Ga naar inhoud


nix barbecue vandaag


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door wanderer,

Aanbevolen berichten

Ikzelf word ook best wel pissig van die wijzers.

Niet BBQ-en vandaag want de windstaat zus en de maan staat zo. Het geeft dan luchtverontreiniging

Tsja en luchtverontreiniging is natuurlijk niet gezond en als je onderliggende klachten hebt kan dat heel vervelend zijn/worden.

 

Ik zou me meer zorgen maken om de luchtverontreiniging die je niet ziet/gemeld wordt waar je zonder onderliggende klachten al heel vervelende uitwerkingen van kan krijgen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Persoonlijk vind ik dit van die onzin dingen, natuurlijk kun je rekening houden met je buren dat staat buiten kijf.

Maar het is nu mooi weer en een geschikte temperatuur om buiten te kokkerellen en dan wil ik er nu ook gebruik van maken en niet wachten tot morgen als ik weer moet werken, het regent, waait enz.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een commotie om niks allemaal. 
En waar mensen zich al niet druk om maken. 
Een goeie gril-party vind ik best wel lekker ruiken. 
Biertje erbij en lekker kanen met de buren. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

BBQ ruikt ook heerlijk (als je tenminste niet uitsluitend van geroosterde groente houdt) maar als je een buurman hebt die een houtskool BBQ heeft die eerst al flink aangemaakt wordt met spiritus ed. en waar de gehele buurt het 1e half uur blauw staat van de rook dan kan ik me best voorstellen dat je wel eens denkt "sodemieter op met je BBQ".

Dan heb ik het nog niet over mensen met long problemen ed. die zich de longen uit het lijf hoesten bij het inademen van deze rook en spontaan aan het zuurstof moeten.

Dus ja zo'n waarschuwings App is mooi maar dat zou me er niet van weerhouden om de BBQ te gaan gebruiken, dat zou ik puur zien als indicatie.

Maar ja, zoals aangegeven heb ik dan een elektrische BBQ voor als we met het gezin zijn en komt de gehele familie dan gaat de grote gas BBQ aan, dus naast wat rook/geur van verbrand vet geen rook van houtskool oid.

Sommigen zeggen dan van "een elektrische of gas BBQ is geen BBQ" maar deze zijn wel veel beter te regelen en (als je ze dus ook goed regelt en er geen vlees oid. verbrandt) dus ook veel gezonder dan een houtskool BBQ.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Codx zei:

En ik heb nog helemaal niet gebarbecued dit jaar, moet dat ding nog schoon maken zelfs, dus daar gaat het niet om. 

We hebben dit jaar al twee keer gebarbecued.

Uiteraard traditioneel met kolen en houtskool want anders kun je het vlees net zo goed op de kookplaat binnen klaarmaken.

De buren links en rechts lichten we altijd even in zodat ze tijdig de ramen even kunnen sluiten want de snelstarter rookt het eerste kwartier als een malle.

Trouwens wist je dat de meeste COPD patienten (ex) rokers zijn: een groep die je tegenwoordig straffeloos het leven zuur mag en moet maken.

Ik vertrouw er wel op dat als kolen en houtskool tot de oorzaak van een breed maatschappelijk probleem bestempeld wordt dat dan het aantal verkoop punten wel aangepakt word en de consumenten prijzen dmv belastingen idioot verhoogd.

Tot die tijd is het devies: houd rekening met je directe omgeving en lekker genieten!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

8 minuten geleden, theparasol zei:

Uiteraard traditioneel met kolen en houtskool want anders kun je het vlees net zo goed op de kookplaat binnen klaarmaken.

 

Duidelijk dus nog nooit met een elektrische of gas BBQ gewerkt want naast dat het vlees minder snel verbrand en gelijkmatiger gaar is zal je geen verschil proeven.

De bewering dat er een verschil is in smaak is dus puur een vooroordeel wat nergens op gestoeld is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gerrit B zei:

Duidelijk dus nog nooit met een elektrische of gas BBQ gewerkt want naast dat het vlees minder snel verbrand en gelijkmatiger gaar is zal je geen verschil proeven.

De bewering dat er een verschil is in smaak is dus puur een vooroordeel wat nergens op gestoeld is.

 

Tja ik heb dus wel elektrisch en gas gebruikt.

Maar smaken verschillen. Ik ben een echte vleesliefhebber en merk het verschil in smaak wel degelijk op. 

