Ga naar inhoud


Welke snelheid voor deftige voip?


Aanbevolen berichten

Hi,

ik heb een voip lijn bij een Belgische provider en had altijd een 100Mb/s lijn, en geen probleem.

Gisteren overgeschakeld naar 50 Mb/s, en nu klagen de andere bellers van onderbrekingen.

Welke snelheid is nodig voor voip?

Volgens mij moet mijn snelheid hoog genoeg zijn.

Wat denken jullie?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De snelheid is voldoende, maar wat is de pingtijd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een computer dual core gemeten is de ping 11 ms.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat je zelfs met 4 Mbps down en 0.75 tot 1 Mbps up storingsvrij kan bellen.

Dat is wat ik meestal heb als ik in het Deense buitengebied zit en via een 3G usb modem wat in een daarvoor geschikte router zit verbinding maak.

De telefoon is een Siemens Gigaset IP telefoon... (basisstation via LAN verbonden met router).  Het device waarmee je belt maakt ook verschil of het al dan niet lukt.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Met dezelfde snelheid werkt het nu goed.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...