Ga naar inhoud


NIEUWS VAN CANAAL DIGITAAL


markantje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Is inderdaad wel een beetje raar. Dat CD verteld hoe je cccam enzo moet configureren.

 

Volgens mij is het updaten van je kaart juist het activeren van de limiet. Daarnaast heb ik door de tekst in het bericht bovenaan dit topic dat CD wel eens iets met het uitkomen van CCcam 2.3.0 te maken kan hebben. Zal toch niet zo zijn dat we allemaal ons kaartnummer aan CD sturen door deze versie te gebruiken?

 

Ik ben in ieder geval benieuwd naar de volgende stap...

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik zou daar toch maar wel zwaar rekening mee houden. Dan bedoel ik dus een cccam 'trojan' die vanuit de softcam zelf versleutelde informatie verstuurd naar 'iemand'.

De backdoor met het versturen van valse emm's geloof ik niet in.

 

Zelfs al is er geen enkele backdoor, kan de M7 groep nog steeds vrij eenvoudig informatie achterhalen.

 

Dit is nadrukkelijk wat ik denk en ik heb daar uiteraard geen keiharde zwart op witte bewijzen voor, maar wel hele duidelijk aanwijzingen en verklaringen van mensen die heel dicht bij het vuur zitten en/of hebben gezeten. Als ik die bewijzen zwart op wit zou hebben, zou het al afgelopen zijn.

 

- M7 sluit zich vrij eenvoudig anoniem aan op een cardsharing netwerkje en vergaren zo de IP adressen van de aanbieders.

 

- M7 heeft een eigen forum (satellietforum) en daar zijn ze moderator/admin/domeineigenaar. Ze kunnen dus de IP adressen van de cardshare aanbieders vergelijken met de IP adressen van leden van dat forum. Heb je het IP adres heb je ook andere gegevens van dat lid zoals het email adres, maar ook eventuele forum-handtekeningen, woonplaats enz. Hoe eenvoudig is het tegenwoordig om iemand te vinden met een paar gegevens? Google is your friend.

 

- Canaldigitaal heeft een eigen 'mijncanaldigitaal' pagina waar je in kunt loggen en je administratieve gegevens kunt bijwerken, maar ook je kaart online kunt heractiveren. Daar loggen ze vast en zeker ook IP adressen en zo kan je de IP adressen van de illegale cardshare aanbieders weer goed vergelijken met je eigen klantenbestand.

 

- Een OpenPli core member is Manager Technical Services bij de M7 Group. Wie zegt mij dat die niet via Pli IP adressen van Pli leden kan achterhalen en zo hetzelfde kan doen wat M7 op het satellietforum kan doen?

 

- Het is zelfs theoretisch mogelijk dat een sat4all moderator stiekem informant is voor M7. Ik hoop het niet, maar het kan!

 

- De vereniging van betaal TV aanbieders en content beveiligers hebben ook onderzoekers in dienst. Die weten meer dan wij allen bij elkaar en hebben overal informanten. Ze werken samen en wisselen 'informatie' met elkaar uit. Ze werken o.a. met oud politie-inspecteurs die valse identiteiten gebruiken om zo te infiltreren in de illegaliteit en betalen mensen die dicht bij het vuur zitten om informatie te verstrekken.

 

- Een van de CCcam makers is geldgeil en vreet graag van 2 walletjes. Mag je zelf uitrekenen wat dat voor gevolgen kan hebben.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

E wat dacht je van b.v. de voorbeeld brief.

Al die gene die die via E-mail hebben verstuurd.

 

Klantgevevns netjes in gevuld en het IP word wel uit je mailtje gevist.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik zou daar toch maar wel zwaar rekening mee houden. Dan bedoel ik dus een cccam 'trojan' die vanuit de softcam zelf versleutelde informatie verstuurd naar 'iemand'.

De backdoor met het versturen van valse emm's geloof ik niet in.

 

Zelfs al is er geen enkele backdoor, kan de M7 groep nog steeds vrij eenvoudig informatie achterhalen.

 

Dit is nadrukkelijk wat ik denk en ik heb daar uiteraard geen keiharde zwart op witte bewijzen voor, maar wel hele duidelijk aanwijzingen en verklaringen van mensen die heel dicht bij het vuur zitten en/of hebben gezeten. Als ik die bewijzen zwart op wit zou hebben, zou het al afgelopen zijn.

 

- M7 sluit zich vrij eenvoudig anoniem aan op een cardsharing netwerkje en vergaren zo de IP adressen van de aanbieders.

 

- M7 heeft een eigen forum (satellietforum) en daar zijn ze moderator/admin/domeineigenaar. Ze kunnen dus de IP adressen van de cardshare aanbieders vergelijken met de IP adressen van leden van dat forum. Heb je het IP adres heb je ook andere gegevens van dat lid zoals het email adres, maar ook eventuele forum-handtekeningen, woonplaats enz. Hoe eenvoudig is het tegenwoordig om iemand te vinden met een paar gegevens? Google is your friend.

 

- Canaldigitaal heeft een eigen 'mijncanaldigitaal' pagina waar je in kunt loggen en je administratieve gegevens kunt bijwerken, maar ook je kaart online kunt heractiveren. Daar loggen ze vast en zeker ook IP adressen en zo kan je de IP adressen van de illegale cardshare aanbieders weer goed vergelijken met je eigen klantenbestand.

 

- Een OpenPli core member is Manager Technical Services bij de M7 Group. Wie zegt mij dat die niet via Pli IP adressen van Pli leden kan achterhalen en zo hetzelfde kan doen wat M7 op het satellietforum kan doen?

