bellejt Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden zit er wel neerslag op de velg.Lees maar eens de artikels erover die al voorbijgestreefd zijn Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden leest en huiver, alweer een stikstof probleem 😁 https://onestopracing.com/what-are-f1-tires-filled-with/ What's Up 4 Non Blonds
Big fellow Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden (aangepast) 2 uren geleden, gerrit B zei: Dan zou iedereen deze methode toch kunnen gaan gebruiken? Als het immers toch niet terug te vinden is dan simpel je banden oppompen met vochtige lucht want die vochtige lucht ontsnapt toch weer als je de band van de velg haalt om die te gaan controleren 😏 Ware het niet dat er stikstof in de banden zit. Dat gebruiken ze om ervoor te zorgen dat de druk constanter blijft onder de wisselende (extreme) temperaturen. En.... Het zal minder snel lekken door het rubber. 7 uren geleden aangepast door Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
gerrit B Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden Als het beter koelt dan spuit je toch wat water bij de stikstof? Het verhaal zal toch wel ergens vandaan komen, nu alleen het bewijs nog kunnen leveren dat het idd. ook een voordeel oplevert en dat men dit onreglementair gebruikt. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Big fellow Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden De manier om dit te bewijzen is door naar de banden temperatuur : bandendruk verhouding te kijken.... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Moderator ceesv Geplaatst: 5 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 5 uren geleden De temperatuur van een band in de F1 zou tussen de 108 en 120 graden C. liggen. Of je met stoom kunt koelen? Koelen met water / stoom in je banden? Mijn eerste indruk is een broodje aap verhaal. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Con Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 6 minuten geleden, ceesv zei: De temperatuur van een band in de F1 zou tussen de 108 en 120 graden C. liggen. Of je met stoom kunt koelen? Koelen met water / stoom in je banden? Mijn eerste indruk is een broodje aap verhaal. Het is weer typisch een Facebookverhaal. Op Facebook geloof ik alleen de interviews (nog wel althans, met AI wordt dat ook lastiger op den duur) En die lucht(monster) is af te vangen via de vulopening daar hoeft de band niet voor van de velg. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
gerrit B Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 44 minuten geleden, ceesv zei: De temperatuur van een band in de F1 zou tussen de 108 en 120 graden C. liggen. Of je met stoom kunt koelen? Op zich niet zo moeilijk. Lucht en stikstof kan gebruikt worden als isolatie, zolang het maar geen vocht bevat en stil staat (zich in een afgesloten ruimte bevindt) Voeg wat water bij en de warmte kan beter verspreid worden omdat het mengsel dan de warmte beter kan geleiden en dan maakt het niet uit of het vloeibaar is of in stoom uitvoering. Dus zo heel gek is het idee niet, of het ook helpt en geen andere negatieve invloeden heeft weet ik niet, wel is het zo dat de banden in de F1 een bepaalde minimale druk moeten hebben omdat een lage druk meer grip geeft, water wat dan in stoom zou veranderen zet flink uit en dat zou de lage bandendruk dan juist tegen werken. Feit is wel dat warme banden een betere grip geven, maar als je de banden te warm laat worden dit een sterk negatief effect heeft op de bandenslijtage. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Con Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 1 uur terug, ceesv zei: De temperatuur van een band in de F1 zou tussen de 108 en 120 graden C. liggen. Of je met stoom kunt koelen? Koelen met water / stoom in je banden? Mijn eerste indruk is een broodje aap verhaal. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen