Ga naar inhoud


Geen beeld op gecodeerde zenders CD?


leor888
Ga naar oplossing Opgelost door leor888,

Aanbevolen berichten

Ik heb nu alleen beeld en geluid op de FTA zenders op 23.5 en 19.2 maar alles zwart op gecodeerde zenders. Wel info over de zender en wel teletekst maar geen beeld en geluid.

VU plus solo2, vanochtend nog geen probleem maar ergens gedurende de dag opgetreden.

Iemand die hetzelfde ervaart? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

softcam uitgevallen

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, leor888 zei:

tips hoe ik dat kan herstellen in vti?

 

Opnieuw starten in het softcam menu.

 

Maar heb je al geprobeerd de kaart te reactiveren bij Canaldigitaal?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de kaart is uitgeschakeld door CDS. Sinds de overname door Canal+ zijn ze de bezem door hun bestand aan het halen. Velen met ‘opgezegde kaarten die nog werkten -  soms jaren - hebben dit recentelijk ondervonden…

 

Controleer via de OScam WebIF wat de status is van de kaart. De PBM moet minstens C0000000 zijn…. De management datum moet minimaal 2 weken op de huidige datum vooruit staan…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

C00000000 en E00000000 betekend allebei geen abo meer op kaart of eigenlijk free to view pakket.   Dus als je dat ziet is het sowieso niet goed.  

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, ceesv zei:

Opnieuw starten in het softcam menu.

 

Maar heb je al geprobeerd de kaart te reactiveren bij Canaldigitaal?

opnieuw opstarten van oscam helpt niet.
heractiveren op CD vind ik niet terugzoals dat voorheen werkte. Nu schrijven ze dat je een uur op NPO1 moet laten staan. Maar dat helpt niet.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Mimisiku zei:

Of de kaart is uitgeschakeld door CDS. Sinds de overname door Canal+ zijn ze de bezem door hun bestand aan het halen. Velen met ‘opgezegde kaarten die nog werkten -  soms jaren - hebben dit recentelijk ondervonden…

 

Controleer via de OScam WebIF wat de status is van de kaart. De PBM moet minstens C0000000 zijn…. De management datum moet minimaal 2 weken op de huidige datum vooruit staan…

En nu vind ik niet meer hoe ik Oscam webif moet starten.
Ik weet dat ik heel lang geleden dit wel heb gebruikt maar dat is jaren geleden.  Ik zit in ddd_e2, kan ik hier wat mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, leor888 zei:

opnieuw opstarten van oscam helpt niet.
heractiveren op CD vind ik niet terugzoals dat voorheen werkte. Nu schrijven ze dat je een uur op NPO1 moet laten staan. Maar dat helpt niet.
 

Nu heb ik de optie gevonden en ik krijg de melding dat de kaart geheractiveerd is maar ook dat werkt niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Codx zei:

C00000000 en E00000000 betekend allebei geen abo meer op kaart of eigenlijk free to view pakket.   Dus als je dat ziet is het sowieso niet goed.  

 

 

Helaas, ik heb hier tijdelijk een ‘Riant’ kaart.. PBM = C00000000000 en gewoon beeld op de ‘Riant’ zenders

 

 

IMG_2360.jpeg

IMG_2361.jpeg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, leor888 zei:

poort 83 hier zie ik status 
ERROR
(no entitlements)
Betekent dit dat de kaart inactief is? 


 

Nee, dat de ontvanger de kaart niet kan lezen….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Mimisiku zei:

Helaas, ik heb hier tijdelijk een ‘Riant’ kaart.. PBM = C00000000000 en gewoon beeld op de ‘Riant’ zenders

 

Dan heb jij dus een kaart die eigenlijk uit hoort te zijn want Riant/Basis is C080000000000

 

 @leor888   Als er ERROR staat wordt inderdaad de hele kaart niet gelezen.. kortom even er uit halen en over de spijkerbroek wrijven en opnieuw in de reader doen. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Codx zei:

 

Dan heb jij dus een kaart die eigenlijk uit hoort te zijn want Riant/Basis is C0800000000

En wat is E200000000000000?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...