Drs. IJzerbout Geplaatst: gisteren om 07:07 Geplaatst: gisteren om 07:07 Ik maak me weer zorgen om je hart, Sprietje. “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
Drs. IJzerbout Geplaatst: gisteren om 08:03 Geplaatst: gisteren om 08:03 Op de goede afloop van de race en opmerkelijk resultaat van “onze Max” eten we hier dadelijk een lekker portie bitterballen. “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
Con Geplaatst: gisteren om 09:17 Geplaatst: gisteren om 09:17 10 uren geleden, D.Quijote zei: @Con Weer vroeg op, of blijf je op ? Heb het live gezien. Dus wekker gezet en daarna weer naar de klamme lappen. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 09:35 Geplaatst: gisteren om 09:35 Toch wonderbaarlijk dat het inderdaad spannender is met die nieuwe regels ten opzichte van hetgeen men eerst dacht... mooie comeback van Max 👍 Love Games Level 42
Drs. IJzerbout Geplaatst: gisteren om 10:12 Geplaatst: gisteren om 10:12 52 minuten geleden, Sprietje zei: Moet je die visionaire blik zien!! Ik ga deze foto uitvergroten en als poster ingeraamd bij mij op de plee hangen. 1 “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 11:11 Geplaatst: gisteren om 11:11 Nou dan krijg ik obstipatie 😁 1 Love Games Level 42
Drs. IJzerbout Geplaatst: gisteren om 14:57 Geplaatst: gisteren om 14:57 (aangepast) Is er eigenlijk al bekend wat er met de wagen van Verstappen aan de hand was? Waarom ie gisteren gecrashed was? Of was het toch een coureur fout? gisteren om 14:58 aangepast door Drs. IJzerbout Aanvulling “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
gerrit B Geplaatst: gisteren om 15:32 Geplaatst: gisteren om 15:32 volgens Google was het De oorzaak: Technische experts wijzen op een softwareprobleem in het energieterugwinningssysteem (ERS), en niet direct op een puur mechanisch remprobleem. Bij het terugschakelen registreerde de software abnormale toerentallen, waardoor het systeem in een veilige modus schoot en maximale 'engine braking' activeerde, wat leidde tot het blokkeren van de achterwielen. Gevolgen: De auto werd onbestuurbaar, resulterend in een crash in de muur. Verstappen moest een medische controle ondergaan, maar bleef ongedeerd. Hij zal de race in Australië van achteraan de grid moeten starten. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Sprietje Geplaatst: gisteren om 17:41 Geplaatst: gisteren om 17:41 (aangepast) Precies wat ik gisteren al schreef. Normaal zou je voor een bocht zo laat mogelijk remmen. Max kan dit heel goed want zo is hij in het verleden al heel wat coureurs in de bocht voorbij gegaan. Nu moet je dat niet meer doen want je energie in je remblokken stoppen, daar heeft niemand wat aan. Dat levert alleen maar warmte op. Nu moet je je gas terug nemen en de bewegingsenergie in de accu stoppen zodat je die na het versnellen na de bocht weer kunt gebruiken. Maar met die super grote accu, kun je heel veel energie aan die accu terug leveren, zoveel dat de achterwielen daar makkelijk van kunnen blokkeren want door het afremmen, staat er toch al bijna geen druk op de achterwielen. Om te voorkomen dat ze blokkeren, zit er een soort van Anti Blokkeer Systeem op. Als dat niet helemaal goed werkt, blokkeren de achterwielen waardoor je stuurloos wordt. En dit is nu precies wat Max helemaal niet leuk vindt, niet het maximale gas er op maar bedenken hoe je zoveel mogelijk energie in de accu kunt krijgen. Dit is geen F1 meer want het maximale pushen kan niet meer. En het is ook potentieel gevaarlijk want als de zaak niet goed werkt, kun je je letterlijk dood rijden. gisteren om 17:43 aangepast door Sprietje
Drs. IJzerbout Geplaatst: gisteren om 18:47 Geplaatst: gisteren om 18:47 Misschien is het dan afgelopen met het breekijzer rijgedrag van Verstappen waarmee hij erg hoge risico’s inging en veel van zijn collega coureurs het harnas heeft ingejaagd. En misschien wordt daardoor het racen juist veiliger. “On ne voit bien qu´avec le cœur. L´essentiel est invisible pour les yeux”.
hugogertie Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden 13 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Misschien is het dan afgelopen met het breekijzer rijgedrag van Verstappen waarmee hij erg hoge risico’s inging en veel van zijn collega coureurs het harnas heeft ingejaagd. En misschien wordt daardoor het racen juist veiliger. We hebben het over racen wat ook betekend elkaar uitremmen wat juist de sport mooi maakt. Alle coureurs die daar over hebben geklaagd dienen niet aan de F1 mee te doen dan ben je niet geschikt voor die sport en ja er worden wel eens tikken uitgedeeld. Wanneer je dit ten nadelen van anderen hebt gedaan wordt je ervoor gestraft door de FIA. De grote jongens zoals bijvoorbeeld Alonso hoor je daar niet over klagen maar wel de mindere goden zoals een Russel die alleen maar heeft gewonnen omdat Mercedes wel alles goed voor elkaar heeft. Het is wel jammer voor de sport dat eigenlijk maar 2 teams er gisteren bovenuit staken Mercedes en Ferrari de rest was gewoon meer dan 50 seconden langzamer. Redbull blies zijn Motor op met een van de wagens en ik verwacht dat dit vaker gaat gebeuren. We hebben 10 leuke rondes gezien maar daarna reed de boel in galop naar de finish en was er weinig meer te beleven dan een paar uitvallers met defecten aan hun bolides. Wanneer we bij de volgende 3 races hetzelfde beeld zien als wat ik gisteren heb mogen aanschouwen ben ik klaar met de F1 dit jaar.🤔 VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen