Ga naar inhoud

Satelliet-TV

Stel hier alle vragen over satellietontvangst

26.457 onderwerpen in dit forum

• Sat4all vriend

Big Bisat en de beste setup 1 2 3 4

• Sat4all vriend
    • 59 reacties
    • 53,6k weergaven
    • Sat4all vriend

Multytenne versus Triple Lnb Triax

• Sat4all vriend
    • 9 reacties
    • 10,3k weergaven
    • Sat4all vriend

Nieuwe triple lnb ?

• Sat4all vriend
    • 2 reacties
    • 3,8k weergaven
    • Sat4all vriend

Welke Quad LNB past op Visiosat Bisat 1 2

• Sat4all vriend
    • 22 reacties
    • 44,8k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 29 reacties
    • 17,6k weergaven
    • Sat4all vriend

Nieuwe kabels 1 2

• Sat4all vriend
    • 15 reacties
    • 10,3k weergaven
    • Sat4all vriend

aanschaftips sat hd tuner voor mijn ouders

• Sat4all vriend
    • 14 reacties
    • 5,4k weergaven
    • Sat4all vriend

T-90 lnb rail verlengen ja of nee ?

• Sat4all vriend
    • 6 reacties
    • 5,8k weergaven
    • Sat4all vriend

Schotel + LNB's voor TV-SERVER

• Sat4all vriend
    • 6 reacties
    • 5,1k weergaven
  1. Vraag over tuner instellingen

• 7 reacties
    • 4,5k weergaven
    • Sat4all vriend

HD ontvangst lukt niet 1 2

• Sat4all vriend
    • 19 reacties
    • 13k weergaven
    • Sat4all vriend

Welke Lnb nemen 1 2

• Sat4all vriend
    • 17 reacties
    • 7,1k weergaven
    • Sat4all vriend

Wat doet een hindernis op je ontvangst

• Sat4all vriend
    • 10 reacties
    • 4,2k weergaven
    • Sat4all vriend

Coax splitter werkt niet! 1 2

• Sat4all vriend
    • 23 reacties
    • 25,7k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 6 reacties
    • 15,6k weergaven
    • Sat4all vriend

78/88 of 110 met multifeed quad? 1 2 3

• Sat4all vriend
    • 37 reacties
    • 22,1k weergaven
    • Sat4all vriend

Optische lnb en motor

• Sat4all vriend
    • 3 reacties
    • 7,6k weergaven
    • Sat4all vriend

Triax 88 installeren

• Sat4all vriend
    • 4 reacties
    • 9,2k weergaven
    • Sat4all vriend

Triax 88 met multifeed plaatsen? 1 2

• Sat4all vriend
    • 15 reacties
    • 12,8k weergaven
    • 6 reacties
    • 8,8k weergaven

• Hallo Sprietje De 3 4-voudige disecq schakelaars zitten gekoppeld aan een SUR 420. Maar verder is het mij duidelijk wat je zegt. Ik heb nog een vraag. De satelliet 5 W geeft op frequentie 12733 - TF1 - V 29500 8/9 8PSK 5.0 W MIS 6 Goud 50416 - blokjes bij signaalsterkte van 80% . Bij een andere frequentie 12648 CNews heb ik wel goed beeld, 87%.  Wat kan ik het beste doen een nieuwe LNB (is niet zo nieuw meer) of een LNB met hogere gain.
    • Aangezien er geen meldingen komen van anderen met dit probleem, ben ik toch nog eens nagegaan of de oorzaak bij mij zelf heeft gelegen. Ik heb 1 mogelijke oorzaak kunnen vinden. IK heb om de s connectors waterdicht te maken een stukje krimpkous gebruikt en dus verhit met een föhn. Dit heb ik al menig maal eerder zo gedaan en het is nooit een probleem geworden. Het krimpkous krimpt vrij snel met relatief lage hitte en ik kan (of kon) me niet voorstellen dat deze hitte nadelig zou kunnen zijn voor de lnb’s Wel is het zo dat de aluminium legering van deze lnb een stuk dunner is dan oudere en dus de hitte makkelijker transporteert. Maar dat dit zo warm zou worden dat deze daardoor zou inwerken op de kunststof kap heb ik niet aan gedacht, lijkt mij ook nu nog onwaarschijnlijk. Maar ja je zoekt naar een reden. Merkwaardig is dat het niet is gebeurd bij de 2 lnb’s ( zelfde type) die ik een maand eerder had aangeschaft. Inmiddels heb ik de 5 lnb’s gerepareerd (zoals eerder beschreven) ook de 2 andere zonder schade heb ik uit voorzorg voorzien van uv bestendig tape rondom. Alleen de met ene single heb ik niets gedaan. Daar kan ik later aan zien of daar niets mee gebeurd. Deze heb ik later bijgezet en is nooit met de krimpkous behandeld geweest. Inmiddels is alles weer gemonteerd en werkt naar behoren, ik heb geen blokjes meer gezien en een goed signaal op alle satellieten. Nb. bij deze foto’s is ook de Triax 80 cm te zien, die op de 16e staat. Daar zit een veel oudere Rt Inverto lnb op, die ik al meerdere keren met krimpkous en föhn waterdicht heb gemaakt zonder ( de mogelijk?) schadelijke gevolgen. Nb. voor wie zich afvraagt hoe het zit met deze opstelling, Ik heb 2 ontvangers met o.a. elk 2 satelliet tuners. Die zijn aangesloten op 5w (op1 ontvanger), 0,8w-4,8e ( op 1 ontvanger) -9e-13e-19,2e-23,5e-28,2e en de Triax op 16e aan 2 ontvangers. Foto’s, een overzicht vanuit mijn badkamer. De boom binnen na reparatie en een open Ultra PPL ,( mogelijk leuk voor Sprietje om te zien).
    • https://nos.nl/artikel/2586739-sologitarist-ace-frehley-74-van-rockband-kiss-overleden
    • Hoe bevestig ik een schotel aan een boom?:    
    • Ik weet niet precies hoe je de switches gekoppeld hebt maar voor de lnb's maakt het niet uit of ze allemaal op een multirail van 1 schotel zitten of allemaal op een eigen schotel hebben als je de diseqc-switches maar op de juiste manier koppelt en aansluit en goed weet welke lnb op welke ingang zit en de juiste satelliet benoemt in het menu.
  • Nieuwe aanmaken...