Ga naar inhoud


Vaste telefoon laten overgaan op smartphone


Aanbevolen berichten

Al is het opnemen van je vaste lijn via je smartphone eerder besproken, open ik toch maar even een apart topic.

Ik ontvang mijn gesprekken thuis via het op dit forum al vaker genoemde CheapConnect. De SIP instellingen staan nu in een Gigaset.
Ik kan ze ook in een app op mijn smartphone als CSipSimple en Grandstream Wave zetten. Dan gaat de smartphone over, maar alleen als ik de Gigaset uitschakel (en omgekeerd).
Is er een mogelijkheid om het vaste nummer via beide (Gigaset EN app) over te laten gaan?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dit ooit voor elkaar gekregen, maar werkte met cheap connect onderliggende sip nummers.

het oproepnummer was geconfigureerd om naar 2 interne nummers van deze te gaan.

ik had dus 2 login en paswoorden. Ik kon gratis van gsm naar thuis bellen. Ik geloof dat je 2 sip accounts kan krijgen op 1 betalend account.

doorspit even de configuraties.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste kan bij CheapConnect helaas niet. Ik zie op mijn site ook steeds maar één apparaat staan waarmee ik ben ingelogd.

Bij CC krijg je naast je eigen "vaste" nummer twee SIP accounts, beginnend met 77, en een SIP trunk. Waar kan ik vinden hoe je dat kunt configureren om het door satt4iedereen genoemde resultaat te behalen?

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is zeker mogelijk, zo heb ik het al jaren met veel genoegen.

Ben je er al uitgekomen ?

Ik heb dit al vele malen uitgelegd, maar die tekst moet ik even zoeken  daarom vraag ik het eerst even.

En, vraag het bij cheapconnect of ze daar een goed uitleg van kunnen maken op de site.

Ze zouden veel meer klanten kunnen krijgen als ze beter aan kunnen geven hoe het systeem te gebruiken is.

Maar welke voip aanbieder site ik ook bekijk, het is allemaal wollig taalgebruik zonder praktische informatie.

Hier een aardige poging om het eea uit te leggen : reindejong.nl/telefonie-bijna-gratis-over-internet

Maar daar staat dan weer geen uitleg over dit probleem(pje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verbaas me dat mensen zich hier nog mee bezig houden. Hebben jullie zulke hoge kosten dan?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook nog voip.

ik heb mensen die niet graag lang bellen met een gsm, omdat ze bang zijn kanker of een hersentumor te hebben, en hebben ook nog een vaste lijn. Zelf bel ik er bijna niet mee, maar ik krijg nog oproepen.

nu werk ik met een online telefooncentrale, en kan ik zelfs op verplaatsing gratis bellen via o.a. Zoiper of via de computer.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Met een Fritzbox is dat geen enkel probleem, mijn "vaste" lijnen (VOIP nrs) schakelen parallel door naar GSM. Enige nadeel is dat als je thuis zit en de vaste lijn opneemt je GSM nog 1 of 2x overgaat.

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...