hugogertie Geplaatst: 22 oktober Geplaatst: 22 oktober Wij hebben een zakelijk abonnement bij Ziggo. Het signaal is zeer matig en we kunnen niet meer bij het isra punt komen omdat de vorige bewoners daar een muur voor hebben geplaatst. ISRA punt is prima verlengt met goede connectoren dat is niet het probleem. Het internet werkt naar behoren echter DVBC signaal is bagger. De Ziggo monteur van zeer goede wil heeft zelf tijdens het meten geconstateerd dat er vier lassen tussen zitten, wij wisten dat er 1 zat maar geen 4. Het signaal is slecht omdat er hier tijdens het ingraven in de straat 3 keer door de leiding is gegaan in de straat op diverse plaatsen en er nu dus 4 lassen tussen zitten. Voor het ingraven van de glasvezel waren er totaal geen klachten, na al die lassen wel. Ziggo wil wel een nieuwe kabel leggen maar dat moeten wij betalen waar wij dan niet meer akkoord gaan. Wij willen de kabel verleggen naar de meterkast wat zorgt dat de coax van Ziggo makkelijker naar binnen kan worden gebracht omdat hier al een mantelbuis voor aanwezig is, wij graven zelf op eigen terrein de boel open maar toch dienen wij het volledige bedrag te betalen. Wat we ook hebben aangetoond is dat Ziggo, onze upload die 80mb is instort wanneer we grote hoeveelheid data uploaden, de upload stort na een aantal GB verstuurd te hebben terug naar een 2 tot 8 mb wat onacceptabel is. We stappen nu over omdat ze bij Ziggo de problemen niet oplossen en het klopt dat we worden terug geschroefd wanneer we teveel data versturen dat hebben ze zelf bevestigd🤢. Zelf vinden we het onredelijk en willen we van ons contract af omdat Ziggo ons niet levert wat ons is aangeboden en Ziggo de schuld geeft aan de matige kabel. Ik vind niet dat wij de kosten dienen op te hoesten voor het vervangen van de coax kabel maar dat Ziggo moet leveren wat we in ons contract hebben staan. Zeg het maar, zijn wij nu onredelijk? VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Moderator ceesv Geplaatst: 22 oktober Moderator Geplaatst: 22 oktober Coax is een doodlopende weg. Een nieuwe coax gaat het terugschroeven van de upload niet oplossen. 21 minuten geleden, hugogertie zei: DVBC signaal is bagger. DVB-C distributie heeft zijn langste tijd gehad, nog slechts een beperkte tijd voordat Ziggo alles op IPTV omschakelt. 21 minuten geleden, hugogertie zei: Voor het ingraven van de glasvezel waren er Neem een glasvezel aansluiting, dan ben je van alle ellende verlost, hebt geen bandbreedte beperking en je bent toekomst zeker. En wat Ziggo betreft, uit hun voorwaarden: Artikel 6 Duur en beëindiging van het Abonnement 1. Het Abonnement geldt voor onbepaalde tijd. De Klant kan het Abonnement schriftelijk, telefonisch en elektronisch via de klantenservice of Mijn Ziggo te allen tijde opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van een maand. Ziggo kan met de Klant een minimum-abonnementsduur overeenkomen. Opzegging van het Abonnement en het bijbehorende Basis TV-Abonnement, is in dat geval voor het eerst mogelijk tegen het einde van de geldende minimum-abonnementsduur, tenzij anders is bepaald in de Algemene Voorwaarden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
hugogertie Geplaatst: 22 oktober Auteur Geplaatst: 22 oktober Heb net de aanvraag gedaan voor Trined omdat die DVBC aanbieden wat voor ons toch wel prettig is met 4 tv's met 3 VU+ 4K en een et8000 ontvangers die alle onbeperkt kunnen opnemen. De dames en heren hier zijn daar maar wat blij mee dat ze de reclames kunnen overslaan, dat is bij IPTV lastiger en dan ook nog eens voor elke ontvanger moet dokken/maand, tja geldwolven zijn die iptv providertjes. Het DVBC aanbod bij Ziggo is prima maar het instorten van dat signaal te pas en te onpas veroorzaakt blokvorming en kijkt niet fijn. Feit is echter dat Ziggo zich niet houd aan hun verplichtingen en een bagger signaal levert wat ze zelf toegeven. Ik vind dat onredelijk omdat ik maar verantwoordelijk ben voor 1 las (was bekend toen wij dit huis kochten, toen nog @home) en niet voor die andere drie in de straat. Nu na maanden bakkeleien is de kogel eindelijk door de kerk en kunnen we van ons contract af maar ik heb morgen geen vervangend internet. Die Upload is inderdaad de laatste druppel die er voor nodig is om de boel om te zetten naar glas. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Mojo Geplaatst: 22 oktober Geplaatst: 22 oktober 2 minuten geleden, hugogertie zei: Heb net de aanvraag gedaan voor Trined omdat die DVBC aanbieden Over de kabel van......... You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
