Ga naar inhoud


CI+ Module vs Kaart


leventbey
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Heb sinds kort een vervangende CI+ module gekregen omdat de Kaart die ik had niet meer werkte. 
Nu probeer ik deze echter met oscam lokaal naar een andere ontvanger te delen echt lijkt dit nu ineens met de CI+ niet te werken.

 

Wat zou hiervan de oorzaak zijn? configuratie niet goed ingesteld? 

Ook las ik op andere forums dat de CI+ cs tegen gaat en daardoor niet met oscam samenwerkt..

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een softcam leest de kaart en geeft de informatie (CW's) door aan het frontend van de ontvanger die beeld en geluid decodeert.  Een CI(+) module handelt de hele decryptie af in de module zelf, kortom je softcam kan er niks mee. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, leventbey zei:

Heb sinds kort een vervangende CI+ module gekregen omdat de Kaart die ik had niet meer werkte. 
....

Weet je dat zeker?

Als de kaart niet defect is, kan je van mij een witte ci module kopen;

Ik weet echter niet of dat het probleem oplost, daarom vraag ik @Codx om raad in dit topic.

Dus bij deze: klopt mijn gedachtegang?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing
12 uren geleden, leventbey zei:

Heb sinds kort een vervangende CI+ module gekregen omdat de Kaart die ik had niet meer werkte. 

Ik vermoed dat het hier om een "smart" ci module gaat, met vast ingebouwde kaart.

Zonder losse kaart heb je niets aan een softcam zoals oscam.

Je kan dan alleen het Ci module gebruiken in een ontvanger.

Oscam kan niets aanvangen met zo een ci module omdat de kaart niet toegankelijk is voor oscam.

 

Je zou kunnen proberen van iemand anders een kaart over te nemen en die op jouw abo te registreren.

 

In het geval dat je een module hebt gekregen met een losse kaart, kan je het ci module in de kast leggen en alleen de kaart met oscam gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, D-box zei:

Weet je dat zeker?

Als de kaart niet defect is, kan je van mij een witte ci module kopen;

Ik weet echter niet of dat het probleem oplost, daarom vraag ik @Codx om raad in dit topic.

Dus bij deze: klopt mijn gedachtegang?


Hoe zet ik deze abonnement dan over? zou wel fijn zijn als dat mogelijk is.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, D-box zei:

Weet je dat zeker?

Als de kaart niet defect is, kan je van mij een witte ci module kopen;

Ik weet echter niet of dat het probleem oplost, daarom vraag ik @Codx om raad in dit topic.

Dus bij deze: klopt mijn gedachtegang?

Als zijn kaart niet defect is heeft hij geen ci module nodig. Ik snap die logica niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, el renegade zei:

Als zijn kaart niet defect is heeft hij geen ci module nodig. Ik snap die logica niet.

DBOX ook niet😉

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Tonskidutch zei:

kan het ook een beetje duidelijker wat leventbey heeft?

 

Screenshot_5.png.b81d1f60ef35de56aa10919cf4a6ac53.png


Zoals aangegeven had ik een kaart van canaal digitaal, echter stopte deze met werken, heb toen inpv kaart een CI+ Module gekregen, waar geen kaart in kan maar gewoon alles in een module zit.

 

Deze module werkt echter niet met oscam heb ik gemerkt. Maar zag dat iemand hier al op had gereageerd waarbij ik mijn abonnement kan omzet naar een blanco kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, leventbey zei:


Zoals aangegeven had ik een kaart van canaal digitaal, echter stopte deze met werken, heb toen inpv kaart een CI+ Module gekregen, waar geen kaart in kan maar gewoon alles in een module zit.

....

Dat bedoelde ik.

Maar mijn vraag aan @Codxis: als @leventbeyeen witte module in zijn ontvanger plaatst, MET EEN BRUIKBARE KAART, is dan het probleem opgelost?

 

Misschien denk ik teveel na over materie waar ik te weinig verstand van heb, maar ik wil alleen maar helpen.

Als hij die module van mij koopt, wil ik totaal geen winst maken, ik ben weg bij CDS en heb er totaal niks meer aan.

En van Oscam heb ik al helemaal geen verstand.

 

Ik hoop dat er een oplossing voor @leventbeykomt, dat is alles.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, D-box zei:

Dat bedoelde ik.

Maar mijn vraag aan @Codxis: als @leventbeyeen witte module in zijn ontvanger plaatst, MET EEN BRUIKBARE KAART, is dan het probleem opgelost?

 

Hij kan dan kijken op zijn ontvanger maar dat kan die toch nu ook al met die kaartloze module. Maar met softcam gaat het alsnog niet werken, dan moet die alleen een kaart gebruiken. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik het lees heeft CanalDigitaal hem een module met geïntegreerde kaart opgestuurd.


Deze werkt niet met oscam.

 

Wanneer deze module in gebruik genomen is verwacht ik niet dat CanalDigitaal deze weer omruilt voor een kaart.

 

Ikdenk dat de topic starter de sigaar is en niet meer intern kan delen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij had een kaart in de kaartlezer van zijn ontvanger.

Met oscam kon hij die kaart intern delen met een 2e ontvanger.

 

Een CI module gaat niet met oscam werken, hij kan dan niet meer intern delen.

Van Canaldigitaal heeft hij ter vervanging van de kaart een CI module met een vast ingebouwde "kaart" gekregen.

 

Om weer terug te gaan naar zijn oude situatie zou hij een losse 2e hands kaart kunnen overnemen en die op zijn abo registreren.

Hij kan dan voorlopig weer intern zijn kaart delen.

@D-boxIs het zo duidelijk?

 

1 minuut geleden, Gerard 76 zei:

Zoals ik het lees heeft CanalDigitaal hem een module met geïntegreerde kaart opgestuurd.


Deze werkt niet met oscam.

 

Wanneer deze module in gebruik genomen is verwacht ik niet dat CanalDigitaal deze weer omruilt voor een kaart.

 

Ikdenk dat de topic starter de sigaar is en niet meer intern kan delen.

Dat was voor mij de reden om 2 maanden geleden mijn abonnement te beëindigen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ceesv zei:

Om weer terug te gaan naar zijn oude situatie zou hij een losse 2e hands kaart kunnen overnemen en die op zijn abo registreren.

Hij kan dan voorlopig weer intern zijn kaart delen.

kun je een kaart nog overnemen?

that is de kwestion 😁

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ceesv zei:

 

 

....

@D-boxIs het zo duidelijk?

....

Ja, nu snap ik het.

 

Iedereen bedankt voor jullie reacties.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...