Ga naar inhoud


Livestream naar VU+ Solo


RaveMaus

Aanbevolen berichten

In mijn zoektocht naar een mediaplayer die de livestreams van de VU+Duo kan afspelen (via het thuisnetwerk) heb ik die vraag ook eens naar de Nederlandse firma gemaild waar ik het ding gekocht heb.

Zij adviseerden me om een VU+Solo in het netwerk te zetten en dit apparaatje de taak voor zich te laten nemen.

De VU+Solo is ergens wel betaalbaar, maar dan ben ik wel graag zeker dat die stelling geen broodje aap verhaal is.

 

Iemand ervaring hiermee?

 

(oh ja, de bedoeling is niet om met card-sharing te gaan werken, want ik kan geen extra coax van de schotel naar de slaapkamer trekken. Het moet enkel en alleen via het thuisnetwerk lukken.)

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb net hetzelfde geconstrueerd, maar dan voor mijn keuken.

 

Ik had nog een oude DM600 liggen. Hierop het enigma2 PCD image gezet (IHAD). De partnerbox plugin geinstalleerd. Een paar PowerLAN plugs aangeschaft. (netwerk via het stroomnetwerk).

 

Via de partnerbox plug-in kan ik nu de SD zenders van mijn VU+ duo streamen naar de DM600 in mijn keuken. Vanaf de box in mijn keuken (de DM600 dus) kan ik zelfs zappen naar de zender die ik wil. Als je ook de HDD van Uw VU+ mount op het toestel in de keuken 9of slaapkamer) kun je ook de opnames afspelen die op de HDD staan.

 

Indien je ook de HD zneders wil streamen dan moet je een HD box gebruiken (zoals een VU+ Solo of DM500HD).

 

Ipv de PowerLAN adapters kun je ook WiFi gebruiken. Maar in mijn geval werkte dit niet omdat de microgolfoven WiFi stoort.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

hetgeen gevraagd wordt : Livestream naar VU+ Solo

en hoe dat voor mekaar te krijgen kan op enkele manieren worden uitgelegd.

 

elke enigma2 receiver met de juiste software plugins + image, kan via het webinterface (!) middels netwerk op Computer bekeken worden

apple / windows / linux (sommige noemen hun pC enkel anders)

 

en zoals Toppers aangeeft zelfs van receiver naar receiver

 

daartoe is echter een intranet verbinding nodig die MINIMAAL de snelheid van de ingebouwde netwerk kaart in de Solo levert... dus minimaal 100Mbit/seconde

 

wlan kan soms te langzaam zijn

dlan kan soms te langzaam zijn

LAN met 100/1000 Mbit/seconde en juiste kabels is nagenoeg altijd afdoende

 

maar let op je dient dat dan met VLC.exe op je Computer te bekijken

dus die moeten we eerst op de computer zetten en hij is er voor alle OS

 

en let ook op, dat je tijdens de setup van de VLC installatie de mozilla browser plugin MEE installeert.

 

dan dien je nog drie zaken te weten

-een windows firewall kan de verbinding weren (dus we voegen VLC.exe als betrouwbaar programma toe aan de firewall settings in windows)

-twee windows heet bij bepaalde versies een networktrottle index om de netwerk bandbreedte standaard te beperken (die moet men eventueel aanpassen

link windows > http://support.microsoft.com/kb/948066/nl

 

-drie indien je een slecht modem of switch hebt kan de verbinding lager uitvallen dan de 100Mbit/seconde en levert dan te weinig data-transfer waardoor bijvoorbeel een HD programma stottert en schokkerig afspeelt op de Computer

 

en als laatste bij sommige Computers is gewoonweg de processor ( CPU) en grafische kaart te langzaam (hardwareversnelling grafische kaart <> troubleshooting)

 

hopelijk is het duidelijk genoeg.

ciao

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tonskidutch: Allereerst bedankt voor je uitleg. Inmiddels had ik dat reeds klaargekregen. Mijn thuisnetwerk is een gigabit netwerk, dus qua snelheid ga ik weinig problemen hebben denk ik. HD zenders zowel via wifi als via het vast netwerk naar pc streamen lukt prima. Enkel naar mijn Android phone (via dreamdroid) kan ik geen HD zenders streamen. Maar op dat kleine schermpje zie je toch geen verschil tussen HD en SD, dus geen probleem. Ligt er trouwens aan dat de Wifi van mijn mobiel niet snel genoeg is.

 

Intussen heb ik van iemand een Dreambox 500 gekregen met defecte tuner. Netwerk etc. zou nog prima functioneren. Op mijn Vu+ Duo draai ik momenteel bijna naar volle tevredenheid de laatste nieuwe Vti 3.2(waarvan hier ook een recent topic loopt).

 

Als ik nu over het netwerk wil streamen (van de Vu+ naar de DM500) zoals kabeltje 87 doet, werk ik dan met dezelfde image als hij op zijn 600 op de dreambox 500? Of welke image en plugin gebruik ik voor dit doeleinde?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik nu over het netwerk wil streamen (van de Vu+ naar de DM500) zoals kabeltje 87 doet, werk ik dan met dezelfde image als hij op zijn 600 op de dreambox 500? Of welke image en plugin gebruik ik voor dit doeleinde?

