast door Tonskidutch

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier vroeger de logitech reeks en nu dezelfde maar weer met usb snoer eraan.Muis uit china van 4 euro via usb bluetooth dommeltje en werkt al 5 jaar prima

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een draadloos combinatie van muis en toetsenbord dus maar 1 dongle in het usb slotje. wil zo min mogelijk aan kabels hebben rondhangen.

 

Maar als je een goed toetsenbord wilt hebben ga je van je kont af en rap naar de winkel en bekijkt ze persoonlijk.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Penthe zei:

IMaar als je een goed toetsenbord wilt hebben ga je van je kont af en rap naar de winkel en bekijkt ze persoonlijk.

Kort door de bocht. Dichtstbijzijnde winkel is 20 km verderop en zonder auto is dat een knappe afstand. En een duitse winkel hoef ik niet want ik wil geen bord met umlauten.

Jouw bijdrage is niet behulpzam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, boudeman zei:

Kort door de bocht. Dichtstbijzijnde winkel is 20 km verderop en zonder auto is dat een knappe afstand. En een duitse winkel hoef ik niet want ik wil geen bord met umlauten.

Jouw bijdrage is niet behulpzam.

Omdat je ver van een winkel woon hoeft toch niet jan en alleman jou persoonlijke dingetjes op te lossen, dan wacht je tot je vervoer hebt en ga je alsnog kijken. Ik heb nog nooit een toetsenbord online gekocht ben altijd wezen winkelen daarvoor je zit er toch jarenlang dagelijks op te tikken. En ook hier heb ik de winkels pas kilometers verderop maar dat zal mij niet tegenhouden als ik iets nodig heb.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan massa's online winkels. En voor bijna voor niks leveren ze thuis. Mag wegens de regels geen linken plaatsen.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb een paar weken geleden een paar toetsenborden aangeschaft.

Ik  ben naar een grote elektronica winkel gegaan en daar gekeken welke goed in het gevoel lag.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan een Corsair K100 rgb toetsenbord adviseren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar het is wel een mooi, goed toetsenbord.:)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...