Ga naar inhoud


Triax 78 met Multiblock 4 lnb's plaatsen....duidelijke uitleg met foto's


Connexxion

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Hallo, ik heb het stappenplan gevolgd, en een Triax 78 cm met multihouder en 4 stuks Alps duo LNB's geplaatst. Alles is verbonden met twee Triax 4/1 diseqc switches en gaat naar een Vu+ duo ontvanger. Dit alles ook ter vervanging van mijn duo Multytenne, die het verder prima deed maar te weinig slechtweer reserve heeft bij HD kanalen.

 

Ik ben onder de indruk dat alles meteen goed werkt! Met het doorlopen van het stappenplan (waarvoor dank!) werkt het eenvoudig en goed. Alleen begrijp ik niet hoe de topicstarter die uitstekende waardes (SNR) kan halen. Ik kom maximaal ergens bij een SNR van 90%, gemiddeld tussen de 85 en de 90. Dit is nog steeds een verdubbeling van de waarde met de Multytenne, die haalde met de Vu+ een SNR circa 45% (wat nog voldoende was, onder de 40% kreeg je blokvorming).

 

Als iemand nog advies heeft voor het verder optimaliseren van de setup, dan hoor ik het graag. Maar op dit moment alle hulde voor de topicstarter. Ik ben verder bijzonder tevreden!

------

Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT)

2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschillende ontvangers geven altijd verschillende waarden. Soms speelt het weer ook een rol. Als je goede ontvangst hebt ook bij regen, staat het goed uitgericht.

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan laat ik het voorlopig maar zo. Ontvangst is immers prima met ruim reserve. Ik ben benieuwd hoe de ontvangst is bij een onweersbui, maar dat wordt voorlopig nog niet verwacht.

------

Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT)

2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 7Kamp
Dan laat ik het voorlopig maar zo. Ontvangst is immers prima met ruim reserve. Ik ben benieuwd hoe de ontvangst is bij een onweersbui, maar dat wordt voorlopig nog niet verwacht.

Zware bewolking zat op het moment, zou ik denken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Zware bewolking zat op het moment, zou ik denken.

Bewolking is nooit een probleem geweest, ook niet met de Multytenne. Wel zware sneeuw en onweer. Beide zijn gelukkig al een tijdje geleden, maar ik ben benieuwd hoe deze setup zich dan houdt.

------

Vu Zero 4K, 2x VU+ Solo2 OpenPLI, 1x VU+ Uno, Sagemcom DS87 HD (TNTSAT)

2x Triax 80 cm CD quad triplesat LNB, 1x Triax draaibaar, CD campingschotel Duo LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai met een triax 88 cm schotel alleen problemen bij onweersbui en dan moet hij ook nog precies het zicht afdekken.

Met zware regen of sneeuw komt het eigenlijk niet voor blijkt dus dat ik voldoende reserves heb.

Waardes op de vu:

astra 19: 80 - 93%

23,5 : 80 - 92%

28,5 : 80 - 93% afhankelijk van de transponder

Vu+ Uno DM 800 DM800SE

Sundtek-C HUMAX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het alleen een zware onweersbui of een pak natte sneeuw is, zou ik zeggen: Waar maak je je druk over. Een paar minuten ontvangst per jaar missen is niks.

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Jani1
Als het alleen een zware onweersbui of een pak natte sneeuw is, zou ik zeggen: Waar maak je je druk over. Een paar minuten ontvangst per jaar missen is niks.

Maar heb je nu ook ontvangstproblemen bij de huidige storm?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb een tiax 110 staan die werd aangedreven met een motor. Daar deze niet meer optimaal werkt, heb ik de beugel gisteren gemonteerd. De opstelling die ik gekozen heb is 23.5 - 15.8 - 10 - 4.8 east. Graag had ik er de 0.8 west ook nog bijgehad, maar die valt juist buiten de rail. Ga nog eens bekijken of ik die vijfde er alsnog bijkrijg. Voor de posities 28 - 23.5 - 19.2 en 13 gebruik ik ook nog de multytenne - wanneer deze perfect uitgericht is voldoet deze voor mij voor deze posities.

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal,

Geweldig topic, door deze ben ik goed geholpen voor het instellen van een multifeed op triaxschotel, waarvoor dank.

Alleen heb het volgende, misschien hebben er meer mensen last van? Op 23,5 bij de RTl 4 HD komt het volume keihard binnen bij het zappen. terwijl op andere zenders niet het geval is.

Weet iemand waaraan het kan liggen. Alvast bedankt voor de tips.

 

Supersonic

DM800 HD ASTRA 19.2, ASTRA 23.5, HOTBIRD 13,0 MULTIBLOCK DRAAI OP ICVS IMAGE

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal ik wil ook graag deze 4 satellieten op mijn triax 88cm,aangezien ik int.chauffeur ben zal ik dus alles elke dag op moeten zetten buiten mijn vrachtwagen en uitrichten op 19.2via een satfinder is tot nu toe een klussje van 2 minuten.Wie weet of ik dit ook kan doen en welke spulletjes zou ik hiervoor nodig hebben?

mijn ontvanger is de philips/pace 7141hd.

alvast bedankt voor de hulp en pm mag altijd natuurlijk

Triax 64 cm op een 3 poot statief met een multifeedrail met satposities astra 1+2+3 en hotbird dit alles op de SAB TITAN 1 en elke week mee in de vrachtwagen door heel europa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: ikkeenjij36
hallo allemaal ik wil ook graag deze 4 satellieten op mijn triax 88cm,aangezien ik int.chauffeur ben zal ik dus alles elke dag op moeten zetten buiten mijn vrachtwagen en uitrichten op 19.2via een satfinder is tot nu toe een klussje van 2 minuten.Wie weet of ik dit ook kan doen en welke spulletjes zou ik hiervoor nodig hebben?

1. Schotel
2. Multifeed houder
3. 4 LNB's
4. 1 DiSecq switch 4/1

Maar nu... Als je internationaal rondrijdt, kom je de volgende problemen mogelijk tegen...

1. De elevatie-afwijking van de andere satellieten tov 19.2E (waar je op uitricht) kan in andere regionen dan Nederland best wel afwijken. Vergt iets tijd om dat op een multifeed houder te corrigeren.
2. De vereiste skew van de LNB's kan elders afwijken, dat betekent dat ook daar per locatie een stukje werk in kan zitten.

Als je dit een aantal malen hebt gedaan, dan zou je ipv 2 minuten in een minuut of 5 klaar kunnen zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok nou dus schotel heb ik al en hoe zou ik eventueel aan de rest kunnen komen voor een redelijke prijs natuurlijk?

  • Like 1

Triax 64 cm op een 3 poot statief met een multifeedrail met satposities astra 1+2+3 en hotbird dit alles op de SAB TITAN 1 en elke week mee in de vrachtwagen door heel europa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tha Great Mac
Origineel bericht van: ikkeenjij36
ok nou dus schotel heb ik al en hoe zou ik eventueel aan de rest kunnen komen voor een redelijke prijs natuurlijk?

Je mag hier niet gericht vragen naar 'welke winkel', dus dat wordt even een zoekmachine gebruiken om de vereiste spullen te vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...