De partnerbox plugin werkt op elke enigma2 receiver...

download hem per box merk/model bij de desbetreffende via de feed (meestal is alles wat men in de feed aanbiedt getest en werkt)

heb ik zelf nog niet gedaan dus volg de aanwijzingen van kabeltje qua instellen of kijk even over de rand van de pispot op het wiki van ihad (ook voor niet leden een kennisbron)

 

ciao

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag eens aan de slag gegaan met de DM500S en mijn VU+Duo om de stream van de VU+ naar de DM500S klaar te krijgen.

De partnerbox plugin staat reeds netjes op de VU+ geïnstalleerd, maar blijkbaar is de DM500S een enigma1 receiver, dus geen partnerbox plugin beschikbaar.

 

Zoals kabeltje met zijn DM600 te werk ging kan ik niet opereren. Op IHAD is geen enigma2 update voor de DM500S beschikbaar :(.

Bestaat er geen partnerbox gelijke voor enigma1, of zijn er toch nog truukjes om ook de DM500S te flashen naar enigma2?

 

tnx

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ons hopen dat onwetendheid de reden is dat niemand hierop reageert... In dat geval dacht ik toch dat mijn bijdrage misschien ooit voor anderen nog nuttig kon zijn...

 

Wat de DM500S betreft is daar absoluut geen enigma 2 op te krijgen. Geprobeerd, maar het loopt langs alle kanten mis omdat dat ding simpelweg te weinig geheugen heeft om de image te kunnen opslaan.

Blijkbaar is er wel iemand die daar toch in gelukt is, maar dit dmv een NFS server op te zetten waar dat hij dan het image opzet. Via een tooltje (multiboot & die dingen) gaat de DM500S zijn Enigma zoeken in die NFS server (google maar eens op Enigma2 on the good old DM500)

 

NFS servers laten draaien om gewoon af en toe op een tweede tv eens satelliet te zien terwijl het vrouwtje wat anders bekijkt in de woonkamer ging me toch te ver, dus we zoeken verder.

Binnen Enigma1 is er één image nl.: de Merlin 1.0 die Partnerbox Funktionen aan boord heeft. Op de Duitse site van Dr.Best vond ik die "Funktionen" er wat raars aan en inderdaad: enkel remote timer, maar geen remote video.

Conclusie: binnen Enigma1 is remote video gewoon te vergeten.

 

Krijg ik nou laatst een vriend op bezoek die zonder mijn weten ook een Vu+Duo had staan. Hij vond het VTI image dat ik draaien heb veel mooier dan wat hij had en die man zag dat niet zitten om het er zelf even op te zetten (wat doe je met zo'n box als je er niet wil mee gaan stoeien :grin: ).

Veel blabla, en de box kwam hierheen. Snel ff het image geflashed en toch gelijk de Partnerbox eens getest...

 

Partnerbox installeren op de Vu+ die nu even aan de 2de tv staat zonder satellietschotelaansluiting. Ip-adres invoeren van de box uit te woonkamer. Dan heb ik alle voorgestelde mogelijkheden op "ja" gezet. De 2de box, zoals ie vraagt, even herstarten. Dan de blauwe knop enkele seconden ingedrukt houden en maak je keuze op welke manier je wilt streamen. Huidige stream van de box uit de woonkamer bekijken, of een ander kanaal kiezen (en dat vind ik echt toppie) uit de kanalenlijst van de 2de ontvanger. Gebruik kanalenlijsten die bvb in de woonkamerontvanger niet staan en toch werkt dat. Zelfs HD kanalen en al!

 

Opzoek naar een HD ontvanger met Enigma2 dus. Deze Vu+ moet spijtig genoeg terug naar de eigenaar :crazy:

 

Groetjes

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

De partnerbox plugin werkt op elke enigma2 receiver...

ciao

hoi Ravemaus

dacht eerst dat je wellicht een schrijffout gemaakt had inzake 500

wie heeft nu nog zo'n ding :D

neen zonder gekheid daarom schreef ik zie citaat boven.

 

fijn dat je het voor mekaar hebt

gehad hebt (nu vu+ die terug gaat naar eigenaar)

inderdaad een fijne plugin... en een fijne receiver die VU+ :P

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

LOL, je hebt gelijk, veel kan je met een 500 niet meer, maar goed het was een apparaat gered van de schroot. Maar daar gaat ie gelijk weer op denk ik :)

 

Ben eventjes aan het googelen geweest en ga me op de DM800 storten. Nu de "gewone" 800 heeft 300MHz aan processorsnelheid en de 800SE heeft 400MHz.

Om nu enkel maar Partnerbox te gebruiken en verder af en toe het ding eens als mediaplayer te nuttigen (opnames van de Vu+ streamen), zou dat vlot genoeg gaan met de 300MHz versie?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

@tonskidutch : dank voor je uitleg : dacht alles op mijn VU+uno te hebben, maar browsen vanaf mijn pc naar de vu+ geeft een pagina vol met "broken pictures" , dus allemaal kaders met een rood kruisje erin... de communicatie schijnt er dus wel te zijn, maar verder geen info vanaf de vu+; enig idee waar ik de fout kan/moet zoeken ?

groeten,

 

Willyd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...