Ga naar inhoud


Vu-plus Solo of Uno.


VuMAD

Aanbevolen berichten


De Uno heeft een afstandsbediening waarmee je ook je TV beperkt kunt bedienen, heeft een schermpje van 12 tekens, een extra kaartlezer. De tuner is verwisselbaar, maar als je toch satelliet kijkt doet dat 'm niet. Verder is de chipset nieuwer en heeft hij meer geheugen. Daar heb je momenteel geen reet aan, maar de Uno is daarmee wel iets toekomstbestendiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Geen twijfel mogelijk. De UNO!

 

Een fantastische box, grotendeels vergelijkbaar met een DM800SE, maar dan voor minder.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig, was me net vandaag ook die vraag aan het stellen.

Voor mijn Parnterboxtoestanden had ik iemand die de DM800(se) aan een leuk prijsje had. Bleken clones te zijn en die moet ik niet...

 

Omdat ik Dreambox (zeker voor 2de apparaat) te duur vind, en ik van de Duo tevreden ben, gaan we maar voor Vu+.

 

Draait Partnerbox goed op de Solo?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een solo is wel het minste wat je zou kunnen kopen. Het is hardwarematig het kleinste apparaat wat VU+ tot nog toe heeft gemaakt. Ik zou echt voor een Uno gaan die draait veel soepeler doordat er een snellere processor in zit, meer geheugen, en je kan zoals al gemeld is er gewoon een disk in bouwen mocht je dat willen. Plus met de afstandsbediening van je Uno kan je ook je tv aan en uit zetten, en dat kan met die van de solo niet.

 

Dus als het budget het toelaat dan zou ik echt voor een Uno gaan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is de Uno geworden.

Mooie receiver en werkt net zoals de vuplus duo.

Alleen het duurde wel een tijdje voordat ik beeld had.

Nadat ik de nieuwste firmware van de pli er had ingezet had ik geen beeld.

Na ongeveer een uurtje klooien ging ik maar eens op het forum kijken

en ja hoor ik was niet de enige.

Bleek er iets met de pli te zijn en nadat ik er een oudere versie had ingezet kreeg ik beeld.

Zo zie je maar weer dat het sat4allforum je kan helpen met problemen.

Groeten VuMAD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, hier is het ook de Uno geworden. Enkel ik heb hem nog niet, is slechts besteld.

Buiten jullie advies heeft de mogelijkheid om ipv de DVB-S tuner een DVB-C/T tuner te plaatsen de doorslag gegeven.

Voorlopig heb ik ook nog kabel tv en je weet nooit wat de toekomst biedt.

Nu zijn de plannen om het apparaat enkel via partnerbox te laten werken.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit ook te twijfelen tussen een VU+ Uno of een Solo, maar ik heb al voor mijzelf besloten dat het een UNO wordt. Korte vraag: Kan ik hier dmv van een USB DVB-C Tuner een Twintuner maken van deze box? Ik heb hier sinds kort Ziggo liggen en wil dat gaan gebruiken voor de Nederlandse HD kanalen. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

 

Er zijn namelijk maar zeer weinig Linux Twin Tuners met gemixte Tuners. De VU Duo heeft enkel 2x DVB-S en de Dreambox 7020HD begint bij 600 euro wat ik veel te duur vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

USB-tuners werken in de Uno. Men zegt dat het wat trager zapt dan ingebouwde tuners.

 

Dank voor je antwoord. Hier was ik al een beetje bang voor. Toch maar eens verder kijken, maar merk wel dat de spoeling er dun is (DM8000 of 7020HD, en beide zijn mij het geld niet waard).

 

Misschien wachten op de opvolger van de VU Duo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...