Ga naar inhoud


Draaibare schotel uitrichten, nu breekt helemaal mijn klomp.


BrunoVP

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, D-box zei:

@BrunoVP

Lees de gebruiksaanwijzing van je ontvanger nog eens na, misschien heb je iets over het hoofd gezien.

ย 

Belangrijk: Geen paniek.

Gebruiksaanwijzing van de ontvanger?????

Wat een lachert. Anders zou ik jullie niet echt lastig vallen. Poepsimpel? Mijn oor ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden, BrunoVP zei:

Gebruiksaanwijzing van de ontvanger?????

Wat een lachert. Anders zou ik jullie niet echt lastig vallen. Poepsimpel? Mijn oor ja.

Ach Bruno, jouw ontvanger ken ik niet; dus de instellingen van jouw ontvanger ook niet.

ย 

Ik weet echter wel hoe je een rotor en schotel via USALS moet afstellen (er zijn diverse manieren, maar ik gebruik de manier die ik je heb vermeld).

ย 

Volgens mij heeft het gebruik van LAN niets met de afstelling te maken; maar nogmaals, jouw ontvanger ken ik niet.

ย 

Ik hoop dat je eruit komt.

Groetjesย 

D-boxย 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, D-box zei:

Ach Bruno, jouw ontvanger ken ik niet; dus de instellingen van jouw ontvanger ook niet.

ย 

Ik weet echter wel hoe je een rotor en schotel via USALS moet afstellen (er zijn diverse manieren, maar ik gebruik de manier die ik je heb vermeld).

ย 

Volgens mij heeft het gebruik van LAN niets met de afstelling te maken; maar nogmaals, jouw ontvanger ken ik niet.

ย 

Ik hoop dat je eruit komt.

Groetjesย 

D-boxย 

Ik kan en wil jou voor 100% begrijpen.
Die USALS. Hier breekt mijn KLOMP voor de zoveelste maal. 1 malig sturen ok. Terug komen, andere positie? Ho maar.

Best begrip voor het niet kennen van mijn ontvanger. Ken hem ook niet. Ergens laten misleiden door bepaalde resencies?
Het zij zo. Is nu in huis. Zal het moeten verslijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat ook daarna de schotel al snel weer in het ongerede zal raken doordat topic starter lukraak maar wat lijkt te doen en niet stapsgewijs en consistent de spullen installeert en bedient.

Ik heb nog steeds het sterke vermoeden dat hij geen enkele sat heeft open gezet in het basismenu. En dan werkt usals sowieso nooit.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 +ย Fuba DAA110ย + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Eduard07 zei:

Ik vrees dat ook daarna de schotel al snel weer in het ongerede zal raken doordat topic starter lukraak maar wat lijkt te doen en niet stapsgewijs en consistent de spullen installeert en bedient.

Ik heb nog steeds het sterke vermoeden dat hij geen enkele sat heeft open gezet in het basismenu. En dan werkt usals sowieso nooit.

Weet je? Dit verhaal is al veel langer bezig.
Alles is begonnen met een SatLink WS-6906.
Of nee, toch niet. In 2011, exacte datum weet ik niet meer. Aan zee gestart met TV Vlaanderen. Dit met een Adimo ontvanger. Waardeloos ding nu.
Maar wel beeld en geluid.ย 
Ik ga niet verder uitbreiden hierover. Heeft geen zin.
Die SatLink op de kop kunnen tikken toen ik een 2de hands caravan kocht. Je weet maar nooit of deze van pas komt.
Dan is er die dag dat ik beslis om een schotel te kopen. En ja, lukraak ( vraag me niet meer hoe ik het heb gepresteerd heb ) beeld en geluid op de SatLink.
Tv heeft een ingebouwde sat tuner. Hopeloos voor mij om te gebruiken.
In het verleden al meerdere topics hier gestart. Enige conclusie die ik voor mezelf nu maak? Ik ben oerdom.
Ik wil verder gaan. Verdomd wel al een boel geld uitgegeven om nu heden niks geen resultaat meer te bekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, BrunoVP zei:

Verdomd wel al een boel geld uitgegeven om nu heden niks geen resultaat meer te bekomen.

Misschien omdat je alle hulp negeert en steeds van de hak op de tak springt?

ย 

Volg eens de aanwijzingen van medeleden die hier veel tijd in gestoken hebben.

Er zijn zelfs leden die aangeboden hebben bij je langs te komen en je te helpen met raad en daad.

Maar daar reageer je niet op.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!ย ย ย ย ย ย ย ย ย ย ย  65" 4-K OLED,ย  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ceesv zei:

Misschien omdat je alle hulp negeert en steeds van de hak op de tak springt?

ย 

Volg eens de aanwijzingen van medeleden die hier veel tijd in gestoken hebben.

Er zijn zelfs leden die aangeboden hebben bij je langs te komen en je te helpen met raad en daad.

Maar daar reageer je niet op.

Het is ergens waar dat ik in een bepaalde zin koppig ben geweest. Maar ben nu van mening veranderd. Gisteren dan toch maar gevraagd om de aangeboden hulp te vragen, aanvaarden.
Mijn koppigheid is, was dat ik beeld had. En daar ben ik blijvend op voort gaan. Dikke dikke fout van mij nu. Kom ik eerlijk voor uit nu.
Wat de schotel en rotor betreft. Ben er voor 90% zeker van dat deze goed staat. Op het exacte uitrichten na. Maar voor mij is het nu de ontvanger die mij de das omdoet.
Wat inhoud dat ik zo goed als van scrap moet beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn mensen die tรจ intelligent zijn.

Toen op mijn werk de computer zijn intrede deed, waren het de slimste mensen die de meeste moeite hadden om er mee om te gaan.

Ze dachten teveel na ipv de instructies blind op te volgen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
17 minuten geleden, D-box zei:

Er zijn mensen die tรจ intelligent zijn.

Toen op mijn werk de computer zijn intrede deed, waren het de slimste mensen die de meeste moeite hadden om er mee om te gaan.

Ze dachten teveel na ipv de instructies blind op te volgen.

Ik beweer niet dat ik zo intelligent zou zijn. Maar jij hebt absoluut een punt.
Alles maalt nu door mijn hoofd. En kom er maar niet uit.
Theorie en praktijk zijn te verschillend. Daar kan ik na zoveel jaren al een beetje over mee praten.
En ja, ik probeer en tracht alle goed bedoelde reacties van iedereen hier te volgen.
Maar voor mij tot nu dus zonder succes.
Maar het zal wel met de nodige lijfelijke hulp in orde komen. 2 weten altijd meer dan 1.

aangepast door BrunoVP
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, BrunoVP zei:

....
Maar het zal wel met de nodige lijfelijke hulp in orde komen. 2 weten altijd meer dan 1.

Maak het gezellig!

Zet wat Affligem Blond koud (is niet zo zwaar 6,7%) want jullie moeten nog werken.

ย 

Veel plezier en succes โ—

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, D-box zei:

Maak het gezellig!

Zet wat Affligem Blond koud (is niet zo zwaar 6,7%) want jullie moeten nog werken.

ย 

Veel plezier en succes โ—

Bij deze nodig ik jou dan ook om te komen vieren. Zal er een aantal meer in huis halen.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

๐Ÿ˜„๐Ÿ˜

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, D-box zei:

๐Ÿ˜„๐Ÿ˜

Heb een veel beter idee. Haal Duvel in huis. Het zal verDUVELd niet simpel meerย  zijn. Dit na alle mislukte pogingen die ik gemaakt heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
ร—
ร—
  • Nieuwe aanmaken...