Ga naar inhoud


Dect gigaset aansluiten op een Fritzbox, ik weet het niet meer.


Aanbevolen berichten

@theparasol 

. . . Ik zou weer contact opnemen met Fritz support, ik verwacht dat er een generiek probleem is tussen fritzbox en deze voip provider.

 

Ik heb hen al mijn ervaring gedeeld met het opnieuw inrichten

maar het is nu weekend en dan reageren ze niet, wordt dus volgende week.

 

@quattro

Bij deze, zie onderaan.

 

@abmg

. . . Voor het probleem CC - FB zal dit idd niets uitmaken . . 

Dan laat ik het maar zo, voor de rest ben ik tevreden.

 

@hansputters

Ik ben bij Budgetphone weggegaan omdat ik daar dezelfde problemen kreeg.

Het ging het afgelopen jaar helemaal top, maar sinds ze lopen

te tobben met hun servers lijkt dat wellicht de problemen geven.

 

@sattv4iedereen

. . . Heb je al eens contact opgenomen met cc? . . .

Daar ben ik mee begonnen totdat ze na anderhalve week tot

de conclusie kwamen dat het wellicht aan de FB zou liggen.

post-36489-0-66786500-1402695597_thumb.jpg

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De instellingen voor telefonie staan in de FB verdeeld over diverse en tabs. Bijgevoegd de schermafbeeldingen van die verschillende tabs, kijk maar eens of bij overal hetzelfde staat.

 

Enige verscil met jou opstelling dat ik DECT van de fritzbox niet gebruik. Ik heb het siemens basisstation bedraad via FON1 aangesloten.

 

Kijk ook eens op de tab voice transmission welke codecs bij jou gebruikt worden. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het daar ergen misgaat bij jou.

Tel fb.zip

aangepast door quattro

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe.

Lijkt me vooral iets voor de gevorderde gebruiker.

Waarom zou je je router (Fritz of een andere) willen gebruiken als DECT station?

Of zie ik een of meer heel nuttige functies nu over het hoofd?

 

Hoe zit het dan bijv. met het gebruik maken van Gigasetnet? dat zal toch wel moeten lopen via je Gigaset basisstation. Denk ik?

 

Wat is er eenvoudiger dan het Gigaset basisstation aansluiten op een LAN poort van de router en de VoIP providers inrichten via de browser, na inloggen in het basisstation?

Dat functioneert bij mij perfect, met CC als inkomend nummer (met dank aan dit forum waardoor er op CC werd geattendeerd) en verschillende VoIP providers om uit te bellen.
Als ik op reis ga neem ik basisstation (en handset) mee. Ik hoef dan het basisstation slechts aan te sluiten op de router van mijn verblijfadres en ben bereikbaar op mijn eigen nummer, ook in het buitenland.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

De instellingen voor telefonie staan in de FB verdeeld over diverse en tabs. Bijgevoegd de schermafbeeldingen van die verschillende tabs, kijk maar eens of bij overal hetzelfde staat.

 

Enige verscil met jou opstelling dat ik DECT van de fritzbox niet gebruik. Ik heb het siemens basisstation bedraad via FON1 aangesloten.

 

Kijk ook eens op de tab voice transmission welke codecs bij jou gebruikt worden. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het daar ergen misgaat bij jou.

Dank je voor de zeer uitgebreide shots. Ik zal FON toch nog een keer proberen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe.

Lijkt me vooral iets voor de gevorderde gebruiker.

Waarom zou je je router (Fritz of een andere) willen gebruiken als DECT station?

Of zie ik een of meer heel nuttige functies nu over het hoofd?

 

Hoe zit het dan bijv. met het gebruik maken van Gigasetnet? dat zal toch wel moeten lopen via je Gigaset basisstation. Denk ik?

 

Wat is er eenvoudiger dan het Gigaset basisstation aansluiten op een LAN poort van de router en de VoIP providers inrichten via de browser, na inloggen in het basisstation?

Dat functioneert bij mij perfect, met CC als inkomend nummer (met dank aan dit forum waardoor er op CC werd geattendeerd) en verschillende VoIP providers om uit te bellen.

Als ik op reis ga neem ik basisstation (en handset) mee. Ik hoef dan het basisstation slechts aan te sluiten op de router van mijn verblijfadres en ben bereikbaar op mijn eigen nummer, ook in het buitenland.

Dect gigaset op LAN? Die begrijp ik niet. Volgens mij kan de Gigaset niet overweg met LAN,

wel met FON Uiteraard) en Dect. Maar vertel, als ik het niet goed heb.

 

Maar vergis je niet, het heeft ruim een jaar perfect gewerkt.

Alleen na een jaar weet ik niet meer hoe ik alles had ingesteld.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dect gigaset op LAN? Die begrijp ik niet. Volgens mij kan de Gigaset niet overweg met LAN,

wel met FON Uiteraard) en Dect. Maar vertel, als ik het niet goed heb.

