Ga naar inhoud


Canal+ app vs CanalDigitaal app


zeeteefje

Aanbevolen berichten

De Canal+ TV app is inmiddels beschikbaar, maar heeft vooralsnog de CanalDigitaal app niet vervangen, althans niet bij mij.

 

Wie echter op dit moment een nieuw IPTV abonnement wil afsluiten op de website van CanalDigitaal komt terecht bij Canalplus nl en de Canal+ app. De CD pakketten 'vol' en 'bomvol' via de CanalDigitaal app worden kennelijk niet meer aangeboden.  Via het satelliet abonnement wordt nog wel doorverwezen naar de CanalDigitaal app. Het lijkt er m.i. dan ook op dat de CanalDigitaal app alleen voor satelliet kijkers beschikbaar blijft.

 

Dat maakt op zich niet veel uit, behalve dat de Nederlandse Canal+ app uitsluitend in de Nederlandse stores aanwezig is, terwijl de CanalDigitaal app in bijna alle stores te vinden is. Dit kan wellicht in de toekomst problemen geven voor buitenlandse gebruikers van de CanalDigitaal app zonder satelliet abonnement.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier in Duitsland werkte de CanalDigitaal app alleen op Android; voor iOS (regio Duitsland) was de CD app niet beschikbaar.

Inmiddels werkt de Canal+ app prima op Android - en ook op mijn iPad (iOS)! 🙂

Ik kan wel bevestigen dat tenminste in Duitsland de C+ app op Android & iOS prima werkt.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Frankrijk staat de Nederlandse Canal+  app helemaal niet in de playstore, hetgeen overeenkomt met de mededeling op de website van Canalplus NL:

 

"Kan ik ook in het buitenland kijken?

Kijken kan in de hele EU. Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk (Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland) maken geen deel uit van de EU. Let op: Je kunt de CANAL+ app alleen in de Nederlande appstores  downloaden."

 

Gekopieerd inclusief de typefout van de website van Canal+.

Ik kan dus niks testen, want de app kan niet worden geïnstalleerd zonder sideloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat ze het zo hebben geregeld dat je de app in Nederland installeert en dan op vakantie in het buitenland kunt gebruiken. Als de app in het buitenland niet in de playstore staat krijg je ook geen updates en zul je inderdaad bij iedere update moeten sideloaden.

 

Je kunt natuurlijk ook een VPN gebruiken om dit te omzeilen als daar de mogelijkheden voor zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, zeeteefje zei:

In Frankrijk staat de Nederlandse Canal+  app helemaal niet in de playstore, hetgeen overeenkomt met de mededeling op de website van Canalplus NL:

 

"Kan ik ook in het buitenland kijken?

Kijken kan in de hele EU. Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk (Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland) maken geen deel uit van de EU. Let op: Je kunt de CANAL+ app alleen in de Nederlande appstores  downloaden."

 

Gekopieerd inclusief de typefout van de website van Canal+.

Ik kan dus niks testen, want de app kan niet worden geïnstalleerd zonder sideloaden.

Op welk apparaat probeer je het dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Penthe zei:

Het lijkt erop dat ze het zo hebben geregeld dat je de app in Nederland installeert en dan op vakantie in het buitenland kunt gebruiken. Als de app in het buitenland niet in de playstore staat krijg je ook geen updates en zul je inderdaad bij iedere update moeten sideloaden.

 

Je kunt natuurlijk ook een VPN gebruiken om dit te omzeilen als daar de mogelijkheden voor zijn.

Met een nederlandse telefoon zit je ook in het buitenland op de nederlandse appstore.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Penthe zei:

Je kunt natuurlijk ook een VPN gebruiken om dit te omzeilen als daar de mogelijkheden voor zijn.

Een VPN gebruiken is zinloos, dat verandert niks.

De App/Playstore is gekoppeld aan het gebruikte account, niet aan het IP adres.  Dan moet je op het device eerst een ander account installeren, dan een VPN op Nederland instellen en vervolgens een betaalmiddel toevoegen om dat account aan de Nederlandse Playstore te koppelen. Vanaf dat moment kun je de VPN weer uitzetten, dat nieuwe account zit nu in de Nederlandse Playstore. Maar dan heb je met dat account geen toegang meer tot apps in de appstore van het woonland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou in Belgie werkt het niet .

de canal+ app is in het duits en herkent de login van CD niet.

De playstore omzetten naar Nederland geld dan voor een jaar en is ook niet zo eenvoudig.

Het zou beter zijn als de internationale canal+ app de canaldigitaal login zou herkennen

aangepast door laslo
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, zeeteefje zei:

Een VPN gebruiken is zinloos, dat verandert niks.

De App/Playstore is gekoppeld aan het gebruikte account, niet aan het IP adres.  Dan moet je op het device eerst een ander account installeren, dan een VPN op Nederland instellen en vervolgens een betaalmiddel toevoegen om dat account aan de Nederlandse Playstore te koppelen. Vanaf dat moment kun je de VPN weer uitzetten, dat nieuwe account zit nu in de Nederlandse Playstore. Maar dan heb je met dat account geen toegang meer tot apps in de appstore van het woonland.

Toch staat het hier beschreven in het Nederlands:  https://www.privacyaffairs.com/nl/change-google-play-store-region/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je telefoon kijkt naar de appstore uit de regio waar je telefoon woont.

Daar verandert een vpn niets aan.

Verander je het oorsprongsland zit je voor een jaar vast aan je nieuw basisland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Heartsequencer zei:

@zeeteefje Welke resultaten geeft de playstore als je naar de "Canal+ App" zoekt? C+ gebruikt dezelfde app ook in Oostenrijk (en misschien ook andere landen). Met je goede inloggegevens kom je automatisch in de voor jou geldige abo terecht.

Wonend in Frankrijk kom ik uiteraard bij de Franse Canal+ app uit. Als ik de link vanuit CanalDigitaal aanklik krijg ik de melding " deze app is niet beschikbaar voor je apparaten":

 

 

 

Canal+ App.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...