 

- Het is zelfs theoretisch mogelijk dat een sat4all moderator stiekem informant is voor M7. Ik hoop het niet, maar het kan!

 

- De vereniging van betaal TV aanbieders en content beveiligers hebben ook onderzoekers in dienst. Die weten meer dan wij allen bij elkaar en hebben overal informanten. Ze werken samen en wisselen 'informatie' met elkaar uit. Ze werken o.a. met oud politie-inspecteurs die valse identiteiten gebruiken om zo te infiltreren in de illegaliteit en betalen mensen die dicht bij het vuur zitten om informatie te verstrekken.

 

- Een van de CCcam makers is geldgeil en vreet graag van 2 walletjes. Mag je zelf uitrekenen wat dat voor gevolgen kan hebben.

 

Mvg,

 

Michel

 

In verband met bovenstaand artikel werd ik zojuist vanuit Luxemburg gebeld door die Manager Technical Services van M7.

 

Enkele verrassende opmerkingen die hij plaatste:

 

- In CCcam zou een programmeerfout zitten waardoor M7 door middel van een eigen 'cccam client' alle serienummers van kaarten in een cardsharing netwerk kan achterhalen. Zelfs 2 of 3 hops verder. Daar geloof ik helemaal niets van. Zelfs al zou het kunnen, hebben we het hier volgens mij duidelijk over 'computervredebreuk' en dat is strafbaar toch?

Ik vroeg of ik dit mocht testen door een kaart beschikbaar te stellen in een test share-netwerkje en ze mij laten zien dat ze het serienummer kunnen achterhalen. Nee, dat ging men niet doen.

Dat is voor mij voldoende om dit naar het land der fabelen te verwijzen.

 

- Er zouden nog nooit zoveel abonnementen afgesloten zijn. Er zouden maar 5 calls zijn binnengekomen bij het callcenter met klagende abonnees. Ook daar geloof ik niets van!

De abonnementen die ze nu afsluiten zijn natuurlijk voor 99% sharing server eigenaren die met 2e en 3e kaarten de servers willen ontlasten en ook zo af en toe een premium pakket kopen om ook die zenders weer fatsoenlijk te kunnen sharen. Het is immers wel duidelijk dat de grote en kleinere sharing netwerkjes gewoon verder draaien.

 

- Hij bagatelliseerde de topics op sat4all. Het zou maar een klein clubje zijn dat moeilijk doet. Bovendien zou er juridisch niets tegen te doen zijn aldus de juristen van M7.

 

- Volgens andere TV aanbieders waar M7 mee spreekt zou M7 wel gek zijn dat ze nog 4 SID's tegelijk toelaten. Daarna zei ik dat als het er nog minder worden iedereen wegloopt. Dat was niet zo volgens hem.

 

Hij wilde dat ik mijn uitspraken van het forum zou verwijderen. Dat doe ik uiteraard niet want wat ik schrijf is feitelijk correct en heb niet de intentie om daar iemand mee te schaden. Ik haal alleen de mogelijkheden aan die M7 heeft in het achterhalen van smartcard gegevens van illegale 'shareders'.

 

Ik herken nu weer het oude 'CanalDigitaal'. Rücksichtlos over de betalende abonnees heen walsen om daarmee hun eigen gaten te dichten.

Voor de zoveelste keer worden betalende abonnees slachtoffer van een slecht beveiligingssysteem van CanalDigitaal.

 

Mvg,

 

Michel

aangepast door Michel
aanvulling

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Michel

 

Alleen al omdat ze je bellen weet je dat je ze een zeer been bezorgt

Waarom zouden ze anders bellen ??

 

Ow en qua opzegging die 5 ? ik zelf ken er persoonlijk al 2 !!

Het enigste wat jammer is is dat niemand van de regering , opta , of wat dan ook zich maar enige moeite doet om dit na te trekken

het is en blijft in mijn ogen een wijziging in de algemene voorwaarde ondanks dat de juristen van CD zeggen dat je geen poot hebt om op te staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, als dat wat Michel allemaal waar is, is het te hopen dat de ontwikkeling van software softcams e.d. weer meer bij de 'liefhebbers' terecht komen...

Ik krijg echt een heel vervelend, op het bijna criminele afzijnde gevoel over die M7 club.

 

Misschien is de service bij een payserver inmiddels wel vriendelijker... Werkelijkwaar. wat een arrogante club daar zeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach het is niet alleen M7 club

 

er wordt nog veeeeeeel meer afgetapt denk daar ééns aan............maar daar maakt niemand zich druk om.

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

er wordt nog veeeeeeel meer afgetapt denk daar ééns aan............maar daar maakt niemand zich druk om.

hoe kom je aan die wijsheid ?

iedereen maakt zich daar druk om en is strafbaar

 

die denken echt dat ze eigenaar zijn van de kaart die de klant met

veel geld gekocht heeft

aangepast door pukje
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

die denken echt dat ze eigenaar zijn van de kaart die de klant met

veel geld gekocht heeft

 

Ze zijn toch beheerder van de kaart en wanneer er veranderingen optreden dient de eigenaar daar toestemming voor te geven.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

- In CCcam zou een programmeerfout zitten waardoor M7 door middel van een eigen 'cccam client' alle serienummers van kaarten in een cardsharing netwerk kan achterhalen. Zelfs 2 of 3 hops verder.

 

Waarom doen ze dan wat ze nu aan het doen zijn? :crazy:

Waarom al die moeite als ze "alles al weten"? :confused:

En waarom vallen ze ons daar dan mee lastig... :mad:

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...