hugogertie Geplaatst: 22 oktober Auteur Geplaatst: 22 oktober Gaat via gl 14 minuten geleden, Mojo zei: Over de kabel van......... Dat gaat via glas waarop een ONT wordt aangesloten met een wan poort voor de router en op die ONT zit ook een dvbc f connector om de coax op aan te sluiten. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Tonskidutch Geplaatst: 22 oktober Geplaatst: 22 oktober 1 uur terug, hugogertie zei: Het signaal is zeer matig en we kunnen niet meer bij het isra punt komen omdat de vorige bewoners daar een muur voor hebben geplaatst. ISRA punt is prima verlengt met goede connectoren dat is niet het probleem. even terug naar die onderzoeksplicht van een onroerend vastgoed koper: { is veel om te doen afgelopen weken } A ) Bij aankoop een verborgen gebrek ontdekt (vorige bewoner dient revisie openingen te maken en/of aansluitpunten functioneel toegankelijk te maken) of bij aankoop van het pand één geaccepteerde situatie dus kunnen gevolgkosten ontstaan die je zelf te verantwoorden hebt. Zo ook aansluitingen verleggen. B ) De leverancier van (zogenaamde infrastructuur) wordt geacht tot aan het ISRA punt c.q. meterkast alles voor te bereiden of te repareren. Indien die niet dergelijke kosten wil maken of ervoor wil opkomen zegt hij ( Ziggo) het contract zelf op. rest jou dus een nieuwe leverancier te vinden heb je nu dus al geregeld ergo opgelost Dan weten jullie dat weer voor de volgende keer als je een huis koopt. Pieleman Joost Prinsen
hugogertie Geplaatst: 22 oktober Auteur Geplaatst: 22 oktober 4 minuten geleden, Tonskidutch zei: even terug naar die onderzoeksplicht van een onroerend vastgoed koper: { is veel om te doen afgelopen weken } A ) Bij aankoop een verborgen gebrek ontdekt (vorige bewoner dient revisie openingen te maken en/of aansluitpunten functioneel toegankelijk te maken) of bij aankoop van het pand één geaccepteerde situatie dus kunnen gevolgkosten ontstaan die je zelf te verantwoorden hebt. Zo ook aansluitingen verleggen. Dit is voor de koop aangegeven en ook hoe het is opgelost, @Home Essent weigerde destijds het ISRA punt te verplaatsen, staat zwart op wit op papier wat bij de koop is overhandigd met de desbetreffende mailwisselingen echter geeft Ziggo aan hier niet verantwoordelijk voor te zijn en dienen wij dit zelf te betalen. De oud eigenaar kan ik er niet meer op aanspreken omdat die nog geen jaar na onze koop is overleden helaas. Het is inderdaad opgelost maar als Ziggo zich zo iedere keer blijft opstellen blijft er niet meer veel over van Ziggo en dat is helaas niet alleen onze conclusie maar ook hier te lezen: https://www.nu.nl/tech/6373154/verlies-van-honderdduizenden-klanten-dwingt-ziggo-tot-koerswijziging.html VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Psychosammie Geplaatst: 22 oktober Geplaatst: 22 oktober Beetje flauw om Ziggo voor geldwolf uit te maken voor het huren van prima kastjes. Die 4 ontvangers van jou waren ook niet gratis. Blijft het feit dat coax echt verleden tijd is. In ons nieuwe huis gelijk geen coax meer getrokken. Gewoon op WiFi. En recent 1000/100 gekregen voor dezelfde prijs. Was 400/40. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Mojo Geplaatst: 22 oktober Geplaatst: 22 oktober (aangepast) 6 uren geleden, hugogertie zei: Gaat via gl Dat gaat via glas waarop een ONT wordt aangesloten met een wan poort voor de router en op die ONT zit ook een dvbc f connector om de coax op aan te sluiten. Ow Cool. Helaas niet leverbaar op mijn adres 22 oktober aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
