Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 uren geleden, Gerard 76 zei:

Daar heb je 100% gelijk in,

maar 33 graden met jouw gezondheid zou in 1982 niets anders zijn.

Toen was ik 43 jaar jonger en niet in chemo behandeling, groot verschil dacht ik.  trouwens vandaag al 8° frisser en voelt het al heel wat aangenamer aan.

Geplaatst:
27 minuten geleden, astro iris zei:

Hopelijk voor jou behoor je niet tot die groep.

Nee maar ik schrijf het cynisch omdat de mensheid dit zelf bewerkstelligt maar vanwege voordeel het liever als overdreven afdoet.

Uiteindelijk rekent de natuur hier gewoon mee af en de wereld draait wel door. Oké, on topic:

We hebben weer 35 graden te pakken. Morgen ga ik weer buiten werken.

Geplaatst:
19 uren geleden, Gerard 76 zei:

De weerberichten worden in NL wel erg eenzijdig gebracht, bijna overal doorspekt met het klimaat.

Nou weet je, kijk dan ook eens naar het weerbericht van MoMa ARD / ZDF of MiMa, prima informatie die meestal met NRW naast ons dezelfde feiten toont.

En dan zonder 't klimaat. Als je er niet in geloofd hoor je het woord ook niet.

Andy (Folamours Italo Remix)

Les Rita Mitsouko

Geplaatst:
1 uur geleden, Tonskidutch zei:

En dan zonder 't klimaat. Als je er niet in geloofd hoor je het woord ook niet.

Het politieke klimaat wordt er helaas ook niet beter op met die verhitte debatten over het klimaat.🤪

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Zojuist, Eduard07 zei:

Het politieke klimaat wordt er helaas ook niet beter op met die verhitte debatten over het klimaat.🤪

Ik begrijp het principe van pas iets geloven als je het zelf ondervindt. Helaas is dat geen werkend model als je de gevolgen vervolgens honderden jaren moet dragen omdat terugdraaien niet gaat. Bijna zoiets als die duizenden vaten met radioactief afval die recent op kilometers diepte van de oceaan zijn terug gevonden. Toen dacht men we zijn er makkelijk vanaf geraakt.

Geplaatst: (aangepast)
1 uur terug, OFDM zei:

Ik begrijp het principe van pas iets geloven als je het zelf ondervindt. Helaas is dat geen werkend model als je de gevolgen vervolgens honderden jaren moet dragen omdat terugdraaien niet gaat. Bijna zoiets als die duizenden vaten met radioactief afval die recent op kilometers diepte van de oceaan zijn terug gevonden. Toen dacht men we zijn er makkelijk vanaf geraakt.

Helemaal mee eens! Ik vrees daarom dat er vaak tegen beter weten in dingen worden gedaan terwijl letterlijk op de vingers na te tellen is dat een bepaalde "oplossing" geen oplossing is. 

Bewoners in noord Nederland bevroedden jaren geleden al dat radio actief afval dumpen in "hun" zoutkoepels een probleem verplaatste waar niemand de gevolgen van kende. 

Wegstoppen is geen echte oplossing. 

Het probleem van hoog radioactief kernafval is nog steeds niet opgelost. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Hier alleen wat gerommel in de verte en wat donkere wolken op afstand met flink wat wind.

Rij ik echter net even naar de zaak (daar had ik nog wat buiten staan wat droog moest blijven) nog geen 50m voor de zaak plots de weg nat en stroomt het water nog door de goten.

Is daar toch een flinke zeer plaatselijke en korte bui gevallen en loopt het water uit de aanhanger met spullen erin die droog hadden moeten blijven.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Hier nu ook een flinke regenbui gehad en gelukkig is het al heel wat afgekoeld.

Straks om 19.45 een onweersbui met 10mm regen die recht over ons heen trekt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Het was wel weer even spannend om via buienradar te volgen en zien waar de satelliet ontvangst het begeeft. De grootste hoos was in Winterswijk met volgens buienradar wel 80 mm/u en kijkend naar een totaal uitval. Nu lees ik het nieuws dat een oud Philips pand daar is ingestort door de lekkage. Ging dus echt oerendhard.

De ontvangst lag er ca. 10 minuten voor Astra 19.2 en 23.5 op 90 cm uit maar ook andere plaatsen in die felle regenstrook. Wel grappig dat er op satelliet alleen iets gebeurt met heel slecht weer terwijl ik dagen ervoor mijn geluk niet op kon met keiharde tropo condities in UHF. Dat scoorde de bekende zenders Hamburg, Visselhövede, Bremen en Steinkimmen met 40 dB C/N. Leeuwarden leverde bijna de hele nacht een topsignaal van 36 dB C/N op 116 km afstand. Geen enkel obstakel in de laatste jaren is ontstaan blijkt er een dB vanaf te kunnen snoepen. Vanochtend nog 10 seconden gezien van IJsselstein kanaal 39 met TV West en Utrecht.

Geplaatst:
13 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Daarom snap ik die overtrokken hitte paranoïde eigenlijk niet.

Ik kan de warmte niet goed verdragen , ik blijf dan binnen ,

of buiten onder een boom , liefst onder een treurolm (ulmus glabra camperdownii) !!

Die takken hangen lekker naar beneden + groot blad !!

Helaas kan ik hier geen planten planten => appartement !!

Oh , natuurlijk is een temperatuur van -20°C ook absoluut TE laaaaaaaag !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen