Ga naar inhoud


Beeld kwaliteit UPC


jiskefet

Aanbevolen berichten

Ik begrijp echt niet waardoor er sommigen vinden dat het beeld van UPC beter is dan die van Canal Digitaal. Ik heb eens zeer aandachtig, met bril, gekeken naar het beeld van Ned 1 op UPC en op CD. En dan komt m.i. het beeld van CD er beter uit de bus hetgeen ook nog eens wordt bevestigd door diverse tests die door de Consumentenbond zijn verricht!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb sinds 18 april UPC, en heb nu prachtig beeld. Veel mooier dan ik ooit had bij CD.

En de Horizon-box werkt ook perfect. Heb wel een losse modem.

 

Ik ben over gestapt, omdat alle (6) boxen inclusief me Vu + Duo veelste gauw stuk gingen.

 

Ik heb nog geen seconden spijt gehad, nogmaals ik heb nu een Veel mooier beeld dan bij CD.

Heb je die boxen misschien allemaal laten vallen?  Ik heb sinds 1994 beeld via de satelliet en heb een stuk of 5 satellite-ontvangers versleten. Nou ja, versleten. Dat natuurlijk niet want alle ontvangers die ik heb  verkocht waren in uitstekende staat en nog nooit is er een ontvanger bij mij stuk gegaan.

En nu te beweren dat je bent overgestapt omdat jouw ontvangers zo snel stuk waren slaat natuurlijk helemaal nergens op!!

Maar, ik wens je veel succes bij UPC. Je zult nog weer verlangen naar de beelden via de satelliet, neem dat van mij aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marinepik33

 

6 boxen is wel erg veel. Zou haast denken dat er iets electrisch mis is geweest in je huis. Normaal gaat er wat stuk bij (indirecte) blikseminslag of stroomstoringen.. Heb in al die jaren maar 2 defecten gehad waarvan 1 door eigen schuld (sluiting coax kabel) en 1 defecte voeding van de DM800HD-PVR door stroomuitval. En dan praat ik over de periode 2004-heden.. Over het beeld heb ik nooit te klagen gehad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie gebruikers die analoge zenders vergelijken met HD zenders van CanalDigitaal en de analoge beelden niet veel minder van kwaliteit vinden.

De waarheid zit tussen de oren en niet in de ogen en dat gaat naar mijn mening vooral op voor de schotel gebruikers met een CanalDigitaal abonnement.

Komt waarschijnlijk door de - achterhaalde - reclame uitingen dat je het beste en goedkoopste beeld hebt met CanalDigitaal.

Wat een jaren gevoerde reclame campagne onbewust niet kan doen met je eigen "mening". :)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp echt niet waardoor er sommigen vinden dat het beeld van UPC beter is dan die van Canal Digitaal. Ik heb eens zeer aandachtig, met bril, gekeken naar het beeld van Ned 1 op UPC en op CD. En dan komt m.i. het beeld van CD er beter uit de bus hetgeen ook nog eens wordt bevestigd door diverse tests die door de Consumentenbond zijn verricht!

 

Dat kan ik me bijna niet voorstellen. Of je hebt niet op hetzelfde moment gekeken of mogelijk verschillende instellingen per hdmi aansluiting op je TV. 

 

Ik beschik over een 1 box waar zowel sat als kabel op te zien is. Als ik NED1 HD als voorbeeld neem kan ik duidelijk verschil zien, ja natuurlijk niet op 4 mtr afstand. Maar het beeld van UPC oogt scherper en meer sprankelend en vooral tijdens veel beweging in het beeld is het goed zichtbaar en dat is ook logisch want het bitrate bij UPC is bijna 2x zo hoog als bij CanalDigitaal.  

 

Als je het echt niet kunt zien ga dan dicht bij de TV staan en kijk naar het logo of tekst in het beeld. Bij canaldigitaal zul je zien dat de randen veel meer rafeliger overkomen en pixeleren wanneer er beweging is.  Bij UPC is het strakker en dat blijft dat ook.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dezelfde bevinding @Codx: Dreambox met 2 S2-tuners + 2 DVB-C tuners.

Beeld van de schotel kan niet tippen aan dat van de kabelaar. (UPC)

 

Lijkt me wat erg zwart-wit gesteld.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zijn ervaringen en allemaal eerlijk en oprecht als reacties gegeven...

of je dat nu zwart wit vindt of niet.

 

volgens mij moet je zelf eens de test ondergaan ;)

Nou, dat hoeft echt niet.

Ik heb Ziggo en sat, dus kan volop vergelijken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laat ik het zo zeggen, in de woonkamer hangt een 65" Panasonic topmodel scherm met een prima HD beeldweergave van Canaldigitaal.

In de keuken hangt een Philips 40" met een identieke satelliet ontvanger aangesloten op dezelfde schotel, waarop duidelijk alle mpeg ruis en blokjes elende te zien is.

 

Sommige ontvangers kunnen duidelijk wel omgaan met de bitrate van Canaldigitaal en een prima beeld leveren.

Bij ontvangers met een beduidend slechtere signaal processing onder de motorkap zal je wel verschillen zien tussen de verschillen in bitrate.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp echt niet waardoor er sommigen vinden dat het beeld van UPC beter is dan die van Canal Digitaal. Ik heb eens zeer aandachtig, met bril, gekeken naar het beeld van Ned 1 op UPC en op CD. En dan komt m.i. het beeld van CD er beter uit de bus hetgeen ook nog eens wordt bevestigd door diverse tests die door de Consumentenbond zijn verricht!

Met welke UPC ontvanger heb je dat gedaan, en heb je wel naar HD gekeken?

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...