Ga naar inhoud


Betrouwbaarheid ET9000/9200


lennie

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een paar jaar de Rebox HD 9000PVR.

Vanaf het begin problemen. In het kort; men is nog steeds niet in staat een betrouwbare en stabiele firmware samen te stellen. De laatste drie of vier "upgrades" hebben na een paar weken al weer snel tot downgrading naar de laatste soort-van-stabiele FW va een jaar geleden geleid. En dat bij een onacceptabel groot deel der gebruikers.

 

Ik wil iets anders, en vooral iets betrouwbaars, een stabiele ontvanger.

Het gaat er vooral om dat de primaire functies stabiel zijn, dus datgene wat de simpelste gebruiker in ieder geval nodig heeft. Dat hobbyïsten meer uit een tuner halen en dus meer verlangen, en door hun kennis van zaken ook beter met storingen kunnen omgaan, is een tweede verhaal.

 

Vraag is dus of een ET9200 aan die verwachting voldoet; namelijk gewoon doen waarvoor je hem koopt; HD-TV toveren uit twee tuners, met gebruik van een HDD voor opslag, CI en /of kaartsleuf voor Canal Digitaal ontvangst. Alle andere toeters en bellen zijn welkom, maar niet een box die niet eens betrouwbaar kan opnemen en afspelen, zonder enige aanleiding steeds "gecodeeerde zender" mededelingen geeft, dus geblokkeerde stations, kortom, de vreemdste storingen en haperingen vertoont tijdens normaal gebruik, zoals die p*kken Rebox doet. Dus hopelijk ook met een fabrikant/importeur die wél orde op zaken stelt als iets niet goed functioneert, en meteen inspringt op veranderingen in de zendmethodes etc. Een box die de hoofdfuncties prima onder de knie heeft maar volgens sommigen wel eens probllemen heeft met het binnenhalen van een YouTube filpmje is voor mij prima.

 

Gebruikerservaring met die nieuwe box?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De basis functies werken goed je bent nu wel gebonden aan canaldigitaal dat je maar 4 ecm/kanalen gelijktijdig kan opnemen en kijken.

Het opnemen van een kanaal en een andere kanaal kijken zal geen probleem zijn.

Het opnemen van meerdere kanalen is het raadzaam om een tweede kaartje te gebruiken.

Het afspelen van video, mkv etc werkt goed wel is het spoelen niet helemaal goed de spoelsnelheden wijken een beetje af. Je kan dan ook beter de cijfer toetsen gebruiken om 15sec, 1min of 5 minuten te jumpen door de video.

 

Als je uitzending gemist wil kijken dit werkt niet op alle ET9200 modellen. De boxen voor UK, Benelux en scandinavies markt zal alleen uitzending gemist beschikbaar komen.

aangepast door LINKEY

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb driekwart jaar een xtrend et900.

Bizar spul openpli erop.

Speelt alles af heel mooi machientje.

Stabiel met mijn image, en meteen een mediabox.

Dus ik zou hem kopen.

 

Moet wel een kaartje in voor CD natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier momenteel een ET9200 staan aangezien mijn DM8000 vanwege een defect retour DMM is,

en ik kan je vertellen dat het laatste dat ik ooit zal kopen zo'n doos is. Wat een misbaksel.

Daarbij moet ik wel vermelden dat 90% van mijn ongenoegen door de AB wordt veroorzaakt.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier momenteel een ET9200 staan aangezien mijn DM8000 vanwege een defect retour DMM is,

en ik kan je vertellen dat het laatste dat ik ooit zal kopen zo'n doos is. Wat een misbaksel.

Daarbij moet ik wel vermelden dat 90% van mijn ongenoegen door de AB wordt veroorzaakt.

 

vGnp

Zou je de ET9200 wel adviseren indien de gebruiker een Logitech Harmony AB zou gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ab maakt niets uit.

eerder welk image.

Alle AB werken op de box.

Een dreambox ab kan perfect werken bij bepaalde image's....

 

Ik kan alleen maar zeggen ..

Een ET900 is al te koop voor een €350 ... en de meer waarde van et9200 is niehiel..[ alleen nieuwer]

 

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mag je aannemen dat je de eventuele aankoop van een ET9000 als een verademing mag beschouwen na het gebruik van een rebox.

Na de installatie (stekker in de contactdoos) tot op heden geen enkel probleem gehad en werkt in tegenstelling tot de rebox super goed.

 

Het enige wat ik aangepast heb is het inbouwen van een ventilator, aan de onderkant die de luchtstroom naar boven blaast, of dat noodzakelijk is of niet weet ik niet maar de warmte valt heel erg mee.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik niet.

En gebruik hem echt als multimedia box....

 

 

Misschien even wat problemen met het juiste image erop te krijgen. [ bootloader enz enz ]

Ik weet niet welke er standaard op zit...

 

Maar is prachtig apparaat!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb anders begrepen dat de ET9200 grotere koellichamen heeft in vergelijking met de ET9000 en dat zou uiteraard de warmteontwikkeling beter tegengaan.

 

Buiten dat:

 

- 256MB of NAND Flash (instead of 128MB) - grotere flash 256 ipv 128 Mb

- Improved Power Supply - verbeterde voeding

- Higher quality capacitors - betere kwaliteit condensatoren (van 85 C naar 105 C)

- New revision of the tuners - nieuwere revisie tuners

- Full HbbTV Web-Browser license - Full HbbTV Web-Browser licentie

- Supports Linux 3+ and HbbTV out-of-the-box - ondersteund Linux 3+ en HbbTV

 

Dit uit de review van Dispatcher:

http://www.sat4all.c...attach_id=96721

 

Zie ook:

http://www.sat4all.c...-et9200-review/

 

Een ET900 is al te koop voor een €350 ... en de meer waarde van et9200 is niehiel..[ alleen nieuwer]

 

Succes

 

Dan moet je nog even verder snuffelen, voor dat bedrag hebben ze je ook nog bij de poot gehad...

 

Extrend ET 9200 heb ik gezien voor € 389,=

Extrend ET 9000 voor € 279,=

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij mag je aannemen dat je de eventuele aankoop van een ET9000 als een verademing mag beschouwen na het gebruik van een rebox.

 

En van mij mag je aannemen dat - na een aantal jaren met een DM8000 te hebben "doorgebracht" - de ET9200 prut is.

Zo'n Rebox moet dan wel helemaal slecht zijn.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

En van mij mag je aannemen dat - na een aantal jaren met een DM8000 te hebben "doorgebracht" - de ET9200 prut is.

Zo'n Rebox moet dan wel helemaal slecht zijn.

 

vGnp

 

Dreambox fan zeker????

 

Succes....

Ook deze boxen van €850 gaan kapot.....

Hele fora's aan gewaagd.....

 

Rebox et dmm appels met peren..

Dmm et, prijs kwaliteit???

 

€300 vs €850 ......

 

Zelfde cq meer mogelijkheden.....

 

 

Kies zelf..

aangepast door dylantje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreambox fan zeker????

 

Nogmaals: 90% van de "ontevredenheid" over de ET wordt (bij mij) veroorzaakt door de goedkoop aanvoelende (en zijnde)

afstandsbediening. Ik durf te beweren dat als ze een fatsoenlijke AB mee zouden leveren er een veel grotere tevredenheid

onder de gebruiker(s) zou zijn. Ik moet nog steeds kijken naar de AB om bepaalde functie's te selecteren, want je zit

zomaar een rij knopjes te hoog of te laag. En daar wordt niemand vrolijk van.

 

En ja, ik ben een Dreambox fan. Een hele fanatieke zelfs. Niks mis mee dacht ik zo.

 

vGnp

  • Like 1

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...