Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik neem dvb c af via Trined echter kijk ik nooit naar de zenders waar je naar refereert.

TLC wil hier iemand nog wel eens aanzetten maar ik ben dan weg.

Ik zelf kijk veel naar de sport zenders en de BBC zet ik nog wel eens aan, ik klaag helemaal niet het is wat mij betreft prima beeld en zonder een smartkaart allemaal.

Wanneer je meer wilt zoals sport en film zenders of het familie pakket heb je wel een kaart nodig. Werkt ook prima in Oscam met de juiste instellingen, ik heb voor een jaar ESPN erbij genomen omdat het me weinig heeft gekost omdat we abonnee zijn geworden.

Geen klachten en prima internet.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst:

Hi, Hugogertie, dank voor je reactie! Op se smartcard wacht ik nog, het ongecodeerde deel heb ik al wel.

ongeacht of je er zelf wel of niet naar kijkt, zou jij dan toch eens willen (laten) checken op blokkendoos beeld op TLC (16), 24Kitchen (24) en 4k Festival. De rest loopt tot op heden perfect, alleen 240 mhz, multiplex stoort, maakt niet uit welke tuner of tv ik en zelfs rechtstreeks de coax naar het modem. Er zit volgens mij een storing bij hun headend playout?

• Moderator
Geplaatst:
42 minuten geleden, Schotelspeller zei:

alleen 240 mhz, multiplex stoort,

Hoe is het met de afscherming van je coax huisnet gesteld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
5 minuten geleden, ceesv zei:

Hoe is het met de afscherming van je coax huisnet gesteld?

Hi Kees, rechtstreeks de allerbeste coax paar meter tussen modem en tv tuner, er zit op 240 mhz niets in de ether! Hoogste dab+ kanaal is 12c op 232 mhz. 

de signaalwaarde is uitstekend net als de hele dvbc band en geen bit error rates. Het kan simpelweg niet hier zijn dus.

• Moderator
Geplaatst:

Boven de 230 MHz kan je defensie signalen tegenkomen.

Een spectrum analyser zou uitkomst bieden om vast te stellen of er een storingbron actief is.

Heb je soms een RF signaalversterker in je antennesysteem?

Je zou je provider de storing kunnen melden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
55 minuten geleden, ceesv zei:

Boven de 230 MHz kan je defensie signalen tegenkomen.

Een spectrum analyser zou uitkomst bieden om vast te stellen of er een storingbron actief is.

Heb je soms een RF signaalversterker in je antennesysteem?

Je zou je provider de storing kunnen melden.

Reeds gemeld, maar is nog niet opgelost. Daarom wil ik weten of het éên regionaal/lokaal probleem is of niet. Er zit geen versterker tussen. Zelfs vlakbij het modem waar de coax aansluiting zit komt het er zo uit.

Vooralsnog denk ik aan een technisch euvel op de invoer van de multiplex. Wel toevallig die met een 4K kanaal. 

IMG_8507.jpeg

IMG_8490.jpeg

IMG_8499.jpeg

Geplaatst: (aangepast)

Signaal sterkte is veel te laag 29.1 dB op 256QAM is op het randje dus daar zit het probleem.. Kijk is wat die andere frequenties doen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
37 minuten geleden, Codx zei:

Signaal sterkte is veel te laag 29.1 dB op 256QAM is op het randje dus daar zit het probleem.. Kijk is wat die andere frequenties doen.

Er kwam volgens de eerste monteur 80db uit!  Het is trouwens niet sterker te krijgen, al geprobeerd,  met meerdere versterkers. Averechts resultaat. Het valt me op dat de FM band ook tamelijk veel ruis geeft, jawel er zit fm bij, op elk kanaal. 

zelfs letterlijk met een korte coax tussen decoder en modem maakt geen verschil.

bedenk dat we het over GLASVEZEL hebben! De omzetting naar coax frequentie spectrum vindt in mijn meterkast plaats. Dat modem ontvangt wat er bij de bron wordt ingepompt! 

ik begrijp dat jullie bij blokjes aan te zwakke ontvangst denken, maar dat is niet altijd het geval als oorzaak! 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...