hugogertie Geplaatst: 23 oktober Auteur Geplaatst: 23 oktober 17 uren geleden, Psychosammie zei: Beetje flauw om Ziggo voor geldwolf uit te maken voor het huren van prima kastjes. Die 4 ontvangers van jou waren ook niet gratis. Gaat me niet om die huur of aanschaf van die ip kastjes alleen ben ik weer afhankelijk van wat de provider aan restricties aan ons oplegt zoals beperkt aantal dagen terug kijken, reclame niet kunnen doorspoelen, opnames niet kunnen opslaan en dit meerdere keren terug kijken. Dit wordt ook meestal niet door de provider opgelegd maar door de bron dus een beperking en ik zie dit eerder als achteruitgang voor ons consumenten dan een vooruitgang. Voor ons is de oplossing glas met DVBC de slimste oplossing om kaalslag van Ziggo op te lossen zo zie ik het, bovendien levert deze provider ook nog eens gewoon de mogelijkheid om je analoge tuner weer via dat coax netwerk aan te sluiten, al is dat geen vooruitgang maar vooral makkelijk. VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Codx Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden Dit hele verhaal zit natuurlijk wel even iets anders in elkaar Hugogertie. Hoe weet jij dat het AOP met goede connectoren verlengd is als de vorige bewoners dit achter een muur hebben zitten. ? Kortom dat weet je dus niet. En ik durf met enig vertrouwen te zeggen dat die lassen in de straat waarschijnlijk niet het probleem zijn, gezien die professioneel zijn gemaakt. Maar die las achter die muur van jou kun je niet garanderen.. Waarom boor je niet een gat in die muur zodat de monteur of jij zelf er bij kan ? Internet werkt prima maar DVB-C is bagger? Nou internetstreams zitten boven de DVB-C frequenties van 250-480 Mhz en de upload zit zelfs nog daaronder. Bovendien de docsis 3.1 streams gebruiken hogere QAM waardes en zijn veel gevoeliger voor storingen en door dat de frequenties hoger zijn heb je ook meer demping. Kortom als DVB-C slecht werkt, zal internet echt niet beter zijn of je hebt ook nog is slechte bekabeling in huis liggen. Maar je zegt zelf de upload is slecht, dus is het hele spectrum slecht en niet alleen DVB-C hoor. Ik denk als je naar de signaal waardes in het modem kijkt dat je schrikt. Kijk voor Ziggo is het heel simpel, die zijn verantwoordelijk voor het signaal tot het AOP. Daarachter ben JIJ verantwoordelijk. Dat is ook de reden dat ze jou voor de kosten willen laten opdraaien omdat ze die kabel niet kunnen meten. Waarom spreek je niet met die monteur af dat je de kabel desnoods aan de buiten kant van je huis probeert er uit trekken of afknipt ? Dan kunnen ze ter plekke het signaal meten. Is dat signaal dan goed, draai jij op voor de kosten van de las en om de kabel op een ander punt naar binnen te brengen. Is het signaal daar slecht dan is het Ziggo's probleem want dan moeten zij de kabel in de straat vervangen en dus ook binnen brengen in je woning of ze moeten de rotte los opnieuw repareren. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
hugogertie Geplaatst: 10 uren geleden Auteur Geplaatst: 10 uren geleden 11 uren geleden, Codx zei: Dit hele verhaal zit natuurlijk wel even iets anders in elkaar Hugogertie. Hoe weet jij dat het AOP met goede connectoren verlengd is als de vorige bewoners dit achter een muur hebben zitten. ? Kortom dat weet je dus niet. En ik durf met enig vertrouwen te zeggen dat die lassen in de straat waarschijnlijk niet het probleem zijn, gezien die professioneel zijn gemaakt. Maar die las achter die muur van jou kun je niet garanderen.. Waarom boor je niet een gat in die muur zodat de monteur of jij zelf er bij kan ? Internet werkt prima maar DVB-C is bagger? Nou internetstreams zitten boven de DVB-C frequenties van 250-480 Mhz en de upload zit zelfs nog daaronder. Bovendien de docsis 3.1 streams gebruiken hogere QAM waardes en zijn veel gevoeliger voor storingen en door dat de frequenties hoger zijn heb je ook meer demping. Kortom als DVB-C slecht werkt, zal internet echt niet beter zijn of je hebt ook nog is slechte bekabeling in huis liggen. Maar je zegt zelf de upload is slecht, dus is het hele spectrum slecht en niet alleen DVB-C hoor. Ik denk als je naar de signaal waardes in het modem kijkt dat je schrikt. Kijk voor Ziggo is het heel simpel, die zijn verantwoordelijk voor het signaal tot het AOP. Daarachter ben JIJ verantwoordelijk. Dat is ook de reden dat ze jou voor de kosten willen laten opdraaien omdat ze die kabel niet kunnen meten. Waarom spreek je niet met die monteur af dat je de kabel desnoods aan de buiten kant van je huis probeert er uit trekken of afknipt ? Dan kunnen ze ter plekke het signaal meten. Is dat signaal dan goed, draai jij op voor de kosten van de las en om de kabel op een ander punt naar binnen te brengen. Is het signaal daar slecht dan is het Ziggo's probleem want dan moeten zij de kabel in de straat vervangen en dus ook binnen brengen in je woning of ze moeten de rotte los opnieuw repareren. Het hele verhaal wat je aandraagt is uitgevoerd met een Ziggo monteur ter plaatse. Wij hebben zelf apparatuur om kabelmetingen te verrichten daar ons bedrijf hoogfrequent apparatuur verkoopt en installeert, het was dus niet zo moeilijk om dit even te checken met goedkeuring van de Ziggo monteur natuurlijk. Toen hij de boel in de coax in de buiten kast los haalde heb ik met onze spectrum analyzer een kabel meting kunnen verrichten waaruit de lassen plots zicht baar werden tot op de meter nauwkeurig. De Ziggo monteur heeft daarop zijn chef gebeld hoe hier mee om te gaan. Ik heb het spectrum van die kabel geheel in beeld gehad en dom niet opgeslagen😔 Ziggo zou erop terug komen om het op te lossen, dat is nu na 1 jaar nog steeds niet gebeurd. Toen de breuk hier op eigen grond door de kabel leggers van de glasvezel was veroorzaakt heeft het hier 4 dagen open gelegen en hebben wij zelf maar de aansluiting via het raam naar binnen gehaald om toch ons bedrijf van internet te voorzien. De monteurs van Ziggo zijn goede mensen die vooruit willen echter het management denkt daar anders over. Wij mochten de aansluiting ook niet zelf op eigen grond verplaatsen dat werd ons medegedeeld. Ik heb toen het hier nog open lag zelf een meting uitgevoerd omdat ik vermoede dat de las in de muur niet goed zou zijn echter was dit wel goed met een demping van maximaal 1,2 dBm in de hogere frequenties (boven de 1 Ghz) dus acceptabel anders hadden we de boel gewoon zelf omgelegd omdat de kabel dan zou worden ingekort maar we gingen er vanuit dat Ziggo met een oplossing zou komen. Ik heb diverse malen gebeld echter dienen wij zelf voor de schade op te draaien terwijl de meeste lassen niet op mijn grond zitten maar die van de gemeente. We hebben zelfs een mantelpijp liggen om de coax zo de meterkast in te voeren, we kunnen bij de las op onze eigen grond echter lost dit het probleem op de gemeente grond niet op, wij kunnen dit niet open graven omdat we dan een doorgaande weg moeten afzetten. Het blijkt ook dat meerdere aansluitingen in deze straat zijn getroffen echter die zijn over naar glasvezel dus hebben dat probleem niet. Wij vermoeden dat de lassen niet waterdicht zijn omdat het signaal na regenval veranderd. Er rijd momenteel veel zwaar verkeer hier over de weg vanwege de dijkverzwaringen waardoor de bermen verzakken en hieronder de kabels van Ziggo liggen, dat kan ook een oorzaak zijn dat lassen open worden gedrukt in de grond vanwege die verzakkingen. De problemen zijn ontstaan na de laatste aanpassing van het Ziggo netwerk nadat ze de upload frequentie hebben uitgebreid. Het dvbc signaal hebben we zelf kunnen opkrikken met filtering en versterking dat is voor ons niet zo moeilijk maar upload gaat hem helaas niet worden, bovendien knijpen ze me af wanneer we grote hoeveelheden data gaan versturen dat hebben ze zelf toegegeven. Je bent en betaalt zakelijk maar krijgt gewoon een particuliere aansluiting, hier is voorlopig niets ander mogelijk dus gaat Ziggo hier wat internet betreft de deur uit. Wij hadden tot een jaar geleden ook een prima glasvezel aansluiting van Tweak dat perfect werkte tot dat die lui van Odido de boel over hebben genomen en ons bedrijf plots buiten dienst zetten met hun idiote routers en ondeskundig personeel. Daarom hebben we Ziggo aangesloten vanaf onze prive internet aansluiting en omgezet naar een zakelijk abonnement in bridged modus, dat was een jaar geleden de snelste oplossing en heeft tot de upgrade naar behoren gewerkt. Glasvezel is daarom voor ons nu de enige oplossing omdat wij niet voor de kosten op gemeente grond willen opdraaien en het probleem upload toch voorlopig niet kan worden opgelost, ook met een nieuwe coax kabel niet. 1 VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen