Ga naar inhoud


Dect gigaset aansluiten op een Fritzbox, ik weet het niet meer.


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn Friz!box 7330 (FB) terug moeten brengen naar de fabrieksinstellingen (van AVM) omdat

ik geen binnenkomende geluid had met telefoonverkeer.

 

Ik heb een Gigaset A510 (2 extra handsets) van Siemens en wil ik via dect laten lopen (zo heeft het voorheen gewerkt).

 

Nu mijn vraag, moet ik nu mijn handset aanmelden bij mijn Gigaset of rechtstreeks naar de Frits toe?

Of alleen mijn basisstation aanmelden en mijn handsets naar mijn basisstation aanmelden? 

 

Wie kan daar meer in detail over vertellen?

 

Nu weet ik niet meer hoe ik mijn telefoons moet registreren.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je een extra basis set gebruikt,kan je zien,dat deze zich nog aanmelden op de basis,en zal die op één of andere manier verbonden zijn met fon1 van de fritz.Indien dit zo is,moet je fon 1 opnieuw configureren.

Als die handsets geen verbinding maken,moet je deze opnieuw registreren op de fritz,zie bericht hierboven.

In die gevallen,moet je fon of je dect nog programmeren op welke nummer(s) die mogen reageren,en welk uitgaand nummer die moet nemen,bij het bellen.(bvb als je voip accounts gebruikt die in bepaalde gevallen goedkoper zijn.)

TIP:ik neem iedere maand een backup van mijn instellingen,alsook als ik drastische wijzigingen wil doen in de fritz box.

Zelfs als ik niks wijzig,gaat er elke maand een backup naar mijn nas.Vraagt enkele minuutjes tijd,maar kan je hele Allende en uren tijd besparen,als je deze geheel opnieuw moet instellen.

vooral als je een gehele reeks zaken moet invullen van poortforwarding,telefooninstellingen e.d.

off topic,doe ik ook voor mijn NAS een backup nemen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@theparasol

Ik heb eerst de handsets afgeled bij het basisstatio en daarna

zowel het basisstation als de handsets aangemeld via dect bij de FB.

Voorlopig werkt het nog niet maar we gaan door.

 

@sattv4iedereen

Jij schrijft met fon1 . . . . . die begrijp ik niet, we hebben het

over dect (draadloos) fon1 is volgens mij bedraad.

Ik heb ook regelmatig bacups gemaakt maar er wordt sterk geadviseerd

om oude backups niet toe te passen na een volledige herinstallatie

van de FB, terug flashen naar de fabrieksinstellingen, zeg maar.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp bevat een FB een ingebouwd basisstation. Dus het Siemens basisstation kan in de doos. Alleen handsets aanmelden op de FB.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het basisstatio is uiteraard tevens de voeding voor de eerste handset.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is uiteindelijk gelukt.

 

De reden waarom het opnieuw moest worden ingesteld was, dat ik geen inkomend

geluid meer had van Cheapconnect (CC), alwaar mijn nummer geporteerd is voor een

jaar terug.

 

Na (in mijn beleving) redelijk uitgebreid onderzoek van CC kwam men tot de

conclusie dat het aan de Fritz (FB) moest liggen.

 

Daarop heb ik contact gehad met AVM endeze vroegen mijn om de FB helemaal

terug te brengen naar de fabrieksinstellingen met behulp van de recover-fw van

hun site.

 

Dit gedaan en toen moest ik dus weer echt ALLES instellen.

 

Resultaat . . . . geen inkomend stemgeluid van CC. Kortom, balen. Freevoipdeal wel

in en uitgaand stemgeluid.

 

Zou het een verschil kunnen maken om de Gigaset via de fon1 ingang aan te sluiten

en wat moet je dan verder instellen?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt 0,niks uit.

Ik zou weer contact opnemen met Fritz support, ik verwacht dat er een generiek probleem is tussen fritzbox en deze voip provider.

Fabriekstoestand eisen ze altijd om user misconfig uit te sluiten.

Escaleren die handel, kunnen ze het daar bij Fritz lekker uitzoeken samen met die Cheapconnect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niet generiek tussen CC en FB. Werkt bij prima.

 

@con, stuur eens een aantal screenshots van je cc instellingen. Dan zal ik kijken oc er bij mij ergens iets anders zit.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het een verschil kunnen maken om de Gigaset via de fon1 ingang aan te sluiten

en wat moet je dan verder instellen?

 

 

Voor het probleem CC - FB zal dit idd niets uitmaken.

Wat wel een verschil is, is dat niet alle functionaliteit van de Gigaset benut wordt door de Fritz.

Als je de Gigaset op de FB aansluit, sluit je het basisstation bedraad aan op fon1 (of fon2) en regelt in de Fritz met welk nummer uitgebeld wordt en op welke nummers de Gigaset reageert. De handsets zijn dan op het Gigaset basisstation aangemeld. De handsets bellen elkaar onderling via het Gigaset basisstation en zo ook doorverbinden.

Met name doorverbinden, call history, uitwisselen telefoonboek, mogelijk nummerweergave zullen beter werken is mijn ervaring met een Dect-set, weliswaar een ander merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con:  even een off topic reactie op het eenrichtingsverkeer via CC

 

Ik kan niet beoordelen of hun reactie, dat de Fritz hieraan debet zou zijn, hout snijdt.

Een feit is dat ik, en met mij vele anderen, sinds enige tijd constant problemen ondervind met deze provider. (FB 7390)

De log's geven onophoudelijk verbindingsfouten aan.

Of we daardoor oproepen hebben gemist, weet ik niet; binnenkomende audio is overigens wel onberispelijk.

 

Alle (vergeefse) support ten spijt, betreur ik de overstap naar CC gemaakt te hebben.

Budgetphone mag dan wel een tikkie duurder zijn; hun platform functioneert daarentegen tadellos.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens contact opgenomen met cc?

Als je deze volgt,weet je dat ik met mijn fritzbox problemen had met voipbuster.Contact opgenomen met voipbuster,en na wat enige discussie,vroegen ze me een tracert te doen van een bepaald adres naar mijn pc,en die mij door te sturen.

Ik heb dit gedaan,en blijkbaar moeten ze iets hebben gedaan,want ik kreeg een mail terug,dat het zou moeten werken,en inderdaad,bij nazicht op de log,was alles ok  :)  :D .

Het is misschien mogelijk dat cc ook iets moet wijzigen,en hen eens aanspreken ipv avm.

nu nog csipsimple en alles ok.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...