Ga naar inhoud


Nu op Film 4+1


D-box
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten


1 uur terug, Codx zei:

Het Tor Netwerk (The Onion Router) is iets heel anders dan Torrents.

Untitled.thumb.jpg.73df3737e4fa5e747d7e4d5042aa8a2c.jpg

 

Tor is bij mij ook echt Tor, en ja het is traag maar haal daar ook geen echt grote bestanden vanaf, dat maakte jij ervan.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf geef ik de voorkeur aan een NZB finder, (via een newsserver) en laat ik daar de titel op los, krijg ik een tig hits.

MBV het progje NZBget haal je dat zo binnen

 

image.thumb.png.000d92ea83e8794ddf3b5699043c6ba1.png

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Penthe zei:

Tor is bij mij ook echt Tor, en ja het is traag maar haal daar ook geen echt grote bestanden vanaf, dat maakte jij ervan.

 

Nee jij haalt Tor netwerk er toch zelf bij, daar ben ik niet over begonnen. 

 

"Usenet bestaat dat nog? Tegenwoordig heb je hele andere middelen als je iets wilt hebben. Wel via Tor netwerk.""

 

Komt toch een beetje over alsof je maar wat roept...

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, joker55 zei:

zelf geef ik de voorkeur aan een NZB finder, (via een newsserver) en laat ik daar de titel op los, krijg ik een tig hits.

MBV het progje NZBget haal je dat zo binnen

 

SpotNet doet min of meer hetzelfde en die kun je ook combineren met een aparte download client, als je niet blij bent met de ingebouwde.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Codx zei:

Komt toch een beetje over alsof je maar wat roept...

Hier maak je er weer iets van, je speculeert er maar op los. Ik weet precies wat ik zelf doet. Doe verders geen moeite want ik weet al geruime tijd hoe het ego van een ITer inelkaar zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tegenwoordig heb je enkel nog het juiste programma nodig om een film te streamen

 

Je geeft de film in die je wil kijken.

er wordt een korte beschrijving getoont, de trailer kan je bekijken, vaak ook nog extra info...

 

Je krijgt de keuze in welke kwaliteit je deze wil bekijken (en of je het eventueel via een officiele verdeler wil zien), de ondertitels worden automatisch gedownload en kijken maar.

 

mvg

 

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

ondertitels? :huh:

 

engels taal mannen je mist teveel taalfijnheden als je enkel ondertitels leest

is net als autorijden en tegelijkertijd appen op je telefoon 😁

aangepast door Tonskidutch
  • Haha 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

ondertitels? :huh:

 

engels taal mannen je mist teveel taalfijnheden als je enkel ondertitels leest

is net als autorijden en tegelijkertijd appen op je telefoon 😁

Ik heb altijd ondertitels aanstaan in de zelfde taal als de gesproken taal, daar leer je ook goed mee.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Penthe zei:

Hier maak je er weer iets van, je speculeert er maar op los. Ik weet precies wat ik zelf doet. Doe verders geen moeite want ik weet al geruime tijd hoe het ego van een ITer inelkaar zit.

 

Ik heb inmiddels wel een vermoeden wat je doet, maar dat is niet omdat je zo lekker duidelijk bent. En als dat iets met ego's te maken heeft is dat eerder die van jou. Ik zal zo uitleggen waarom.

 

Ik denk dat jij torrent (magnet) bestandjes opzoekt via het tor netwerk en die vervolgens in een bittorrent client laad die je buiten het tor netwerk laat downloaden.  Maar dan komt de vraag waarom moeilijk doen?  Je kunt die torrrent/magnet bestandjes ook buiten het tor netwerk vinden en het downloaden van zo'n start bestandje is niet verboden.

 

Je gaat pas risico lopen op het moment jij inlogt op een bittorrent tracker en middels peer 2 peer delen van de data (film/serie/whatever) binnen gaat halen en mogelijk (afhankelijk van je instellingen) ook zelf weer beschikbaar stelt.  Het nadeel daarvan is als je dit vanaf je eigen IP doet, iedereen die onderdeel is van dat p2p netwerk ziet wat jij binnenhaalt, dus als "stichting poep" een spion daar heeft kunnen ze je IP adres hengelen.

Dan hebben je ze identiteit nog niet natuurlijk...maar toch. 

 

Ik vind het een enorm gedoe en jij haalt uit alsof usenet achterhaalt is jij een fantastische nieuwe methode hebt via het Tor netwerk. (Toen werd ik benieuwd.. ik denk hoe dan... want tor netwerk is niet gemaakt voor snelheid. Maar dat hele tor netwerk heeft er in feite niks mee van doen, en je hebt dat ook niet nodig want die start bestandjes kun je overal wel halen.  

 

Usenet is aanmerkelijk simpeler en veilig want niemand behalve de usenet server waar je betaald kan zien wat je daadwerkelijk binnen sleept en je hoeft niks terug te delen en mits hun servers niet te belast zijn gaat het download altijd op volle snelheid. Dat kun je van bittorrent niet zeggen.  Beide zijn te automatiseren overigens vanuit dezelfde tools, maar dan nog bittorrent zou ik echt alleen aanraden als het niet meer op usenet te vinden is. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Codx zei:

Ik denk dat jij torrent (magnet) bestandjes opzoekt via het tor netwerk en die vervolgens in een bittorrent client laad die je buiten het tor netwerk laat downloaden.  Maar dan komt de vraag waarom moeilijk doen?  Je kunt die torrrent/magnet bestandjes ook buiten het tor netwerk vinden en het downloaden van zo'n start bestandje is niet verboden.

Fout ik zoek geen torrents via Tor, ik gaat gewoon met mijn browser naar een torrent site en download wat ik wil downloaden.

 

11 minuten geleden, Codx zei:

Ik vind het een enorm gedoe en jij haalt uit alsof usenet achterhaalt is jij een fantastische nieuwe methode hebt via het Tor netwerk. (Toen werd ik benieuwd.. ik denk hoe dan... want tor netwerk is niet gemaakt voor snelheid. Maar dat hele tor netwerk heeft er in feite niks mee van doen, en je hebt dat ook niet nodig want die start bestandjes kun je overal wel halen.  

 

Usenet is aanmerkelijk simpeler en veilig want niemand behalve de usenet server waar je betaald kan zien wat je daadwerkelijk binnen sleept en je hoeft niks terug te delen en mits hun servers niet te belast zijn gaat het download altijd op volle snelheid. Dat kun je van bittorrent niet zeggen.  Beide zijn te automatiseren overigens vanuit dezelfde tools, maar dan nog bittorrent zou ik echt alleen aanraden als het niet meer op usenet te vinden is. 

Usenet is zowat ouder als dat ik ben bij wijze van spreken. Usenet kan wel snel zijn maar ik heb er weinig aan, wat ik wil zien kun je gewoon overal downloaden.

 

Ik doet geen van wat jij denkt. Tor gebruik ik als ik een muziek nummer zoek dat ik via de reguliere manier niet kan vinden via Tor kan ik dan bijv. een blocked website op of social media restrictions omzeilen , ik heb namelijk een hele andere smaak aan muziek dan de gemiddelde mens. En zeldzame nummers zoeken doet ik dagelijks, en het zijn gewoon mp3 bestanden van een paar mb dus de snelheid boeit niet zo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Penthe zei:

Fout ik zoek geen torrents via Tor, ik gaat gewoon met mijn browser naar een torrent site en download wat ik wil downloaden.

 

Usenet is zowat ouder als dat ik ben bij wijze van spreken. Usenet kan wel snel zijn maar ik heb er weinig aan, wat ik wil zien kun je gewoon overal downloaden.

 

Ik doet geen van wat jij denkt. Tor gebruik ik als ik een muziek nummer zoek dat ik via de reguliere manier niet kan vinden via Tor kan ik dan bijv. een blocked website op of social media restrictions omzeilen , ik heb namelijk een hele andere smaak aan muziek dan de gemiddelde mens. En zeldzame nummers zoeken doet ik dagelijks, en het zijn gewoon mp3 bestanden van een paar mb dus de snelheid boeit niet zo.

 

 

We hadden het over een film in Bluray kwaliteit, gemiddeld 25 GB daar reageer jij op met dat jij een methode hebt via het tor netwerk.  Nou het tor netwerk is een hoop maar niet snel. Dan zeg je ja maar ik laat de hele nacht de pc aanstaan om te downloaden waarmee je nog steeds suggereert dat het downloaden via het Tor netwerk verloopt. Maar dat is vermoedelijk niet waar,  want ook als jij een torrent aanklikt wordt er op de achtergrond op je pc een client geladen en die staat denk ik niet ingesteld om het tor-netwerk te gebruiken, dus het risico blijft. Dit verklaard ook dat je later in de discussie zegt dat je ook op volle snelheid kunt downloaden. 

