Ga naar inhoud


Betrouwbaarheid ET9000/9200


lennie

Aanbevolen berichten

Nogmaals: 90% van de "ontevredenheid" over de ET wordt (bij mij) veroorzaakt door de goedkoop aanvoelende (en zijnde)

afstandsbediening. Ik durf te beweren dat als ze een fatsoenlijke AB mee zouden leveren er een veel grotere tevredenheid

onder de gebruiker(s) zou zijn. Ik moet nog steeds kijken naar de AB om bepaalde functie's te selecteren, want je zit

zomaar een rij knopjes te hoog of te laag. En daar wordt niemand vrolijk van.

 

En ja, ik ben een Dreambox fan. Een hele fanatieke zelfs. Niks mis mee dacht ik zo.

 

vGnp

 

Dus dan is de et9k een goede box vergeleken met de 8000 aangezien de DM alleen 10 procent beter is als de et9k. Is die 10 procent 500euro extra waard in jouw ogen?

C

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nogmaals: 90% van de "ontevredenheid" over de ET wordt (bij mij) veroorzaakt door de goedkoop aanvoelende (en zijnde)

afstandsbediening. Ik durf te beweren dat als ze een fatsoenlijke AB mee zouden leveren er een veel grotere tevredenheid

onder de gebruiker(s) zou zijn. Ik moet nog steeds kijken naar de AB om bepaalde functie's te selecteren, want je zit

zomaar een rij knopjes te hoog of te laag. En daar wordt niemand vrolijk van.

 

En ja, ik ben een Dreambox fan. Een hele fanatieke zelfs. Niks mis mee dacht ik zo.

 

vGnp

 

Wat betref de ab die kun je gewoon gebruiken van de dreambox doe ik hier ook en heb je een fatsoenlijke decoder met goede ab

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Er zijn natuurlijk veel meer redenen waarom een DM8000HD-DVD veel beter is, maar om die discussie nu alweer aan te gaan lijkt me een beetje onzin.

Als je een Porsche koopt heeft die ook vier wielen en een motor, maar het is wel heel veel meer auto voor inderdaad een veel duurdere prijs.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn natuurlijk veel meer redenen waarom een DM8000HD-DVD veel beter is, maar om die discussie nu alweer aan te gaan lijkt me een beetje onzin.

Als je een Porsche koopt heeft die ook vier wielen en een motor, maar het is wel heel veel meer auto voor inderdaad een veel duurdere prijs.

 

Mvg,

 

Michel

 

Alleen nadat straks de beperkingen van CD actief zijn zal de ET9000 (9200) wel naar behoren zal blijven werken. En de 8000 beperkt zal worden tot 4 kanalen ;) (dure porsche)

aangepast door JaxcC
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Wat een onzin. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom de beperking van CanalDigitaal op een ET9200 'overwinbaar' zou kunnen zijn en op een DM8000 niet.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ET9000 is vandaag 1 jaar en 1 week oud en draait zolang al als een geruisloos zonnetje.

 

En dat ondanks de vermeend brakke elco´s, de vermeend te heet wordende voeding, de te krappe kast, de moeite die je moet doen om een HDD in te bouwen en al die andere zaken die men hier tot in den treure blijft aanvoeren als reden de box niet te kopen, maar te gaan voor die andere waarvoor zij gekozen hebben danwel commercieele belangen bij hebben.

 

Stel je budget vast, maak een lijst van wat je wilt dat de box kan en er blijft automatisch een beperkt lijstje kandidaten over. Dan rest zaken als smaak, vindt je het kastje mooi, support, hoe actief is de importeur/fabrikant, beschikbare images als het om een Linux box gaat etc etc.

 

<sarcasme aan>Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk de kwaliteit van de bijgeleverde afstandsbediening, daar valt of staat het mee!<sarcasme uit>

 

Ik ging op pad voor een VU+ DUO, de nr.1 op mijn lijstje, maar die bleek uitverkocht en kwam daarom thuis met de nr.2. Nooit spijt van gehad en ik weet zeker dat ik ook van de VU+ nooit spijt zal hebben gehad. Een DB8000 mocht/mag ik helaas niet kopen, stond dan ook niet op mijn lijstje.

 

Gr

jedeje

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou gaan voor de ET, heb zelf een aantal maanden een ET9000. Daarvoor 2 jaar een Rebox 9000. Gebruik ook nog een Homecast HD. De Rebox deed het aardig, maar er is altijd wat en nog steeds zoals niet goed opnemen (bijv stopt een opname als een volgende opname begint,reageert niet op goed op opname doorspoelen en verkloot opnames). De ET9000 is een verademing en doet alles wat ik wil, nl kijken en (meerdere) opnames (tegelijk). Was eerst bang dat het een machine voor de doorgewinterde hobby freaks is, maar dat is meegevallen mede dankzij de nodige uitleg/aanbevelingen op dit forum (zelfs een stap voor stap handleiding om bootloader en nieuwe image te laden). Nu is zelfs uitzending gemist via de box bereikbaar. In afstandsbedieningen ben ik niet geïnteresseerd, daar zijn genoeg alternatieven voor (de zoveel in een apparaten). Zelf gebruik ik een Nevo Q50, deze werkt prima met al mijn 11 apparaten, is volledig customised te programmeren en werkt ook uitstekend met de ET9000. De originele AB werkt inderdaad traag. Dus ben zeer tevreden over de ET9000, prima beeld en geluid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 dmm of 2 et's....

