Ga naar inhoud


Nu op Film 4+1


D-box
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten


Geplaatst: (aangepast)

@Codx en @Penthe

Ik vind jullie geweldig!

Maar neem me niet kwalijk alsjeblieft; ik snap er geen reet van.

Dat geeft ook niet, er zijn immers slimme- en minder slimme mensen.

En jullie vallen onder de slimme mensen.

Groetjes

D-box 

aangepast door D-box
  • Haha 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Penthe zei:

Films zo groot download ik niet,  x265 10Bit DDP5.1 HDR 2160p heb je gewoon onder de 10GB, het hoeft allemaal niet zo groot alhoewel veel mensen denken hoe groter het bestand hoe beter de kwaliteit.

 

Die mensen hebben in de basis ook gelijk, hoe groter het bestand hoe meer bitrate en kwaliteit je mag verwachten. En sommige zijn 1:1 bluray rips en dat valt te prefereren boven geconverteerd x265 want dat moet wel goed gebeuren bij elke conversie verlies je kwaliteit.  Maar je hebt ook mensen die gaan hun hele media bibliotheek over een paar jaar omzetten naar x266 codec bijvoorbeeld.  Zo winnen ze veel schijfruimte en hoeven ze minder te investeren in harddisks voor hun NAS of whatever. Alleen het nadeel is dat een mediaserver dan meer moet transcoden of alle afspelers moeten het native en met hardware acceleratie ondersteunen.   (lees nieuwere hardware nodig)  

 

 

2 uren geleden, Penthe zei:

Zelfde verhaal, in Spanje is het geblokkeerd en VPN gebruiken doet ik wel maar dat vaak enkel als ik direct media wil streamen vanuit een ander land zoals bijv. de UK.

 

Mijn advies is om tenminste het torrent verkeer ook over een VPN te laten verlopen, of gebruik usenet zodat je in ieder geval veiliger bent.  De laatste keer dat ik iets van bittorent gedownload heb is al jaren geleden.  Usenet voldoet voor mij prima en bijna voor iedereen.  

 

Voor mensen die toch graag willen zien of weten hoe eea geautomatiseerd werkt, hier staan voorbeelden icm torrent maar ik gebruik liever SABnzbd en in het verleden newsleecher die ik nog steeds heb.

  

https://www.youtube.com/results?search_query=using+sonarr+and+radarr+

 

Maar goed het is allemaal niet gratis natuurlijk. Een usenet abo, soms een goede indexer, een vpn account, een NAS met schijven en de tijd die kwijt bent om dingen uit te zoeken of te downloaden zeker als je alles handmatig doet.  Er zijn ook mensen die nemen een abootje bij een plex/emby server ergens op internet, dan hebben ze toch toegang tot alles en hoeven ze zelf geen vinger uit te steken.  Mogelijkheden zat. 

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Codx zei:

Maar goed het is allemaal niet gratis natuurlijk. Een usenet abo, soms een goede indexer, een vpn account, een NAS met schijven en de tijd die kwijt bent om dingen uit te zoeken of te downloaden zeker als je alles handmatig doet. 

En dat is dan de hobby😁. Ben je in ieder geval van straat af zodat het daar ook veilig blijft🤣👍

  • Like 2

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Codx zei:

Die mensen hebben in de basis ook gelijk, hoe groter het bestand hoe meer bitrate en kwaliteit je mag verwachten. En sommige zijn 1:1 bluray rips en dat valt te prefereren boven geconverteerd x265 want dat moet wel goed gebeuren bij elke conversie verlies je kwaliteit.  Maar je hebt ook mensen die gaan hun hele media bibliotheek over een paar jaar omzetten naar x266 codec bijvoorbeeld.  Zo winnen ze veel schijfruimte en hoeven ze minder te investeren in harddisks voor hun NAS of whatever. Alleen het nadeel is dat een mediaserver dan meer moet transcoden of alle afspelers moeten het native en met hardware acceleratie ondersteunen.   (lees nieuwere hardware nodig)  

Dat zien je ogen toch niet meer als je de 50 gepasseerd bent, dus doe daar geen moeite voor. Maar mijn vrouw werkt professioneel in de videobewerking en groter is echt niet beter. En x265 maakt het bestand generaal gezien al een stuk kleiner dan x264. Als er ooit x266 is dan zal de hardware snel volgen en de bestanden nog kleiner worden, maar nogmaals als je ouder bent zie je dat verschil echt niet meer.