 

Nu heb je het over mp3tjes maar dat is geen film natuurlijk, en je hebt het over geblokkeerde websites, maar volgens mij zijn er maar heel weinig sites geblokkeerd, en de meeste kun je gewoon weer bereiken door een andere DNS server te gebruiken dan die van je eigen provider.  Ook daar heb je niet echt de Tor browser voor nodig.  

 

Al met al blijft het idee hangen dat dit voor jou een manier is die jij je hebt eigen gemaakt, en dat is prima natuurlijk.  Maar waarschijnlijk is dit niet de meest veilige of handige methode.   

 

Juist met die automatische tools is de insteek dat je op een hele simpele manier content uitkiest die je wilt hebben zonder je druk te maken hoe die het voor de rest binnen sleept.  Zelfs mensen zonder technische kennis kunnen daar content toevoegen in een web-interface.   Het downloaden gebeurt dan via usenet en anders via bittorrent maar dat regelt het programma zelf icm de juist client (sabnzbd en deluge of anderen) Je moet alleen 1x alles goed instellen, en voor torrent zorgen dat het via VPN naar buiten gaat of via torrent box ergens zolang het maar veilig is.  En dat programma controleert ook of de download gelukt is, zo niet opnieuw probeert of als content op dat moment niet beschikbaar is, probeert die het later zelfstandig nogmaals ook als het maar tijdelijk beschikbaar is of als er een betere versie beschikbaar komt die meer aan jou eisen voldoet vervangt die deze.  Je kunt op deze manier hele seizoenen van series binnen slepen of muziek albums zonder er verder naar om te kijken. Je kunt het net zo mooi maken als je zelf wilt.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Codx zei:

We hadden het over een film in Bluray kwaliteit, gemiddeld 25 GB daar reageer jij op met dat jij een methode hebt via het tor netwerk.  Nou het tor netwerk is een hoop maar niet snel. Dan zeg je ja maar ik laat de hele nacht de pc aanstaan om te downloaden waarmee je nog steeds suggereert dat het downloaden via het Tor netwerk verloopt. Maar dat is vermoedelijk niet waar,  want ook als jij een torrent aanklikt wordt er op de achtergrond op je pc een client geladen en die staat denk ik niet ingesteld om het tor-netwerk te gebruiken, dus het risico blijft. Dit verklaard ook dat je later in de discussie zegt dat je ook op volle snelheid kunt downloaden. 

Films zo groot download ik niet,  x265 10Bit DDP5.1 HDR 2160p heb je gewoon onder de 10GB, het hoeft allemaal niet zo groot alhoewel veel mensen denken hoe groter het bestand hoe beter de kwaliteit. Ik gebruik Tor waar voor ik zei dat ik het gebruik, in Spanje zijn alle muziek sites geblokkeerd, ook bijna alle torrent sites trouwens maar daar gebruik ik een proxy voor. Maar nogmaals ik download geen torrents via Tor.

24 minuten geleden, Codx zei:

Nu heb je het over mp3tjes maar dat is geen film natuurlijk, en je hebt het over geblokkeerde websites, maar volgens mij zijn er maar heel weinig sites geblokkeerd, en de meeste kun je gewoon weer bereiken door een andere DNS server te gebruiken dan die van je eigen provider.  Ook daar heb je niet echt de Tor browser voor nodig.  

Zelfde verhaal, in Spanje is het geblokkeerd en VPN gebruiken doet ik wel maar dat vaak enkel als ik direct media wil streamen vanuit een ander land zoals bijv. de UK.

 

24 minuten geleden, Codx zei:

Al met al blijft het idee hangen dat dit voor jou een manier is die jij je hebt eigen gemaakt, en dat is prima natuurlijk.  Maar waarschijnlijk is dit niet de meest veilige of handige methode.

Als je weet dat je Internet in de gaten gehouden wordt en je anoniem wilt browsen is Tor wel de oplossing, ik leun er echter niet op dat moet wel duidelijk zijn. Gelukkig is Spanje nog lang niet zo erg als bepaalde andere landen maar toch.

 

En nogmaals aan vol automatisch downloaden doet ik niet.

 

 

 

 

8 minuten geleden, TangoBravo zei:

Welk zoekprogramma gebruik je om dit overzicht te krijgen?

https://www.streamwijzer.nl/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...