Ga naar inhoud


0,0 db op Film1, EredivisieLive, Sport1, etc.


sens

Aanbevolen berichten

Ik heb op de Eredivisie kanalen e, de Filmnet kanalen geen ontvangst meer. (uitzondering EredivisieLive HD)

Als ik er op afstem, dan krijg ik te zien dat signaalsterkte 0,0 db is en een pop-up in beeld met "afstemmen mislukt".

Deze niet werkende kanalen zitten op 23,5 graden, maar andere zenders op 23,5 graden werken wel, het kan dus ook niet zo zijn dat een LNB de geest heeft gegeven lijkt me.

 

Iemand anders hier ook last van of een idee wat het kan zijn?

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites


hier op de db 8000 met wel een oude new enigma versie een fastscan gedaan maar niks nergens beeld op 0 transponders gevonden zegt ie .

 

1pm

je kunt kiezen om de HD-zenders mee te nemen in de scan (kun je een vinkje bijzetten volgens mij), heb je dat wel gedaan?

Ik weet niet of dat moet, maar ik heb het wel gedaan en bij mij werkte de fastscan goed.

Kijk maar even.

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar ik snap echt niet dat jullie allemaal zo moeilijk doen met een nieuwe fastscan om die zenders weer goed te laten werken.

En zeker niet als je een goeie lijst in je box hebt.

 

Zet de decoder op de zender Film1 Premiere HD

Ga via het menu naar Zenders zoeken en dan kies Handmatig zoeken,

Controleer de volgende instellingen en pas deze zo aan:

Systeem DVB-S2

Satelliet: Astra 23.5E

Frequentie: 12129

Inversie: Auto

Symbol rate: 27500

Polarisatie: Vertikaal

FEC: 2/3

Modulatie: 8PSK

Roll - off: 0.35

Navigatie: Auto

 

Druk op OK om de zenders te zoeken

Hij zal dan 13 zenders vinden.

Klaar, de zenders werken weer en je lijst is aangepast.

 

Grts.

aangepast door mobieltje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar ik snap echt niet dat jullie allemaal zo moeilijk doen met een nieuwe fastscan om die zenders weer goed te laten werken.

En zeker niet als je een goeie lijst in je box hebt.

 

Ik weet dat wel, nmlk. omdat ik er geen kaas van heb gegeten :grin:

 

Ik vind het "geklooi" met zenders altijd erg frustrerend, met altijd dezelfde uitkomst; het lukt me niet.

Daarom bedankt voor je uitleg, zodat ik het de volgende keer makkelijker en sneller kan doen.

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...