 

Maar zoals jij zegt als ik een SD video pak deze naar 1080p converteer het bestand dus groter wordt maar echt niet beter, dit wordt anders met AI maar dan nog zie je dat AI gebruikt is als je goed kijkt. Je moet eens weten hoeveel 320Kbps mp3 ik gedownload heb die gewoon waren geconverteerd vanaf 128Kbps. Dit zelfde gebeurd nog dagelijks en dus ook met videobestanden. Je weet dus echt niet of het een 1 op 1 rip is want ze kunnen de bitrate zelf zo hoog zetten als ze zelf willen. Tenzij je zelf over de informatie beschikt van de orginele bron.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Penthe zei:

Dat zien je ogen toch niet meer als je de 50 gepasseerd bent, dus doe daar geen moeite voor. Maar mijn vrouw werkt professioneel in de videobewerking en groter is echt niet beter. En x265 maakt het bestand generaal gezien al een stuk kleiner dan x264. Als er ooit x266 is dan zal de hardware snel volgen en de bestanden nog kleiner worden, maar nogmaals als je ouder bent zie je dat verschil echt niet meer.

 

Maar zoals jij zegt als ik een SD video pak deze naar 1080p converteer het bestand dus groter wordt maar echt niet beter, dit wordt anders met AI maar dan nog zie je dat AI gebruikt is als je goed kijkt. Je moet eens weten hoeveel 320Kbps mp3 ik gedownload heb die gewoon waren geconverteerd vanaf 128Kbps. Dit zelfde gebeurd nog dagelijks en dus ook met videobestanden. Je weet dus echt niet of het een 1 op 1 rip is want ze kunnen de bitrate zelf zo hoog zetten als ze zelf willen. Tenzij je zelf over de informatie beschikt van de orginele bron.

 

x266 is er al, waarschijnlijk komt Intel en wellicht ook AMD met de komende cpu generatie met de eerste hardware support. Het ligt  aan je ogen maar zeker op een grotere TV kun je ook boven de 50 nog makkelijk verschillen zien tussen goede en slechte kwaliteit. Als ik soms zie dat films maar 1.5 - 2 GB groot zijn bij 1080p x264 dan download ik dat liever niet.  Meestal is zoiets dan afkomstig van een streamingsdienst en wordt het een web-dl genoemd.

 

En als je mindere kwaliteit gaat upscalen ben je dom bezig, dat heeft geen zin en ook niet met AI trouwens.  Dat is ook niet wat ik heb geschreven.  De kwaliteit wordt zelden beter dan het bron materiaal, je kunt wel oude beelden restaureren maar dat is wat anders..  Voor een TV scherm is het een ander verhaal want die heeft een native resolutie. 

 

Meeste MP3-tjes (lossy) worden omgezet vanaf CD of WAV dan wel FLAC bestanden. (lossless compressie)  Ik kom eigenlijk nooit tegen dat audio is omgezet vanaf een slechtere bron maar ik dl meestal FLAC en 128 kbit is wel erg jaren 90. 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Codx zei:

Meeste MP3-tjes (lossy) worden omgezet vanaf CD of WAV dan wel FLAC bestanden. (lossless compressie)  Ik kom eigenlijk nooit tegen dat audio is omgezet vanaf een slechtere bron maar ik dl meestal FLAC en 128 kbit is wel erg jaren 90. 

FLAC speelt niet af in bijv. mijn auto, om alles compatible te houden heb ik alles in 320Mbps mp3, ik kan dat overal afspelen.

 

2 uren geleden, Codx zei:

En als je mindere kwaliteit gaat upscalen ben je dom bezig, dat heeft geen zin en ook niet met AI trouwens.  Dat is ook niet wat ik heb geschreven.  De kwaliteit wordt zelden beter dan het bron materiaal, je kunt wel oude beelden restaureren maar dat is wat anders..  Voor een TV scherm is het een ander verhaal want die heeft een native resolutie. 

Je moet eens weten wat je allemaal op het Internet tegenkomt.

 

2 uren geleden, Codx zei:

x266 is er al, waarschijnlijk komt Intel en wellicht ook AMD met de komende cpu generatie met de eerste hardware support. Het ligt  aan je ogen maar zeker op een grotere TV kun je ook boven de 50 nog makkelijk verschillen zien tussen goede en slechte kwaliteit. Als ik soms zie dat films maar 1.5 - 2 GB groot zijn bij 1080p x264 dan download ik dat liever niet.  Meestal is zoiets dan afkomstig van een streamingsdienst en wordt het een web-dl genoemd.

1080p van 2GB ziet er gewoon prima uit zolang het maar x265 10bit is, en daar zijn zat blueray rips van te vinden. We zullen zien of x266 echt een standaard gaat worden want zolang er nog altijd SD zenders zijn zal het allemaal niet zo snel een standaard gaan worden, dat het hardwarematig ondersteund wordt is goed maar dat kan ook makkelijk want het is opensource.

 

Maar het het over web rips, vind je de kwaliteit van de streamingsdiensten te slecht? Ik heb hier abonnement op Netflix, Disney+ en Prime en dat ziet er allemaal prima uit vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...