Ga naar inhoud


Wat vind jij van het weer buiten op dit moment?- deel 2


Bigfoot

Aanbevolen berichten

Zojuist hebben we de 40°C geknakt.. en dat al op 11h22 vanochtend....Volgens AccuWeather wordt het 42°C vandaag.

Geweldig...hahaha.... :P :P  op naar de 50°C en nog meer.  Zo is het tenminste uit te houden in plaats van dat gekwakkel in Jan Kazen land.  :D :D :D

 

post-52831-0-33512100-1461917152_thumb.png

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Eduard

Je haalt een aantal zaken aan die niet kloppen.
Zwembadwater verdampt natuurlijk maar dat gaat het hardste als het flink warm is en een flinke wind staat. Maar dat is geen probleem want dat wordt automatisch met een vlotter bijgevuld.
Aircoproblemen hebt ik helemaal niet en ook geen palmbomen die verdorren. Als mijn 350 bomen en struiken die ik zelf geplant heb, liggen aan de automatische bevloeiing en krijgen elke dag water.
De veel te lage spanning die ik jarenlang gehad heb is sinds vorig jaar opgelost. Eindelijk zijn de bij de electriciteitsmaatschappij wakker geworden en hebben ze de belasting op de hoogspanningstransformator eens per fase gemeten. Daarbij bleek dat de fase waar ik op zat veel te zwaar belast was waardoor de gehele transformator er regelmatig uit lag.
Ze hebben onze leiding vorig jaar op een andere fase overgezet. Tevens hebben ze bij alle gebruikers gecontroleerd dat er de juiste zekering in zat waarvoor betaald zat. Velen hadden een veel zwaardere zekering dan volgens de registratie.
Vanaf zomer vorig jaar heb ik meestal 230V, regelmatig zelfs 235V.
Mijn buurman klaagt dat hij nu op een bepaalde fase zelfs continue 250V heeft waardoor zijn koelkast het weer begeven had.
Nee, ik mag met mijn stroomvoorziening niet meer klagen zoals ik voorheen wel eens 144V had.
Maar vandaag is het somber weer met slechts 15 graden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, dank voor je update, en ik wens je een zomer toe die in alle opzichten aan de wensen voldoet!

(En hopelijk krijgt dit kikkerland er ook weer eens een stabiele zomer. Eentje die in jouw contreien regel is en hier uitzondering.) 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

41°C...Voor vandaag is het welletjes. :D

 

Bij mij gaat het condenswater van de airco het zwembad in. Dus verdampen is het probleem niet.

Eerder verlies je meer water als er meerdere kinderen in spelen en springen en plezier hebben.

We hebben nu de koeling voor het zwembad draaien. Dat doen we als het boven de 35°C wordt en het ´s nachts niet meer afkoelt.

En dan is er altijd nog de zee.. :D Daar is het water nu heerlijk koel en kristal helder.

De spanning is geen probleem..altijd 230 volt en de palmbomen vinden het prima in die hitte. We geven ze natuurlijk wel water af en toe.

 

post-52831-0-92781700-1461924613_thumb.png

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet er niet aan denken dat ik Zaterdag weer in Nederland ben.Hier is het op het strand om 20.00h ook nog 30 graden

Ik was even aan het twijfelen of ik nu de reply knop, dan wel de waarschuw ons knop zou gebruiken.

Reply om te vragen of jij lekker weer wou meebrengen, Of waarschuwknop om iedereen te zeggen dat je terugkwam. HAHAHAHA, maar dan zag ik ho, hij gaat terug naar Nederland, dus laat hem maar. En ik koos dus voor de replyknop.

Neen, geniet nog van de solarbeams, want hier is het huilen met de pet op, of erger nog, met de penis in de hand zoals wij soms zeggen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog ietsjes fris met 13 graden

Ze zag er inderdaad destijds wel anders uit.

Zowel mensenlevens, als dit soort zaken zijn destijds bewust kapotgemaakt, onder het mom van het vernietigen van fabrieken waar oorlogstuig werd, of gemaakt zou worden.

Spijtig dat men de slachtoffers niet kan heropbouwen, gelukkig dit soort mooie zaken wel.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dresden Frauenkirche.

Heb ik nog gezien toen die kerk in de puin lag in de DDR tijd. :D

 

Hele mooie kerk.

Vooral van binnen. Volledig gerestaureerd. Nu haast nog mooier dan de versie 1. ;)  

Kostte een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

flauwekul,

dat ding is een bouwkundig drama en scheurt nu al door de zettingen uiteen

en

het is een groter bouw fysisch probleem dan gedacht nu er mensen door de wandelgangen en koepel al zwetende en hijgend omhoog stappen, zonder de ouderwetse ventilatie (alles is dicht en je ruikt de slechte vochtige lucht in de koepel)

 

het heeft wat gekost

maar een magneet is en blijft een magneet

 

anyway de komende week 20 graden

vanaf morgen beginnen de temperaturen te stijgen

eindelijk

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

flauwekul,

dat ding is een bouwkundig drama en scheurt nu al door de zettingen uiteen

en

het is een groter bouw fysisch probleem dan gedacht nu er mensen door de wandelgangen en koepel al zwetende en hijgend omhoog stappen, zonder de ouderwetse ventilatie (alles is dicht en je ruikt de slechte vochtige lucht in de koepel)

 

het heeft wat gekost

maar een magneet is en blijft een magneet

 

anyway de komende week 20 graden

vanaf morgen beginnen de temperaturen te stijgen

eindelijk

Hopelijk stijgen ze naar boven LOL

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

flauwekul,

dat ding is een bouwkundig drama en scheurt nu al door de zettingen uiteen

en

het is een groter bouw fysisch probleem dan gedacht nu er mensen door de wandelgangen en koepel al zwetende en hijgend omhoog stappen, zonder de ouderwetse ventilatie (alles is dicht en je ruikt de slechte vochtige lucht in de koepel)

 

het heeft wat gekost

maar een magneet is en blijft een magneet

 

 

Duitsers waren altijd goed in bouwen (waarvan in Nederland nog steeds stille getuigen zijn te vinden  ;) ) dus zullen ze dit gebouw ook wel onder de duim weten te houden. En leergeld geven we allemaal wel eens.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...