Ga naar inhoud


Wat zit er FTA op Astra 2, 1 en mogelijk 3 te vinden?


Miauw

Aanbevolen berichten

CDS heb ik er al een aantal jaar geleden er uit gegooid, reden te duur i.v.m. andere alternatieven.

 

Ik heb nog een triple LNB nieuw in doos die ik niet weg wil doen, sorry als iemand er naar opzoek is, ik wil de all-in-one LNB niet kwijt.

 

Ik weet niet hoelang CDS het op satelliet het nog vol gaat houden met steeds meer alternatieven, want de kreet "er hangt iets moois in de lucht" met 1 miljoen "klanten", die tijd is al een lange tijd voorbij.

 

Op de Astra 2 zitten behoorlijk wat FTA Engelse zenders, zit er nog wat naast? Op Astra 1 zitten veel Duitse zenders, zit daar nog wat naast? Astra 3 oninteressant voor mij i.v.m. geen abonnement op CDS, wellicht zit er nog wat FTA naast of als CDS de satelliet verlaat komt er mogelijk wat leuks FTA voor terug, echter is dat koffiedik kijken.

 

Het voordeel is dat alles in de kop zit wat ik persoonlijk wel handig vindt, echter is het tot nu toe jammer dat ik niets (meer) aan de Astra 3 heb.

 

Het mooiste is denk ik een zelfde soort LNB voor Astra 2, Astra 1 en Hotbird, echter is van wat ik hier al vaker gevraagd heb de afstand (aantal graden) te groot om het te kunnen gebruiken zoals ik dat zou willen.

 

Ik lees soms andere combinaties van satellieten, maar heb geen idee of daar mijn interesses liggen.

 

Astra 1 heeft BVN waar ik regelmatig naar keek toen ik ook nog een CDS abonnement had.

 

Astra 2 lijkt mij ook interessant, heb er zelf nooit ervaring mee opgedaan.

 

Ik zit na KPN nu nog op Ziggo, echter vervelen mij veel pulpzenders waar ik wel voor betaal, ik kan de NPO ook gratis streamen van wat ik begrepen heb.

 

Mijn interesses liggen naast actualiteiten ook bij films waar ik nog twee 50% kortings abonnementen bij HBO-max en Skyshowtime heb lopen, echter bestaat mij wereld niet uit alleen TV kijken, want anders zit/hang/lig ik te veel op de bank.

 

Ik weet dat het voor een ander lastig is om uit te zoeken wat ik leuk vindt, maar wie heeft er ervaring met wat waar voor "leuks" te vinden is?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Kijk eens op kingofsat , daar staan ze allemaal genoemd.

En wij weten niet wat voor jou interessant is.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, minplus zei:

Lyngsat dat ik persoonlijk overzichtelijker vind

Flysat vind ik persoonlijk het duidelijkst 🙂

https://flysat.com/en/satellite/position/28-2-e

https://flysat.com/en/satellite/position/19-2-e

  • Bedankt 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die geven ook data & feeds met de meest gebruikte Symbol Rates 😉

En is algemeen sneller in updates van de satellietlijsten !!

  • Bedankt 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Miauwis een twijfelaar eerste klas.. Eerst een ellenlang gevraagd over de aanschaf van een Humax voor Ziggo waar klaarblijkelijk weinig mee is gebeurd en nu dan weer satelliet (en waarschijnlijk weer 6 maanden heen en weer gevraag en nul resultaat)

  • Like 2

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
7 uren geleden, Mimisiku zei:

@Miauwis een twijfelaar eerste klas.. Eerst een ellenlang gevraagd over de aanschaf van een Humax voor Ziggo waar klaarblijkelijk weinig mee is gebeurd en nu dan weer satelliet (en waarschijnlijk weer 6 maanden heen en weer gevraag en nul resultaat)

 

Ik combineer van alles door elkaar, heb inmiddels diverse Humax ontvangers voor kabel ontvangst, echter mis ik vaak de afstandsbediening of in geval van de 5300 de adapter, ik moet verschillende ontvangers nog uittesten, doe ik wel ik mijn eigen tijd.

 

Ik heb veel dagelijkse bezigheden, daar krijg ik ondersteuning bij die niet bedoelt is voor hobby, want hoewel ik daar een voor mij behoorlijke eigen bijdrage aan betaal, zijn het wel kosten die uit de overheids pot en dus belastingen komen, het lijkt mij dat ik daar netjes mee om moet gaan, want het zijn serieuze bedragen die in het niets vallen van mijn hobby's.

 

aangepast door Miauw
  • Like 1

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
7 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ja je moet er wel even de tijd voor nemen...

 

Dat doe ik ook, zie mijn bericht hierboven, ik kan niet alles tegelijk. Ik neem liever goede beslissingen die lang(er) duren dan ik even snel geld over de balk gooi, daar is het niet voor bedoeld en wat ik zelf heb moet ik het mee doen, wat ik niet onredelijk vindt.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordeel bij King Of Sat is dat je bij de zoekfunctie als "codering" FTA kan aangeven.
Bijv. voor Astra 3B/3C (25.5E): https://nl.kingofsat.net/find2.php?pos=23.5E&cl=&num_pays=&num_genre=&num_crypt=1&num_standard=&ordre=freq

Bij Lyngsat kan je dat dan weer vinden bij Free TV en dan per land: https://www.lyngsat.com/freetv/Europe.html

  • Bedankt 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Alex1970 zei:

King Of Sat

Die cookies , echt veel TE veel stuk per stuk om weg te klikken !!

Lyngsat is wel duidelijk , flysat: https://www.flysat.com/en/regions ,

of ook leuk: https://www.lyngsat.com/stream

 

 

  • Bedankt 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Miauw zei:

 

Dat doe ik ook, zie mijn bericht hierboven, ik kan niet alles tegelijk. Ik neem liever goede beslissingen die lang(er) duren dan ik even snel geld over de balk gooi, daar is het niet voor bedoeld en wat ik zelf heb moet ik het mee doen, wat ik niet onredelijk vindt.

 

 

je kan zomaar zonder problemen reeds bestaande settings voor astra en andere satelliten openen met dreamboxedit daar kun je met een paar kliks in de menulijst zien wat allemaal gecodeerd is en dus ook wat niet => ergo FTA

 

Dan heb je wat te doen en heb je ook weer wat geleerd.

 

 

settingsFebruari2024.zip

  • Bedankt 1

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsjaa, wat is leuk? 

 

Naast de vele Engelse en Duitse zenders heb je nog een aantal andere nuttige zenders: 

 

CNN

CNBC 

TV 5 Monde 

RTL Luxemburg (Astra 3) 

 

Mijn persoonlijke tips zijn ARTE, Phoenix en op de Astra 2 zitten enkele leuke muziekzenders met oude clips.   

 

  • Like 1
  • Bedankt 2

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...