Ga naar inhoud


SMS via VoIP mogelijk?


Aanbevolen berichten

Op dit moment gebruik ik een Fritbox 7270 in combinatie met een Siemens SX353 ISDN centrale. Als VoIP provider heb ik nu voipbuster ingesteld. Via de Siemens kan ik SMS versturen via het vaste net via een SMS centrale (nu Tele2: 06736444440).

Tot zover prima, maar op termijn wil ik misschien van de vaste telefoonlijn af.

 

Is er een mogelijkheid om SMS'en te versturen via een SMS centrale via de VoIP verbinding, en zoja: hoe?

N.B. ik bedoel dus niet het versturen van SMS'en via de website of softphone van voipbuster.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

VOIPBuster biedt SMS aan, dus zou het moeten kunnen.

Zelf SMS ik enkel via PC met VOIPBuster.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
VOIPBuster biedt SMS aan, dus zou het moeten kunnen.
Zelf SMS ik enkel via PC met VOIPBuster.

Dat zou ik ook denken, maar zover ik heb kunnen vinden hebben ze geen SMS centrale, dus vandaar mijn vraag: hoe dan?
Het mag overigens ook via een andere VoIP provider.
N.B. ik bedoel dus niet het versturen van SMS'en via de website of softphone van voipbuster.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het versturen heb je die niet nodig ontvangen doe je via je huidige centrale. Ik doe sms versturen via een n95 stel als verbinding mijn netwerk. Volgens mij als het met fring doet vraagt hij welke verbinding je wilt gebruiken. Ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik sms altijd via CallManager. Gratis applicatie voor de betamax providers op (w w w.c e s a r e t t o.it/callmanager).

 

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MySat
Ik sms altijd via CallManager. Gratis applicatie voor de betamax providers.

Callmanager, ja een handige applicatie, die had ik al draaien wink
Hier nog zo een: VoIPmanager

Mijn vraag wordt er echter nog niet door beantwoord: hoe verstuur je een SMS via VoIP, zodat je de SMS functie in de telefoon kan gebruiken (bij mij Gigaset SX-353 en DECT handsets)?

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stuur sms berichten al meer dan een jaar middels voipcheap,

met de interface van voipcheap, is dit een antwoord op je vraag?

 

HG CC

 

PS meestal voor 5 eurocent en regelmatig ook gratis.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Ik stuur sms berichten al meer dan een jaar middels voipcheap,
met de interface van voipcheap, is dit een antwoord op je vraag?

Als je met "interface" bedoelt: de PC software, dat is inderdaad niet wat ik bedoel.
Ik bedoel: het versturen van een SMS via het gewone telefoontoestel (dus NIET PC software en NIET website).
Dus ik zoek een soort SMS zoals via het vaste net bij KPN, maar dan de VoIP tegenhanger hiervan. Ik ga het vaste net opzeggen en wil toch nog graag SMS kunnen sturen via de vaste toestellen, die straks alleen via VoIP kunnen uitbellen.
Dit gebruik ik om mij een SMS notificatie te sturen als het antwoordapparaat wordt ingesproken.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al naar die mogelijkheid gezocht en het lukt me niet. Als ik met de handset een sms wil versturen hangt het hele systeem en moet ik "wachten" tot hij weer vrijkomt. Ik heb bij mijn diverse voip providers gezocht, maar ik kan alleen maar vinden dat je via de webinterface kan sms'en.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Bijna alle voip providers gebruiken het SIP protocol om te
telefoneren maar het sip protocol ondersteunt geen text messages.
Dus wat jij wilt gaat dus niet.

SIP ondersteund wel video telefonie ,dus dat zou wel
over de providers moeten werken

Origineel bericht van: een website geplukt

Sending SMS Via SIP

What is SIP?

SIP stands for Session Initiation Protocol. It is the main protocol used for Voice over IP telephony (VoIP).

How do I use it?

The SIP protocol is used for setting up VoIP phone calls. It is a flexible protocol and includes many extra features. One such feature is method=MESSAGE. This feature allows VoIP phones and software to send either instant message type communications or, if the communication is with a mobile, an SMS message can be sent.

In Nederlands dus;
Het SIP protocol wordt gebruikt voor het opzetten van VoIP gesprekken. Het is een flexibel protocol en heeft een groot aantal extra opties. Een van deze opties is de "method=MESSAGE". Deze optie stelt VoIP telefoons en software in staat om een "instant message" te versturen of, indien de communicatie is met een mobiele telefoon, SMS berichten te versturen.

(Misschien niet 100% correcte vertaling...)
Het komt er dus op neer dat het protocol het wel toestaat.
Maar nu nog je Gigaset zover krijgen dat het gebruik maakt van deze optie, en een provider vinden die het ondersteund...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...