Ga naar inhoud


Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's


Connexxion

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: ikkeenjij36
ok ik ben al geholpen via pm door een andere member hier dus bedankt weer

vanavond spullen besteld en krijg ze deze week binnen ga het dan eerst thuis opstellen en tunen en dan geef ik weer bericht terug en die week daarna zal ik even laten weten hoe het in het buitenland gegaan is,de elevatiehoek kan ik natuurlijk elke keer aanpassen aan positie waar ik op dat moment ben.
heb ook al met de dual lnb van cd prima beeld gehad in zuid-spanje en op sicillie dus hoop dat deze opstelling ook daar gaat werken ik ben benieuwd

Triax 64 cm op een 3 poot statief met een multifeedrail met satposities astra 1+2+3 en hotbird dit alles op de SAB TITAN 1 en elke week mee in de vrachtwagen door heel europa

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok alles gemonteerd zoals aangegeven helaas alleen beeld op 19.2 de andere 3 krijg ik geen signaal op ook niet als ik op die uitricht wie kan mij helpen?

Triax 64 cm op een 3 poot statief met een multifeedrail met satposities astra 1+2+3 en hotbird dit alles op de SAB TITAN 1 en elke week mee in de vrachtwagen door heel europa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ikkeenjij36
ok alles gemonteerd zoals aangegeven helaas alleen beeld op 19.2 de andere 3 krijg ik geen signaal op ook niet als ik op die uitricht wie kan mij helpen?

Heb je de lnb's wel in spiegelbeeld gemonteerd? Dat moet namelijk.
Dus als je voor de schotel staat en je hebt Astra 1 op de schotelarm gemonteerd, dan zit de lnb voor de Hotbird ter rechter zijnde en wat lager, en de lnb's voor Astra 3 en Astra 2 ter linker zijde op de beugel en oplopend hoger dan die op de schotelarm. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee ik wist niet dat ze in spiegelbeeld moesten,heb ze gewoon gemonteerd zoals in de eerste post hier van connexxion,maar heb andere switch(spaun)gekocht en ga het vanmiddag weer proberen nu eerst naar de film met mijn dochter hh ik laat van me horen

Triax 64 cm op een 3 poot statief met een multifeedrail met satposities astra 1+2+3 en hotbird dit alles op de SAB TITAN 1 en elke week mee in de vrachtwagen door heel europa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ikkeenjij36
nee ik wist niet dat ze in spiegelbeeld moesten,heb ze gewoon gemonteerd zoals in de eerste post hier van connexxion,maar heb andere switch(spaun)gekocht en ga het vanmiddag weer proberen nu eerst naar de film met mijn dochter hh ik laat van me horen

Als een satelliet op de schotel binnenkomt, weerkaatst het signaal met dezelfde hoek(en) terug, dus richting lnb. Zodoende moeten de lnb's links en rechts van de schotelarm in spiegelbeeld. En niet alleen qua horizontale hoek, maar ook qua verticale, dus Astra 2 moet hoger dan de schotelarm doordat het signaal juist lager binnenkomt vanuit de Clarke Belt en daarna weerkaatst op de schotel. smirk

Maar Connexxion heeft dit ook, hoor! Zijn foto's zijn van de onderkant van de schotelarm naar de lnb's toe genomen, en dat is dus geheel volgens mijn bovenstaand verhaal. wink

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Gaat de opstelling triax 78 met 4x inverto black ultra werken? Heeft iemand daar ervaringen mee?

 

Ik ben namelijk erg geïnteresseerd in deze opstelling. Heb nu een visiosat staan maar de SNR valt op NED1 HD met 12,5 db tegen.

aangepast door swbouman
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 alps werken het beste op een 78 triax

 

zie pagina 1 van deze topic

 

maar ik adviseer je toch een 88 triax  daar ken je ook gewone lnb's op plaatsen

o.a  inverto black ultra's  ( de beste)

en je hebt met regen weinig of geen uitval

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 alps werken het beste op een 78 triax

 

zie pagina 1 van deze topic

 

maar ik adviseer je toch een 88 triax  daar ken je ook gewone lnb's op plaatsen

o.a  inverto black ultra's  ( de beste)

en je hebt met regen weinig of geen uitval

 

Ik heb heel veel last van uitval bij regen met mijn CD triplesat, en moet dus ook op zoek naar een andere schotel. Ik wil minimaal Astra 1,2 en 3 blijven ontvangen en ik dacht aan een 4e lnb, voor bv hotbird 13,  omdat ik nog een ingang op de switches over heb.