Tijd zal het leren.

En zeker porsche is andere auto.

Alleen zijn er altijd mensen met voorkeuren voor bepaalde merken type's

Mijn eerste box is een et geweest.

En ik zal alleen maar naar een andere box kijken, als dit een reden heeft..

En die reden heb ik nog steeds niet kunnen vinden

Ik ben een gewone-redelijke gebruiker.

En kan ECHT geen beperkingen oid vinden.

Heb hem klein jaartje....

 

Dus betrouwbaar want dat is de vraag.

Ik vind van wel.

aangepast door dylantje
Link naar reactie
Delen op andere sites

+1 Nu ca 4 maanden een ET9000 in gebruik (na Topfield 4000 toch maar op HD tv overgegaan) en geen enkele klacht kunnen bedenken.

Fantastisch apparaat dat het gewoon altijd doet en dat is wat ik wil. Kijken en opnemen en opnames kijken.

Ook de update van bootloader en image dankzij dit forum helemaal gelukt. Dank daarvoor.

Kortom: aanrader vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

+1 Nu ca 4 maanden een ET9000 in gebruik (na Topfield 4000 toch maar op HD tv overgegaan) en geen enkele klacht kunnen bedenken.

Fantastisch apparaat dat het gewoon altijd doet en dat is wat ik wil. Kijken en opnemen en opnames kijken.

Ook de update van bootloader en image dankzij dit forum helemaal gelukt. Dank daarvoor.

Kortom: aanrader vind ik.

 

Voor mij geldt hetzelfde, sinds mei in het bezit van een ET 9000. Probleemloos.

HG

 

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Link naar reactie
Delen op andere sites

driekwart jaar.

2 keer een totale blackout gehad.

 

Was toen 4 mkv bestanden aan het overzetten

En mijn zoontjes keken een mkv al enige tijd.....

En ik was er teveel mee aan het klooien..

 

Verder ZEER stabieltunertje

 

En als grote plus muisstil, geen dmm die dat kan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Waar is nou altijd die vergelijking voor nodig? Laat ze achterwege zeker als je niet weet waar je over praat.

 

Zowel de DM800HD, de DM7020HD als de DM8000HD hebben geen ventilator.

 

De DM500HD en de DM800HD-SE hebben wel een fan, maar het is mij nog niet gelukt die op 1 meter afstand te horen.

 

Op de DM800HD (de oude versie) na zitten al die receivers wel vele malen beter in elkaar dan de ET9000, maar goed, dat heeft dan ook een prijs. Dat dan weer wel.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een ET9000 privé, een goede ontvanger tot nog toe. De tijd zal leren hoe betrouwbaar hij is, daarover kun je nog geen zinnig woord zeggen. Maar als je ziet dat de 9200 betere elco's heeft hou ik mijn hart vast met deze 9000. Goed vrijstaand plaatsen zodat hij voldoende kan koelen is mijn advies en geen harde schijf inbouwen (ik heb hem via e-SATA aangesloten).

En vooral de Dreambox afstandsbediening kunnen gebruiken vind ik erg fijn, evenals de Uitzending gemist-browser functie is ideaal.

 

En toch...ik zou zo graag een "echte" Dreambox 7020HD willen, dat heb ik ook met mijn Skoda Superb...ik zou zo graag een echte Audi A6 willen. Maar er zijn ook nog meer belangrijke dingen in het leven en je kunt niet alles hebben.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier momenteel een ET9200 staan aangezien mijn DM8000 vanwege een defect retour DMM is,

en ik kan je vertellen dat het laatste dat ik ooit zal kopen zo'n doos is. Wat een misbaksel.

Daarbij moet ik wel vermelden dat 90% van mijn ongenoegen door de AB wordt veroorzaakt.

 

vGnp

 

 

Als Dreambox zo geweldig is waarom is jou DM8000 van bijna 1000 euri kapot dan. Tevens kan je voor dat geld, 2 keer een ET9000 en een ET9200 kopen.

Ik heb de ET9000 en ik vind het een geweldige box. De AB is ruk, na een half jaar was ik nog niet gewend en kreeg dat ding ook nog eens kuren, ik heb daarom een DM8000 AB gekocht van nog geen tientje en werkt als een speer.

 

Mijn advies komt je box op een plek waar die zijn warmte kwijt kan koop dan een ET9000 en heb je nog genoeg geld voor een HD en een AB. Staat die in een kast tussen tussen een versterker, DVD speler etc ga dan voor de ET9200.

aangepast door simcat

SimCat

 

ET9000 Open PLI

DM800 Open PLI

DM500 Open PLI

Visiosat Astra 1+2+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...