Ga naar inhoud


Beeld kwaliteit UPC


jiskefet

Aanbevolen berichten


  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

UPC en kabel in het algemeen is vele malen beter dan canaldigitaal. Op de kabel wordt het meeste 1 op 1 doorgegeven, voor de nederlandse zenders is dat 12 Mbit. Tevens heb je op de kabel veel meer HD versies van zenders. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij die 12 Mbit op de kabel is aan te tekenen dat die niet te vergelijken is met de Bitrate op satelliet.

Het is weer het vergelijken van appels met peren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die 12 Mbit op de kabel is aan te tekenen dat die niet te vergelijken is met de Bitrate op satelliet.

Het is weer het vergelijken van appels met peren.

Dat is wat CD ons doet geloven met die zogenaamde nieuwe encoders van ze, maar je kan mij echt niet wijs(ik zie ook duidelijk meer compressie op sat) maken dat gemiddelde 5mbit/s zelfde beeld geeft dan een 12mbit/s van kabel. 5mbit is gemeten over 7 dagen 24uur perdag. doel hier dan op de zenders die CD zelf omhoog straald nl hd zenders dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, verdiep je eens in MPEG-2, MPEG-4, H-264 en H265, statische en dynamische bitrate en daarna begrijp je dat de ene bit da andere bit niet is.

 

Wel is het zo dat veel artefacten die mensen zien veroorzaakt worden door hun eigen monitoren en satelliet ontvangers.

 

Ik heb in de huiskamer een 65" scherm met een goede settop box (Rebox 8500) enzie daar geen enkele artefact.

Op een Philips 42", ook met een rebox ontvanger zie ik volop artefacten, veroorzaakt door de interne signaal verwerking in de Philips TV.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier zowel CDS als UPC. En UPC is zeker kwa beeld kwaliteit de grote winnaar. En dat heb ik vergeleken met het blote oog met dezelfde decoder en dezelfde TV. Dus niet naar bitrate en compressie techniek gekeken.

aangepast door guppje29

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Net zo goed als bij Canal Digitaal. Heb hier zowel satelliet als UPC via de kabeltuner. Ziet er prima uit.

 

 

Heb hier zowel CDS als UPC. En UPC is zeker kwa beeld kwaliteit de grote winnaar. En dat heb ik vergeleken met het blote oog met dezelfde decoder en dezelfde TV. Dus niet naar bitrate en compressie techniek gekeken.

 

Kiest u maar. ;)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Wat ik zeggen wilde is dat ik op NED1 HD van CDS en NED1 HD op UPC op mijn TV geen verschil zie in kwaliteit. Op mijn TV staan alle 'hulp' middelen uit en beeld wordt zonder post-processing van de TV zelf weergegeven. Naar de bitrate heb ik niet gekeken (vind dat ook niet interessant). Heb ook geen last van artefacten e.d. Beeld is gewoon prima..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze hier ook beide maar pak maar eens Discovery HD dan zal je het kwaliteitsverschil wel zien.

Overigens ook sbs6 laat bij upc zich nog wel eens aan de wensen over, en dan de keuze is bij canal digitaal zeker wel groter voor een betere prijs plus alle extras van de satelliet.

aangepast door kermetkikker

<p>Visiosat Big Bi-sat 8 satellietenXtrend ET 7500 met Open Pli 4.0 slaapkamer met Dm 800HD met Open Pli ( slaapkamer )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de kwaliteit van HD in UPC gebied niet overal gelijk.? Genoemde zenders geven  in regio Amsterdam een zeer goed beeld. En dat gaat overigens ook op voor de andere HD zenders bij UPC .

Ik heb het hier uiteraard over de Nederlandse HD zenders. De buitenlandse HD zenders via satelliet zijn in het algemeen zeer goed van kwaliteit.

Daar kan de HD kwaliteit van CanalDigitaal in het algemeen niet tegen op.

 

@kermitkikker

Het kan ook zijn dat je bedrading/aansluitingen in huis problemen veroorzaken.

Daar zou ik als eerste naar kijken

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik overweeg om over te stappen naar UPC , maar vraag me af hoe de beeldkwaliteit van de zenders zijn en dan natuurlijk voornamelijk de HD zenders .

 

Alvast bedankt

 

 

UPC beeldkwaliteit?

 

Nou met die brakke settopboxen van ze maakt mij dat zowiezo al niet veel uit.

 

Vraag je eerder af of je traag wil zappen door irritante menu's en met beperkte mogelijkheden.

En dan nog het niet doorgeven van hbbtv, geld vragen voor wat "gratis" is.

 

CDS word dan wel bekritiseerd dat ze pochen met tal van vrij te ontvangen (andermans) tv zenders...

UPC krijgt het voor elkaar geld te vragen voor gratis beschikbare diensten.

 

De onwetende kijkslaaf kan beter bij UPC shoppen maar wie vrije hardwarekeuze een pré vind weet wel beter.

 

Als je glasvezel hebt liggen kun je wellicht wel een beter alternatief vinden.

 

En voor ik het vergeet, de kwaliteit van je tv en de brakke beeld"verbeteraars"  die standaard aanstaan en doorgaans beter uitgezet kunnen worden bepaald de beeldkwaliteit veel meer dan of je bij UPC of CDS zit.

Om nog maar te zwijgen over het formaat, des te groter des te hoger de beeldkwaliteit als het ff kan.

Zaken waar ik de beeldkwaliteit echt zo hoog mogelijk bij wil hebben (en audio) zoals films kijk ik toch al zelden via CDS/UPC alleen die bak reclame al.

aangepast door mietde

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...