gerrit B Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Hier zie je nu al maanden voordat men met iets begint dat men als 1e een strook stijf plastic rondom de locatie de grond in graaft en wat 30 a 40 cm boven het zand uit steekt. Dan wordt er onderzoek gedaan naar beestjes en een rapport opgesteld wat men er heeft aangetroffen. Naar wat mijn mij heeft verteld alleen maar om te voorkomen dat men op basis van beestjes een bouw tegen kan houden of er snel even wat hagedissen, kikkers of ander beestjes uit kan zetten om de bouw zo tegen te houden. Maar stel je ook eens de andere kant voor. Je hebt een dure woning gekocht aan de rand van de stad/dorp met vrij uitzicht en betaald al jaren fors aan OZB belasting vanwege je mooie ligging en vrije uitzicht. Dan gaat de gemeente/een project ontwikkelaar plots weilanden opkopen en wordt er een complete woonwijk op jouw vrije uitzicht locatie gebouwd. Wat zou jouw reactie dan zijn? Hiep hoi en de vlag kan uit want ik krijg nieuwe overburen? zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Eduard07 Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) Op 4-6-2025 om 18:33, Thijs-Rallye zei: Het grote probleem van de eerste kamer is dat er al decennia lang politiek wordt bedreven in plaats van dat ze haar taak uitvoert. Dat is wetgeving toetsen op kwaliteit, haalbaarheid en conflicten met andere wetgeving en/of verdragen. Daar gaat het in de basis dus mis. Dat heet: een narratief. Van 2010-2012 had voor het eerst sinds 1918 een kabinet geen meerderheid in de Eerste Kamer, ondanks een meerderheid in de Tweede Kamer. De Eerste Kamer wordt -geheel volgens de Grondwet - getrapt gekozen, op basis van de Provinciale Staten verkiezingen. Dus per saldo is het wel degelijk het resultaat van een tussentijdse volksraadpleging. Volledig legitiem en dus niks "politieks" aan. Het gaat dus niet "mis" in de EK, maar de voorkeuren van de kiezers fluctueren als nooit tevoren. Feiten zijn verifieerbaar. Meningen zijn geen feiten. 2 uren geleden aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Quote 8 juni 8 juni 2025 Deze week in Buitenhof: Sophie Hermans over de gevolgen van de val van kabinet Schoof voor Nederland, daarover ook Ingrid Coenradie, Jeroen Dijsselbloem over groeiregio Eindhoven, Jesse Klaver over de fusie van GroenLinks en PvdA en Denker der Nederlanden David van Reybrouck sluit aan om te praten over politiek van de lange termijn Buitenhof bron terugkijken kan Denker der Nederlanden David van Reybrouck gaf een erg goede uitleg wat er allemaal gebeurd bij ons en in het buitenland mbt kabinetten die telkens maar vallen en wij weer moeten gaan stemmen. Dat frustreert mensen dat de oplossingen voor de grote vraagstukken steeds maar niet opgelost worden. Walking The Dog Carles Es Les Lulus, Arno
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen