Ga naar inhoud


Exacte programmaduur opnemen


Belsat

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag!

 

Sinds een paar dagen heb ik mijn DB800 verwisseld voor de Duo en er de laatste PLi 2.1 opgezet. Alles perfect, schitterend apparaat! Voorlopig nog maar één tuner in gebruik.

 

Gisteravond was er Hans Liberg om half twaalf en dat was me te laat. Dus opgenomen als volgt: EPG > Geel (Single EPG) > Blauw (Add timer). Bij het afspelen blijkt nu dat het programma te laat begon; geen probleem want dat kan worden opgelost met vooruitspoelen. Maar helaas bleek de opname ook ver voor de tijd te zijn afgebroken en dat is minder leuk :-(

 

Ik meen me te herinneren dat bij de DB exact het hele programma werd opgenomen, ook als het te laat of te vroeg begon.

 

Ik zal wel iets fout gedaan hebben, maar kom er even niet uit. Wie zet me op het goede spoor?

 

Vriendelijk dank, Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


TVVlaanderen epg?

is belgisch kwartiertje. :D

niet te vertrouwen

niet op sat

en

niet op kabel,

20 minuten extra instellen dan heb je het er altijd volledig op staan (volgens mijn ervaringen)

instellingen waar je standaard recordtime kunt aanpassen bij PLI weet ik niet uit het hoofd, dat zal wel een ander kunnen vertellen.

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch! Actually, het was op Ned. 1 Dan zou ik dus de tijden moeten specificeren, en niet simpelweg dit of dat programma? Lastig.. Ik vind PLi eigenlijk verder prima; heeft VTi veel voordelen? Het bestand is ongeveer een kwart groter, misschien zitten er meer plugins ingebakken?

 

Fijne dag nog :-)

 

Henk (Nederbelg in de Ardennen)

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan standaard het aantal minuten dat een recording eerder moet beginnen of langer moet doorlopen instellen, dat hoef je dan niet bij elke timersetting opnieuw te doen

 

menu/instellingen/systeem/opname

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, gevonden! Als ik het goed begrijp orienteert de timer zich naar de tijd dat een programma zou moeten plaatsvinden, niet naar de tijd dat het ook werkelijk wordt uitgezonden?

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas klopt de epg niet altijd / of de zenders beginnen te vroeg of te laat.. Hierdoor onstaan deze afwijkingen. Ik start 10 minuten van te voren en 20 minuten daarna, dan heb je het meeste wel. Tegen uitlopen van live zaken kan je natuurlijk niets doen

 

Wordt PDC niet op de sat. decoders ondersteunt?

 

Is het nog gemakkelijk stukken van een opname af te kappen met een plugin?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, gevonden! Als ik het goed begrijp orienteert de timer zich naar de tijd dat een programma zou moeten plaatsvinden, niet naar de tijd dat het ook werkelijk wordt uitgezonden?

 

Ciao, Henk

de epg is waar ik naar kijk meestal 100% in orde

ik kijk geen commerciele zenders en nagenoeg nooit nedelandse zenders en zelden belgse zenders

maar weet wel dat de belgen de kroon dragen als het om uitloop gaat (ook op kabel) EPG afwijking is dus hun eigen verzuim

standaard een aantal minuten toevoegen voor de duur kan altijd, eerder stoppen kan sowieso door de timer gewoon tijdens opname te wissen

en je films snijden zou ook nog kunnen met een plugin, allemaal veel werk voor die trutten bij de brt en hilversum

 

ciao

Dark & Long, Drift 2 Dark Train

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dan doe ik ook maar een ruime marge voor en achter de opname. Idd zijn de Duitse zenders een stuk puctueler dan de Nederlandse.

 

Allen hartelijk dank, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...