Mijn voorkeur gaat daarom naar de tradionele en wel omdat dit de enige is waardoor ik ook daadwerkelijk geniet van de toegevoegde rooksmaak.

Als je het vlees laat aanbranden op je kolen/houtskool toestel kun je gewoon niet goed barbecuen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al opmerkte, dat verschil is er niet in smaak, want die rooksmaak (de smaak van verbrand vet) krijg je ook bij een gas of elektrische BBQ.

Verder is een houtskool BBQ vrijwel altijd veel warmer (tot wel 700 graden) dan een ander BBQ (meestal tot 300 graden) waardoor het vlees aan de buitenkant sneller dicht schroeit maar binnenin dan nog niet of maar net aan gaar is en dat is juist het voordeel van de andere vormen BBQ, er wordt meer vet uitgebakken (en daardoor dus ook gezonder eten en zelfs gezonder dan bakken in een pan) en het vlees is gelijkmatiger gaar.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Trouwens wist je dat de meeste COPD patienten (ex) rokers zijn

 

Je hoeft niet altijd een roker te zijn hoor.  Ik heb wat gerookt in mijn jeugdjaren maar ben gestopt in 1974, Dus 50 jaar geleden. Toch werd een dertig jaar geleden bij mij astma geconstateerd. Men kan het plotseling krijgen maar je geneest er niet meer van. Wel moet je dagelijks de juiste medicatie innemen en vooral je "puffers" op tijd gebruiken ( en overal bij je hebben ). Ik heb in die dertig jaren eenmaal een astma aanval gehad en ik kan je verzekeren je kijk er niet naar uit om dit nog een tweede keer te beleven.
Bovendien tracht ik mijn conditie op peil te houden met wandelen en fietsen , ik eet gezond , matig met alcohol , enz ...
Ik heb heel veel gesport in mijn leven en toch krijgt je plots een ademhalingsziekte. Astma is ook genetisch bepalend , het zit in de familie langs vader kant.
Ik sta dikwijls aan de bbq en heb geen last van de rook , gelukkig ...
Gewoon ermee leven en genieten van het leven !

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Codx zei:

 

Ja en nee,  ik heb zeker begrip als er iemand last heeft van iets in zijn directe omgeving.. Maar dan moet hij dat in zijn directe omgeving aankaarten.

 

Maar Tonski zet dit op een publiek forum, "nix bbq vandaag" is de titel. Hoezo niks bbq en wat heeft de rest van NL daar mee te maken? Waar bemoeit hij zich mee?  Uiteindelijk na veel gesteggel is de aap uit mouw.  Hij geeft toe dat zijn omgeving al rekening houd met hem. Conclusie hij zit hier puur om anderen te beïnvloeden. 

 

Ik houd niet van dat vieze linkse achterbakse gedag. Als hij z'n dagen wil verdoen met naar de  stookwijzer te kijken om te bepalen wanneer hij ZELF wil bbq-en moet hij dat vooral doen.. Maar zodra je een ander probeert wat op te leggen krijg je met mij te maken.! 

 

En ik heb nog helemaal niet gebarbecued dit jaar, moet dat ding nog schoon maken zelfs, dus daar gaat het niet om. 

 

  

Betreft hier een “luchtig” ( hahaha leuke woordspeling) draadje met een luchtige opmerking van voorzover ik het kan inschatten een gewaardeerd lid hier.

Jouw reactie is behoorlijk “over the top”.

Lees je zelf eens terug en haal 3x adem.

Hou het gezellig maat 🍺

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wanderer zei:

wat die Codx rookt of snuift is me volkomen een raadsel en lijkt mij absoluut ongezonder dan bbq lucht en dat is voor sommigen met longproblemen al ongezond, kun je nagaan....

 

Jij bent er ook zo eentje die het niet wil begrijpen.   Moet je niet bij je terroristen vriendjes gaan staan rellen voor gaza ? 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Jij bent er ook zo eentje die het niet wil begrijpen.   Moet je niet bij je terroristen vriendjes gaan staan rellen voor gaza ? 

 

Ik denk dat je eentje bent zoals die Joost die terugkwam uit Zweden . 😁

  • Haha 2

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Codx zei:

 

Jij bent er ook zo eentje die het niet wil begrijpen.   Moet je niet bij je terroristen vriendjes gaan staan rellen voor gaza ? 

Toetsenbord held 👎🏿👎🏿👎🏿

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...