Crazy Sat Geplaatst: donderdag om 17:19 Geplaatst: donderdag om 17:19 Hallo, Heb even advies nodig van iemand uit de sanitaire branche. Ik heb in de ganse kelderverdieping van mijn woning voor wateraanvoer gebruik gemaakt van PVC (of nylon) buizen van 3/4". Alle hulpstukken zijn gemonteerd op de uiteinden van de buizen met het trekken van schroefdraad (rechtse).De kelderverdieping is groot ( +/- 100 m2 ) en alles hangt netjes tegen het plafond. Nu zou ik graag d.m.v. een T-stuk met water naar het gelijkvloers gaan. Alles terugschroeven tot aan dit punt is niet mogelijk.Enige mogelijkheid is buis doorzagen en er een T-stuk op plaatsen zo denk ik ... Wat is de beste oplossing voor mijn probleem? Bestaat er een andere mogelijk? Hierbij foto. Alvast dank voor eventuele hulp. feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
trust Geplaatst: donderdag om 21:23 Geplaatst: donderdag om 21:23 Zoek eens op aanboorzadel , deze klemt met een afdichtring om de bestaande buis 2 Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
kees321 Geplaatst: vrijdag om 15:38 Geplaatst: vrijdag om 15:38 (aangepast) weggg Ik heb niet goed gelezen, ik ken dit systeem niet. Maar ja aangezien men hier ook al het hele voorgaande bericht kopieert ( wat is dat toch "ineens" ? ) blijft het toch staan. NB een overschuifmof is niet voorbehouden aan een systeem cq soort buis of toepassing. zaterdag om 21:59 aangepast door kees321
paardengek Geplaatst: vrijdag om 16:45 Geplaatst: vrijdag om 16:45 (aangepast) 1 uur terug, kees321 zei: Dat zal toch tyleen ofwel PE zijn ? Buis ("slang") uit de zadels halen en dan in een T-stuk steken. Even zien hoeveel je er tussen uit met halen. En evt zijn er overschuif reparatie stukken voor zo'n geval, een mof zonder stootranden. De topicstarter heeft over wateraanvoer, niet over waterafvoer. Een overschuifmof lijkt me met een waterdruk van ongeveer 2 bar niet een goede oplossing. Een aanboorzadel, wat Trust voorstelt, is een veel betere oplossing. vrijdag om 16:46 aangepast door paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
trust Geplaatst: vrijdag om 16:52 Geplaatst: vrijdag om 16:52 In Belgie wordt blijkbaar ander materiaal/uitvoering gebruikt als bij ons . CrazySat heeft het over 3/4 ( 19 mm ? ) pvc/nylon buizen met schroefdraad op de uiteinden , iets wat ik hier nog niet heb gezien . ik even gezocht op aanboorzadels maar in de maat 3/4 zo snel niets gevonden , ook geen hulpstukken in tyleen van die maat Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
paardengek Geplaatst: vrijdag om 17:08 Geplaatst: vrijdag om 17:08 Wanneer het tyleen slang / buis is, kan deze uit de klemmen worden gehaald, door midden gezaagd en kan er met enige moeite een T-stuk ingezet worden. Tyleen heeft als voordeel, dat dit buigzaam is. PVC is dit echter niet. Wanneer PVC buis over een vrij grote lengte niet in de beugels geklemd zit, is het weldegelijk mogelijk om daarin een T-stuk ( de lijm versie ) er tussen te zetten. Wel omdenken, dat de scherpe rand van het zagen weg gehaald wordt. Anders is de kans groot, dat de lijm weg gedrukt wordt door de scherpe rand. Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Crazy Sat Geplaatst: zaterdag om 12:55 Auteur Geplaatst: zaterdag om 12:55 (aangepast) Quote In Belgie wordt blijkbaar ander materiaal/uitvoering gebruikt als bij ons . CrazySat heeft het over 3/4 ( 19 mm ? ) pvc/nylon buizen met schroefdraad op de uiteinden , iets wat ik hier nog niet heb gezien . ik even gezocht op aanboorzadels maar in de maat 3/4 zo snel niets gevonden , ook geen hulpstukken in tyleen van die maat Klopt.Hier worden ander materiaal gebruikt dan in Nederland denk ik.Het zijn vaste buizen in lengtes van 4 meter.De woning is van 1983 , dus meer dan 40 jaar.De ganse elektriciteit en sanitaire installatie heb ik zelf aangelegd.Deze nylon/tyleen/kunststof buizen hoe die ook heten zijn nog altijd verkrijgbaar in een grote speciaalzaak hier vlakbij.Buizen zijn 3/4" dus die galvaniseerde hulpstukken werken er prima op.De hoofdleiding vertrekt van een storkpomp op regenwater dus alles in dit soort buizen is enkel voor regenwater.Mijn vrouw wast altijd op regenwater,die wil niet op stadswater.Het gelijkvloers is wel voorzien van stadswater met koperen leidingen. In de kelderverdieping kan ik gerust altijd