Ga naar inhoud


heeft Voipbuster nog steeds voipnummer voor 1 euro


tayram

Aanbevolen berichten

Ik had een vraagje over voip telefoneren. Ik heb Siemens Gigaset N300A IP + Gigaset C610H gekocht. Een vriend van mij gebruikt Voipbuster om te telefoneren via Siemens A580 IP. Hij heeft ook zelf een voip telefoonnummer van Voipbuster. Ik wil nu ook zelfde doen hoe hij doet. Kan ik ook gewoon via Voipbuster telefoonnummer krijgen. Of moet ik iets anders doen. Graag advies a.u.b.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Weet niet of Voipbuster op dit moment nog nederlandse 085- nummers verstrekt.

 

Wat overigens wel handig is bij Voipbuster, om je bestaande nederlands nummer of mobiele nummer aan te melden als callerID (nummer vermelding).

 

Als je dan via Voip (vrijwel gratis) uitbelt, krijgt de ontvanger van het gesprek op zijn toestel je andere nederlandse nummer te zien, waarop je kunt worden teruggebeld.

 

Een 085- nummer geeft soms wat verwarring bij de ontvanger, omdat deze het nummer niet kent en het ook nog een positie langer is.

 

Dat werkt hier beter dan het gebruik van 085- nummer als nummer vermelding.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap het niet helemaal. Maar ja proberen kan altijd. Ik ga vanavond proberen. En die CallerID werkt dat ook op een gewone telefoon. Heb ik al die apparaturen voor niks aangeschaft.

 

Je kunt kijken of een 085- nummer kan worden verkregen. Het is mogelijk een ander nummer als nummermelding mee te geven.

 

Dus alle telefoon apparaten waar je naar toe belt krijgen het nummer te zien, dat je zelf hebt aangegeven. (Moet wel je eigen nummer zijn. Dit wordt getest). Dus als je uitbelt via Voipbuster, wat ziet de ontvanger op zijn toestel ? Het nummer dat je zelf hebt aangegeven. Bijvoorbeeld 06- nummer.

 

Tja, het is vrijwel gratis uitbellen naar vele landen. En teruggebeld worden is lokaal vrijwel kostenloos. Wat wil een mens nu nog meer.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of Voipbuster op dit moment nog nederlandse 085- nummers verstrekt.

 

Wat overigens wel handig is bij Voipbuster, om je bestaande nederlands nummer of mobiele nummer aan te melden als callerID (nummer vermelding).

 

Als je dan via Voip (vrijwel gratis) uitbelt, krijgt de ontvanger van het gesprek op zijn toestel je andere nederlandse nummer te zien, waarop je kunt worden teruggebeld.

 

Een 085- nummer geeft soms wat verwarring bij de ontvanger, omdat deze het nummer niet kent en het ook nog een positie langer is.

 

Dat werkt hier beter dan het gebruik van 085- nummer als nummer vermelding.

 

Groet,

werkt dat zo met callerID want ik heb het ook geprobeerd maar dan gaan er geen kosten af van de Voipbuster als ik naar mobiel nummer bel.

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste B,

 

dat lijkt mij eenvoudig. De server van provider Voip-Betam etc. geeft het door jouw opgegeven nummer mee als caller ID. Je moet het nummer wel registreren en je wordt hierop eenmaal teruggebeld met een nummercode. Maar je kunt ook meerdere nummers aanmelden.

 

Handig is hierbij ook nog, dat je via een inbelnummer, voor het basis mobiele tarief in Nederland naar het buitenland kunt bellen.

 

Nog handiger is, als je wat langer in het buitenland verblijft, om daar een prepaid kaartje aan te schaffen.

 

Het nummer hiervan te vermelden bij je Voip provider. Vervolgens bel je met dit kaartje (in een tweede oud GSM toestel bijvoorbeeld) in het betreffende buitenland het inbelnummer en dan bel je voor het lokale mobiele tarief aldaar verder kosteloos naar het buitenland (naar Nederland bijvoorbeeld.)

 

Betreffende land moet dan wel een inbelnummer hebben.

 

Groet,

 

 

Bram

aangepast door verkerkbr
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

085 nummers worden door diverse providers of als servicenummers gezien, of je belt buiten de bundel, er is dus nog steeds veel onduidelijkheid en wettelijk nog niets geregeld.

Is wel geregeld de nummers bellen mag niet duurder zijn dan nationaal bellen

de mobile providers trekken er niets van aan en houden vast aan geen normaal nederlands nummer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...