 

Heb je wel een Gigaset IP telefoon zoals de N300AIP, de A510IP of de C610IP?

Dan heb je als basisstation een zwart kastje dat je aansluit op een LAN poort van je router. In dat geval kun je zeker gebruik maken van Gigaset net en gratis bellen met andere Gigasetgebruikers in perfecte geluidskwaliteit.

 

In andere gevallen kan dat niet, maar dan heeft een Gigaset vrees ik weinig meerwaarde boven een andere DECT handset die je ook met je Fritz!Box kunt verbinden.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik heb een Gigaset A510, zonder IP.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik heb een Gigaset A510, zonder IP.

 

Stond inderdaad in je eerste bericht. Over het hoofd gezien. Sorry voor de veroorzaakte verwarring.

 

De IP versie is in Polen al te koop voor minder dan € 50. Wellicht een idee als je daar kennissen hebt?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

De IP versie is in Polen al te koop voor minder dan € 50. Wellicht een idee als je daar kennissen hebt?

 

De handsets die je al hebt kun je dan uiteraard daarmee blijven gebruiken.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar . . . . het heeft altijd gewerkt.

 

Ik ben in afwachting van AVM op hun antwoord, daarna,

als er niets uitkomt, ga ik anderse stappen overwegen.

 

Eerst zal ik CC een kopie sturen hetgeen AVM zegt en

eens aankijken hoe zij reageren.

 

Helaas is het een langzaam proces maar je moet alle

partijen een kans geven om het probleem te vinden.

Want dan zijn mijn problemen opgelost. Er moet toch

iets nieuws aan de hand zijn?????

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit een nummer gehad via een belgisch bedrijf die start met 3,en had ook geen inkomend geluid.

Hoe maakt de isp zijn verbinding met zijn telefoons?

Bij mij lag het probleem,dat de isp ook dezelfde poort gebruikte voor hun telefoonlijnen,en dat wilde niet lukken.

Ben mogelijks 100% verkeerd,maar je isp inlichten,zou misschien ook een oplossing kunnen brengen.

Hebben ze iets gewijzigd?

Ondanks dat die voip niet werkte,had ik dan een andere voip,die dan wel werkte.

En die eerstgenoemde,dat ik geen inkomend geluid had,had ik wel geluid bij anderen die een andere isp had.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stond inderdaad in je eerste bericht. Over het hoofd gezien. Sorry voor de veroorzaakte verwarring.

 

De IP versie is in Polen al te koop voor minder dan € 50. Wellicht een idee als je daar kennissen hebt?

Waarom een ip telefoon aanschaffen als een fritzbox deze functionaliteit biedt?

Ben het met con eens. Het moet gewoon kunnen werken, ook bij hem. Bovendien zal die ip telefoon via dezelfde fritzbox en isp met internet verbonden moeten worden, waarmee je zeer waarschijnlijk hetzelfde probleem houdt.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Een beetje half "Off Topic". Gebruik al jaren een FritzBox i.c.m. hun FritzFon MT-F. Die is speciaal bedoeld voor de FritzBox. Gewoon aanmelden met de 'DECT' knop op de FritzBox. Daarna instellingen van je SIP provider instellen. Geloof poort 5060 als ik het nog goed heb. In beging heel slecht of geen inkomend geluid. Toen met de Codecs gestoeid en eerst de 'laagste'  variant gekozen. Werkte meteen. Heb daarna steeds een 'duurder' protocol gebruikt en geprobeerd welke het nog deed. Die instelling gebruik ik nu nog steeds.. Of de FritzFon echt meerwaarde heeft?? Tsja.. Hij is in de firmware ingebouwd en ondersteunt zo alle functies die de FritzBox biedt. Antwoordapparaat, Webradio, E-mail ontvangst, Foto per beller, Babyfoon en Alarm... Als je het niet nodig hebt kun je ook een gewone DECT gebruiken.. Let vooral op de instellingen van GAP. Niet alle DECT's gaan hier standaard mee om...

 

Maar zoals de TS al aangeeft.. Het heeft ooit gewerkt dus er zal een instelling fout zijn in de Fritz of de SIP provider heeft onaangekondigd de techniek aangepast..

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ook weleens wil helpen om de gewone standaard wizzard voor tel  nummers te gebruiken bij de fritz, dat heb ik hier eens gehad met geen mogelijkheid een goede verbinding nadat ik de standaard wizzard heb gebruikt werkte het wel weer ? daarna de extra instellingen er weer in gezet en nu nergens geen last meer van.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt misschien Off-topic maar wie is/zijn de

concurrenten van Betamax? Valt mij op dat FVD wél

in het rijtje van Betamax voorkomt en CC niet.

 

Voorts heb ik een account genomen (als proef) bij

12connect, komt óók niet voor in het Betamax-rijtje.

De resultaten van 12connect heb ik nog niet.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...