Ga naar inhoud


module m803 te lang?


pnd2024

Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw hier op het forum en heb een vraag die ik niet hier terug kon vinden. Ben voor het eerst schotelbezitter en heb voor mijn campertvtje een m803 module aangeschaft. Complex allemaal, maar zenders lijken te worden ingelezen en ik heb beeld. So far so good denk ik maar. De televisie is een 19 inch ding dat onder het rijden wordt opgeborgen in een nauwsluitende omkasting, dat is fabrieksaf zo gemaakt. De 803 module steekt alleen een kleine 1,5 tot 2 centimeter buiten de de zijkant van de tv waardoor dat niet gaat passen en minder belangrijk is zo'n uitstekende kaart ook geen gezicht en sowieso kwetsbaar. Ik vroeg me af of iemand hier weet of er ander modules zoals de 701 zijn die korter zijn? Of bestaan er adapters waarmee ik de module 180 graden kan draaien zodat hij achter de tv valt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom,

 

De ci modulen zijn gestandaardiseerd, dus hebben allen dezelfde afmetingen.

De connectoren zijn niet ontworpen om steeds in en uit gestoken te worden, dat gaat op den duur tot uitval leiden.

 

Je zou kunnen proberen of een CI exterder cable een oplossing voor je zou kunnen zijn, maar of het gaat passen is de vraag.

 

 

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit een TV gezien waar dit anders is, altijd steekt de module er enkele cm uit.  Maar ik zie het probleem niet, haal de module er uit tijdens transport en stop de module weer terug na uitpakken. Met een beetje geluk past de module wel los er bij in die omkasting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal valt ook het uitstekende stukje nog steeds achter de tv, maar gezien de compactheid van een camper-tv-tje kan dat anders zijn.

Ik vrees dat @pnd2024 veroordeeld is tot het met beleid plaatsen en verwijderen van de module bij het in- en uitpakken..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was al wel een beetje bang voor deze conclusies, maar goed om het zeker te weten. Blijft dus over het met beleid erin of eruit en bidden dat het goed gaat of wachten tot het fout gaat ;) Ik kan nog kijken of ik wegkom met een sleufje vrezen in de omkasting. Bedankt voor de reacties in ieder geval! Wat betreft die optie genoemde optie voor CI extender, die zijn zo te zien niet zomaar te koop. Weet iemand toevallig of dat dezelfde pinout heeft als de oude pcmia sloten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, pnd2024 zei:

Weet iemand toevallig of dat dezelfde pinout heeft als de oude pcmia sloten?

Dat is een standaard de PCMCIA dus daar verwachten we geen problemen mee.

alleen de boven en of onderzijde juist insteken

meestal zit er een nokje op de pcmcia module

 

So Long

Fischer Z

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

36 minuten geleden, astro iris zei:

Maar zoals ceesv zegt kan dit bij veelvuldig in en uithalen, mettertijd problemen geven.

 

Ja dat is denk ik een wel aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Door de opmerking van Ceesv en Tonskidutch werd ik toch nog even getriggered, CI+ is dus hetzelfde als PCMCIA. Voorzover ik kan zien zijn die kaartjes gestandaardiseerd een lengte van 8,5 cm. Mijn m803 is 10cm, exact het uitstekende verschil. (tv is 8 jaar oud, zal vast niet toevallig zijn). Zou ik dan niet geholpen zijn met zo'n mediaguard 3 module met losse smartcard , of is dat ook tesamen die 10cm, maar zo ja, dan trek ik liever de smarcard er frequent uit dan de hele CI module. Of is dat uberhaupt een dom idee omdat dat uitgefaseerd gaat worden op korte termijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor dat kan gewoon alleen je kunt ook een boxje nemen en die achter de TV binden.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, pnd2024 zei:

CI+ is dus hetzelfde als PCMCIA.

 

Het slot met de pinnen als aansluiting, dat is een standaard, CI+ is een CI-Cam ( common interface als conditional access module) met een PCMCIA aansluiting.

Die PCMCIA modules die men in de eerste laptops gebruikte staken natuurlijk ook compleet uit de zijkant van de laptop. Vaak gebruikt als netwerk en of modem interface.

 

Op een TV wordt zo'n aansluiting natuurlijk tegenwoordig zodanig ingebouwd dat ze niet uitsteken.

Dus het ligt een beetje aan die 19"TV zelf.

De maten van de meeste CI-Cam's die ik ken zijn identiek met en of zonder kaart. zie afbeelding 10cm

 

 

CI_Cam.thumb.jpg.b0027b9cdf55f33b1ba7f174dedb6e29.jpg

So Long

Fischer Z

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

vergeet ik te schrijven de + is de belemmering die in deze vorm van common interface als "conditional access" die ons belemmert

met een stuk of 20 mogelijke en / of optionele beperkingen door de TV Provider al naar gelang inschakelbaar

So Long

Fischer Z

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, astro iris zei:

Met een boxje heb je wel HDMI aansluitingen nodig. In hoever zijn die aanwezig op deze 19 inch tv?

Ja die heb ik wel, denk dat dat de enige duurzame oplossing is, al wordt dat ook nog wel puzzelen waar die dan weer komt.

 

@Tonskidutch Bedankt voor die foto's, dat verheldert een hoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...