 

Nu neig ik na lezen van de diverse adviezen naar een Triax 88 met 4 inverto black ultra twin lnb's,  en twee Spaun 411 WSG diseqC switches(een 8/2 switch ben ik niet tegengekomen). Ik ben  toch een beetje huiverig om een 88 te kopen, omdat de faq voor de 78 is. Ik vraag me af of er een faq is voor de Triax 88, ik heb er geen kunnen vinden. Ik vraag me ook af wat voor LNB houder ik het beste kan kopen. Ik ben in divers  topics de standaard triax houder tegengekomen(met drie richels), maar ik ben ook een keer een Chinese tegengekomen, die je kan verstellen. Ik vind het geen punt om iets uit China te laten komen, maar gaat dat afstellingsproblemen opleveren? Daarnaast wil ik de mast die aan de buitenkant van mijn balkon bevestigt is het liefst hergebruiken, want die is waterpas, alleen steekt die maar 31 cm boven de balkonrailing uit. Kan dat een probleem zijn?

 

Ik ben een beetje een n00b op dit gebied, alles wat ik weet heb ik hier gelezen, dus als iemand andere apparatuur aanraadt, bv ipv die Spauns, hoor ik dat graag. Ik ben in het bezit van een Vu+ Solo 2 die ik met TV en al voor het raam kan zetten i.v.m. tunen van de schotel.

Vu+ Solo 2 OpenPLI4.0 500GBHDD, LG Plasma 42", Sherwood R872, 2x KEF iQ50 en KEF Q9C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste DonAdam

 

Een 8/2 diseqc-switch bestaat wel degelijk hoor, zie deze site:

http://www.emp-centauri.cz/index.php?lang=en&page=prodview&id_kateg=1&id_pkateg=20&id=215

 

Maar zoals je ziet geeft die 6dB verlies terwijl een Spaun SAR 411 WSG maar 2dB verlies geeft. Het is maar wat je wilt.

En natuurlijk presteert een Triax88 met 4 Inverto Black Ultra’s aanzienlijk beter dan een Triax 78 met bijv. ALPS.

En begin niet aan die Chinese multihouder, je weet gewoon niet waar je blijft. Je kunt daar alle richtingen mee uit, meestal de verkeerde.

Zou je eens een foto kunnen maken van die mast die maar 31cm boven de balconrailing uit steekt? (via volledige editor)

En heb je wel vrij zicht voor de Hotbird 13? 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, Sprietje.

 

Dat verlies is teveel, dan ga ik voor die Spaun's. Moet ik dan de drie richelige standaard triax lnb houder nemen, of volstaat die twee richelige ook? Er waren afstellingsproblemen met die  twee richelige, maar dat was bij de 78 met alps, toch? Mijn satboer heeft die drie richelige niet zo te zien op zijn website staan en  de website die de lnb's en spaun's goedkoop heeft, heeft de originele triax houder ook niet. Zou ik ook voor de Inverto Black Multiconnect kunnen gaan, of passen alleen de Inverto Black lnb's daarop en niet de ultra's?

 

Ik zit 7 hoog, dus ik kijk neer op de bomen voor mijn deur. Er is geen enkele belemmering qua zicht. Die foto heb ik net genomen, maar mijn flitser is niet sterk genoeg, dus die komt morgen.

 

Misschien een domme vraag, maar maakt het merk van de F connector nog uit qua verlies? Daar heb ik er natuurlijk ook 10 van nodig. Ik denk niet dat door elfjes in maanlicht gesmede F connectoren beter zijn, maar ik denk ik vraag het maar.

aangepast door DonAdam

Vu+ Solo 2 OpenPLI4.0 500GBHDD, LG Plasma 42", Sherwood R872, 2x KEF iQ50 en KEF Q9C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...