aanbouwen maar helaas niet meer afbouwen naar een gewenst gepunt waar ik wil aftakken gewoon omdat er te veel T-stukken en aftakkingen dit beletten. De storkpomp heeft een max bar van 3 en slaat terug aan bij 1,8. Heb ook even opgezocht op aanboorzadels , misschien is dat een oplossing , enkel kunnen die een druk aan van 3 bar? Quote Wanneer het tyleen slang / buis is, kan deze uit de klemmen worden gehaald, door midden gezaagd en kan er met enige moeite een T-stuk ingezet worden. Zou kunnen maar ik denk dat ik dan een T-stuk nodig heb met aan de linkerkant een rechtse schroefdraad en aan de rechterkant een linkse schroefdraad. Aan die kant zou ik dus ook linkse schroefdraad moeten voorzien op die buizen.Of zie ik dit nu verkeerd?... Ook indien dit wel zou werken,bestaan er T-stukken met rechtse en linkse schroefdraad? Zie nog enkele foto's aan de storkpomp in mijn werkplaats en de aftakking in de wasplaats boven de bestaande wasmachine. zaterdag om 13:01 aangepast door Crazy Sat feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
bellejt Geplaatst: zaterdag om 13:00 Geplaatst: zaterdag om 13:00 zal moeilijk worden met galvanise buis maar er bestaat een oplossing en die noemt : (gebo) aanboorzadel welke erover klemt en aftakking mogelijk maakt in bestaande installaties Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
jeevanhoof Geplaatst: zaterdag om 18:06 Geplaatst: zaterdag om 18:06 (aangepast) Buis in twee doen. Eigenlijk een meter buis ertussenuit halen. Op beide einde trek je terug draad op. Op een einde draai je dan het t- stuk. Op het andere einde zet je een koppelstuk. De buis tussenin maak je op maat zodat die in het T stuk kan en in de andere helft van het koppelstuk. Je hebt ook koppelstukken twee maal vrouwelijk. zaterdag om 18:07 aangepast door jeevanhoof dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
paardengek Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden 19 uren geleden, Crazy Sat zei: Zou kunnen maar ik denk dat ik dan een T-stuk nodig heb met aan de linkerkant een rechtse schroefdraad en aan de rechterkant een linkse schroefdraad. Aan die kant zou ik dus ook linkse schroefdraad moeten voorzien op die buizen.Of zie ik dit nu verkeerd?... Ook indien dit wel zou werken,bestaan er T-stukken met rechtse en linkse schroefdraad? Dat bestaat niet. Linkse schroefdraad is niet verkrijgbaar bij fittingen. Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Mojo Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden 1 uur terug, paardengek zei: Dat bestaat niet. Linkse schroefdraad is niet verkrijgbaar bij fittingen. Links schroefdraad i volgens mij alleen voor gas You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden uh moet je voor bepaalde tappunten niet ook een leiding diameter berekenen rekening houdend met de aanvoerdruk? ja ik vraag het omdat we dat in 1979 op school moesten kennen. Goodbye Feder, Lyse
paardengek Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden 1 uur terug, Mojo zei: Links schroefdraad i volgens mij alleen voor gas Daar heb je gelijk in Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
jeevanhoof Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden (aangepast) Linkse schroefdraad heb je ook niet nodig. Trek rechtse schroefdraad op je buis nadat je er een metertje tussenuit hebt gehaald.. Draai het T - stuk erop. Aan de andere kant van je T-stuk draai je het stukje buis met één deel van de koppeling. Het andere deel van de koppeling draai je op het andere uiteinde van de buis nadat je op dat deel op schroefdraad hebt getrokken. Draai dan de koppeling ineen. Je moet dus vier keer draad trekken ( + een vijfde keer voor de aftakking die in het T- stuk komt. Twee keer op de leiding die je over doet, en waar een stuk tussenuit is. Twee keer op het stukje buis tussen het T - stuk en de koppeling. Maar zo te lezen ga je best hulp inroepen. Draad trekken en afdichten, daar ga je waarschijnlijk ook niet het juiste materiaal voor hebben. Mvg 12 uren geleden aangepast door jeevanhoof dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Moderator ceesv Geplaatst: 7 uren geleden Moderator Geplaatst: 7 uren geleden 4 uren geleden, jeevanhoof zei: Draad trekken In het hoge noorden hebben wij het over draad snijden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen