Ga naar inhoud


Betrouwbaarheid ET9000/9200


lennie

Aanbevolen berichten

Als Dreambox zo geweldig is waarom is jou DM8000 van bijna 1000 euri kapot dan. Tevens kan je voor dat geld, 2 keer een ET9000 en een ET9200 kopen.

Ik heb de ET9000 en ik vind het een geweldige box. De AB is ruk, na een half jaar was ik nog niet gewend en kreeg dat ding ook nog eens kuren, ik heb daarom een DM8000 AB gekocht van nog geen tientje en werkt als een speer.

 

Mijn advies komt je box op een plek waar die zijn warmte kwijt kan koop dan een ET9000 en heb je nog genoeg geld voor een HD en een AB. Staat die in een kast tussen tussen een versterker, DVD speler etc ga dan voor de ET9200.

Eindelijk eerlijk verhaal

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tsja. Het is hardware. Het kan kapot. En dat is (helaas) bij mij dan ook gebeurd. Maar als ik binnenkort dit XTrend ding terug

breng naar mijn satboer, is de kans groter dat ik er een Dreambox bijkoop dan dat ik er zo'n ding bijkoop. Ook als je voor hetzelfde

geld een pallet vol van die apparaten kan kopen. Geloof me, je weet pas wat er in Enigma2 mogelijk is als je een echte Dreambox

hebt mogen bedienen. Het verschil is echt groot. En de 2 tuner beperking is een gigantisch puzzelstuk, dag na dag.

 

vGnp

  • Like 1

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier een gemodde (qua koeling) ET9000 staan (dat was mijn hobbie moment). Ben er blij mee en hou er dezelfde redenatie op na dat wanneer deze kapot gaat ik wel weer een nieuwe haal.

Eeerlijk is eerlijk, de dreambox is qua constructie (behuizing) en mobo beter. Alles net ff wat zwaarder of beter doordacht. Vindt persoonlijk het belang van een zware behuizing wat minder belangrijk omdat m'n redenatie is dat ik niet met m'n box hele dagen onder m'n arm loop. Gewoon met beleid behandelen en ook de ET9000 blijft heel. Wat betreft de AB, 'k kan er best mee leven. Ook hier geldt, wat en hoe gebruik je het.

 

sluit me aan bij wat hier al eerder geschreven werd; het is maar net wat je er voor over hebt cq waar je (meer)waarde aan hecht... en uiteindelijk is er idd meer dan sat tuners op deze wereld.

Cable rules, only for fools...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja. Het is hardware. Het kan kapot. En dat is (helaas) bij mij dan ook gebeurd. Maar als ik binnenkort dit XTrend ding terug

breng naar mijn satboer, is de kans groter dat ik er een Dreambox bijkoop dan dat ik er zo'n ding bijkoop. Ook als je voor hetzelfde

geld een pallet vol van die apparaten kan kopen. Geloof me, je weet pas wat er in Enigma2 mogelijk is als je een echte Dreambox

hebt mogen bedienen. Het verschil is echt groot. En de 2 tuner beperking is een gigantisch puzzelstuk, dag na dag.

 

vGnp

Begrijp eerlijk gezegd alle commotie niet. Heb zelf dreamboxen gebruikt. Prima kastjes. Tijdje geleden een ET9000 bijgekocht. Ook een prima apparaat. Heeft me nog geen enkele keer in de steek gelaten. Je moet echter wel alles in perspectief zien. ET9000 is het geld wat je ervoor betaalt dubbel en dwars waard. Dreamboxen zijn een stuk duurder in aanschaf, maar ook goed. Welke nu de beste is, is lastig te bepalen. Er is voor beiden iets te zeggen.

En weet wel, voor een Porsche betaal je niet alleen kwaliteit, maar ook voor de naam. Het is maar wat je wil.

 

Om op de eerste vraag terug te komen, is de ET9000/9200 betrouwbaar ? Over de ET9000 kan ik zeggen, zolang je het apparaat goed wegzet (lees; op een plaats waar hij zijn warmte goed kwijt kan) is het een prima probleemloos apparaat. De afstandsbediening vind ik geen discussie als het over de betrouwbaarheid van de box zelf gaat, maar kan inderdaad wel beter en duidelijker uitgevoerd worden. Oplossing is inderdaad een losse Dream AB aanschaffen.

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja. Het is hardware. Het kan kapot. En dat is (helaas) bij mij dan ook gebeurd. Maar als ik binnenkort dit XTrend ding terug

breng naar mijn satboer, is de kans groter dat ik er een Dreambox bijkoop dan dat ik er zo'n ding bijkoop. Ook als je voor hetzelfde

geld een pallet vol van die apparaten kan kopen. Geloof me, je weet pas wat er in Enigma2 mogelijk is als je een echte Dreambox

hebt mogen bedienen. Het verschil is echt groot. En de 2 tuner beperking is een gigantisch puzzelstuk, dag na dag.

 

vGnp

 

Software is hetzelfde :) Ik zie niet waarom de software beter zou werken op een dreambox.

Owja het is toch niet hetzelfde de XTrend en VU+ gebruiken tegenwoordig een veel nieuwere kernel. Hierdoor werken veel meer wifi, dvb-usb en andere devices op de box. Ubifs en ext4 zijn verbetere file systemen en is bij linux standaard dit is ook alleen maar mogelijk op VU+ en Xtrend.

De DM8000 heb ik nu ook eentje voor de test en tjonge wat een trage bak zeg. Ja ik weet het ben niet objectief maar het is gewoon zo.

 

Met de Xtrend heb je zelfs nog extra opties zoals veel betere youtube, uitzending gemist, een goed werkende buienradar plugin etc. (Feit)

De mainboard design komt van Humax af en er worden dezelfde componenten gebruikt als in merken zoals topfield en humax.

Dat dit volgens sommige mindere kwaliteit....

 

De afstandbediening van de VU+ vind ik persoonlijk het makkelijkste en mooiste. De afstandbediening van ET9000 is een mindere afstandbediening.

Zo heeft elk tuner plus en min punten.

 

Ik gebruik de box nu 1,5 jaar en de "slechte" condensators hebben niet meer geleden dan andere boxen. De voeding van et9000 is volgens fabrikant zelfs nog geen enkele uitgevallen.

  • Like 1

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
Ja ik weet het ben niet objectief maar het is gewoon zo.

 

Dat klopt, je bent niet objectief en dat is gewoon zo ;)

 

Mvg.

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed ik heb hier de ET nu bijna een jaar en kan niet anders zeggen nadat ik dreamboxxen heb gehad dat deze me meer dan goed bevallen (de et's wel te verstaan) de ab is gewoon slecht maar met een clone dream ab werkt hij voortreffelijk. en ben zeer blij met deze aankopen tot nu toe, hij is erg stabiel met pli en die nieuwere kernel maakt mij niet veel uit maar deze boxxen werken gewoon als een dream en dat is wat ik hier wou.

aangepast door Cobus R

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, je bent niet objectief en dat is gewoon zo ;)

 

Mvg.

 

Michel

 

zo heeft iedereen zijn favoriet

ik heb zelf een dm 8000 met dvd speler , 3 S2 tuners en open pli 2.1 ben ik tevreden over (wel veel te duur maar dat is bekend bij dreambox )

de kwaliteit van de 8000 is ook niet alles , het oled schermpje is al vervangen , de klep sluit niet meer goed , van de AB is de text al af , zit nog steeds een usb/sata converter in ( dream kreeg/krijgt drivers/hardware niet goed ,

maar wat linkey zegt kan ik een heel eind met mee komen de AB van de vu+ is tot nu toe de beste van alle AB van sat ontvangers heeft 1 nadeel je kunt de AB verkeerd om vast hebben , en de AB doet het nog steeds

heb bij mijn broer een et9000 staan de AB is klXte maar de 9000 is sneller dan de 8000 ,de software is hetzelfde als de rest bij de E2 openpli ontvangers alleen draait de extrend op een nieuwere en snellere kernel met meer ondersteuning voor nieuwere hardware

dream draait nog steeds op oudere kernels wat zou daar de reden van kunnen zijn ??

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo heeft iedereen zijn favoriet

ik heb zelf een dm 8000 met dvd speler , 3 S2 tuners en open pli 2.1 ben ik tevreden over (wel veel te duur maar dat is bekend bij dreambox )

de kwaliteit van de 8000 is ook niet alles , het oled schermpje is al vervangen , de klep sluit niet meer goed , van de AB is de text al af , zit nog steeds een usb/sata converter in ( dream kreeg/krijgt drivers/hardware niet goed ,

maar wat linkey zegt kan ik een heel eind met mee komen de AB van de vu+ is tot nu toe de beste van alle AB van sat ontvangers heeft 1 nadeel je kunt de AB verkeerd om vast hebben , en de AB doet het nog steeds

heb bij mijn broer een et9000 staan de AB is klXte maar de 9000 is sneller dan de 8000 ,de software is hetzelfde als de rest bij de E2 openpli ontvangers alleen draait de extrend op een nieuwere en snellere kernel met meer ondersteuning voor nieuwere hardware

dream draait nog steeds op oudere kernels wat zou daar de reden van kunnen zijn ??

 

Eerlijk verhaal!!!!

Hebben veel mensen iets aan denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja. Het is hardware. Het kan kapot. En dat is (helaas) bij mij dan ook gebeurd. Maar als ik binnenkort dit XTrend ding terug

breng naar mijn satboer, is de kans groter dat ik er een Dreambox bijkoop dan dat ik er zo'n ding bijkoop. Ook als je voor hetzelfde

geld een pallet vol van die apparaten kan kopen. Geloof me, je weet pas wat er in Enigma2 mogelijk is als je een echte Dreambox

hebt mogen bedienen. Het verschil is echt groot. En de 2 tuner beperking is een gigantisch puzzelstuk, dag na dag.

 

vGnp

2 tuner beperking????

Nou vertel eens wat er dan zoveel beter mooier of wat dan ook gaat met een dmm en niet met een ET zou kunnen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja. Het is hardware. Het kan kapot. En dat is (helaas) bij mij dan ook gebeurd. Maar als ik binnenkort dit XTrend ding terug

breng naar mijn satboer, is de kans groter dat ik er een Dreambox bijkoop dan dat ik er zo'n ding bijkoop. Ook als je voor hetzelfde

geld een pallet vol van die apparaten kan kopen. Geloof me, je weet pas wat er in Enigma2 mogelijk is als je een echte Dreambox

hebt mogen bedienen. Het verschil is echt groot. En de 2 tuner beperking is een gigantisch puzzelstuk, dag na dag.

 

vGnp

 

Hoe werkt uitzending gemist op een DM8000?

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Is het nou een keer afgelopen met dat zielige 'de mijne is langer' gezeik?

 

Het komt de sfeer allemaal niet ten goede en het is ook nog eens uitermate kinderachtig.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, allemaal bedankt voor de info, al was het af en toe wel warrig.

 

Voor mij is het belangijkste dat ik een twin tuner HD PVR apparaat heb dat de basisfuncties probleemloos, betrouwbaar en gebruiksvriendelijk uitvoert.

 

En dat is het kijken naar een zender met supergoed beeld en geluid, en simultaan opnemen van één en af en toe twee zenders (transponderbeperking). Afspelen, versneld verder- en terugspelen van opnames zonder synchronisatie- en andere problemen, snel zappen zonder dat eeuwige onterechte “gecodeerde zender”-gezeik, betrouwbare timer die ingestelde programma’s ook inderdaad (goed) opneemt. Opnames die sowieso goed op de HDD staan, zonder hickups en andere storingen.

 

Basisfuncties zijn die functies die de gewone simpele satelliet-TV-kijker minimaal wil hebben. Lieden die veel prijs stellen op toegevoegde functies kunnen vaak ook wel met de toegevoegde problemen overweg. Die functies zijn vaak nuttig maar niet essentiëel.

 

Op de Rebox zijn die basisfuncties gewoon onbetrouwbaar, dus slecht. Elke firmware betekent op een paar punten verbetering en op net zoveel zoniet méér punten een verslechtering, vandaar de downgrading die je dan ook steeds op het betreffende forum na een upgrading als “probleemoplossing” ziet. Na ruim twee jaar de HD9000 en constant volgen van dat forum weet ik waarover ik spreek en dat ik niet de enige klager ben. Rebox sucks. Daar werken ze alleen op maandagochtend.

 

Ik vergelijk ook graag met auto’s; een Lada die wél rijdt komt verder dan een Ferrari vol toeters en bellen met een verrotte motor. Simple as that. Ik heb een C220 (van een bekend Duits supermerk) gehad waar ik constant problemen mee heb gehad, inclusief weggerotte en dus afgescheurde voorwielophanging (gelukkig niet bij 200 km/u). Baureihe ’95 t/m ’98 erkend probleemauto’s.

 

Ik heb een Canal Digitaal abo met SECA-3 kaart, Logitech Harmony, netwerk met NAS, neem graag progs op waarvan ik een aantal op DVD brand, of via de PC op BR. S2 twin tuners is voldoende; waar ik woon heb ik geen bruikbaar terrestriële ontvangst en geen kabel. Constant de deur platlopen bij de leverancier om de boel in het gareel te krijgen is geen optie. Prijs is onbelangrijk; ik heb geld over voor kwaliteit en betrouwbaarheid; design en snobby gadgets interesseren me geen reet/bips/moer.

 

Als ik een conclusie trek uit alle informatie en discussies dan lijkt mij een ET9200 of een DM7020HD een goede keuze.

aangepast door Michel
foutje in typeaanduiding verbeterd

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes met je keuze!

En een linuxbox is niet alleen maar een stb ontavnger.

Maar je kunt er ook echt hele leuke dingen mee doen..

 

Horen het graag wat het geworden is.

En wat de betrouwbaarheid daar van is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...