Ga naar inhoud


problemen met draaien van rotor


Angeline

Aanbevolen berichten

Helaas is het van kwaad tot erger aan het gaan hier. Ik ben bijna dagelijks de rotor aan het resetten - en dan springt hij wel weer naar de satellieten. Vervolgens lijkt hij alles weer te vergeten en switched niet meer tussen de satellieten. De laatste 2 dagen valt mij ook op dat af en toe de low current knippert als ik wil resetten..

 

Bah - erg vervelend :(

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vervelend dat het niet lukken wil. Ik zou toch vanaf het begin starten nu. Eerst de schotel handmatig op nul zetten met de knoppen van de schotel, de schaalverdeling zie je aan de onderkant van de motor. Dan de reset knop 3 seconden indrukken, oranje lampje gaat knipperen.

Dan op de ontvanger kiezen ga naar o positie, als de schotel dan niet verdraait staat het goed. Dan de instellingen instellen op Usuals en het zou in orde moeten zijn. Dan de juiste coordinaten invoeren op de juiste tuner en volgens mij moet het dan toch in orde zijn.

Als de 2e kabel op de Quad LNB zit op de motor stel je deze tuner in als 2e kabel van gemotiriseerde LNB in Tuner Configuratie.

aangepast door Tisnix

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ging dus gisteren geregled mis. Handmatig op 0 zetten wilde hij niet altijd, dan ging hij oranje knipperen en weigerde verdere opdrachten uit tevoeren.

 

Die reset al helaas vaak gedaan.dan weer even goed, en dan gaat het weer mis. Ik gok toch kapotte motor om eerlijk te zijn. Maar ga nog wel 1 keer resetten.

 

Hoe zet je de tuner op 0 bij de vu? Ik heb namelijk het resetten normaal zo gedaan dat ik deed wat boekje zei. Naar nul draaien, daarna resetten, dan ontvanger weer uit en dan de ontvanger weeraan en een zneder zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook had problemen met de Motec rotor bij usals.

Voor het eerst met de Triple Dragon reciever. Het wou maar niet werken.

Dan had ik de satellieten handmatig een voor een in het geheugen van de rotor opgeslagen. Dus geen Usals gebruikt.

 

Met overstapen van TD naar VU Duo dacht laat maar effe de Usals gebruiken. Maar nee, weer het zelfde probleem.

Soms pakte die gelijk de satelliet maar mestal moest ik een paar keer zappen tussen de satellieten, dan pas ging die draaien !!!!

Alles geprobeerd: resetten, andere coax , opnieuw schotel instellen .... maar hielp niet.

 

Dan het volgende gedaan:

Bij de VU Duo de Usals uitgeschakeld ( van "eenvoudig" naar "geavanceerd" ) en de satellieten nummers die

ik bij de TD had heb ingevuld . De rotor werkte meteen goed.

Met overstapen naar VU Ultimo Usals niet gebruikt maar gelijk de satélieten posities ingevuld, aansluiten op de rotor en meteen beeld.

 

Het is een heel verhaal, maar ik wil zegen dat ik het zelfde probleem had en dit was de oplossing voor mij.

Dus proberen waard.

 

Kijk hier:

http://www.sat4all.com/forums/topic/310135-motor-problemen-met-de-vuduo/page__st__50__p__2003942__fromsearch__1?do=findComment&comment=2003942

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ging dus gisteren geregled mis. Handmatig op 0 zetten wilde hij niet altijd, dan ging hij oranje knipperen en weigerde verdere opdrachten uit tevoeren.

 

Die reset al helaas vaak gedaan.dan weer even goed, en dan gaat het weer mis. Ik gok toch kapotte motor om eerlijk te zijn. Maar ga nog wel 1 keer resetten.

 

Hoe zet je de tuner op 0 bij de vu? Ik heb namelijk het resetten normaal zo gedaan dat ik deed wat boekje zei. Naar nul draaien, daarna resetten, dan ontvanger weer uit en dan de ontvanger weeraan en een zneder zoeken.

 

Om de motor juist te resetten moet je handmatig de schotel naar de nulpositie draaien met de knoppen op de motor. Aan de onderkant van de motor staat de schaalverdeling en zie je in het middel de nul. Pas als de motor hierop staat kan je hem resetten, want als je de motor reset ziet hij de positie waar hij dan op staat als de nul positie. Doe je dit niet goed dan klopt Usuals natuurlijk ook niet.

Je zou ook eerst kunnen checken of de nul-positie met de ontvanger klopt. Je hebt dan de plugin Positionersetup nodig, je ziet dan bij -zenders zoeken- de keuze - rotor instellingen. Daarin staat de keuze - ga naar 0 positie. Als je dit hebt gedaan kan je de schotel checken of hij echt op 0 staat door naar de schaalverdeling te kijken.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor je reactie. Helaas is dit een aantal jaar geleden al gedaan. Dus de bekabeling is van goede kwaliteit.

 

zoals reeds eerder is aangegeven loop nu eens alles na

dus eventueel de spanning meten misschien dat de tuner te weinig spanning af geeft naar de rotor

kijk eens even de kabel na je zei het immers zelf al dat het een paar jaar terug was dat er nieuw op gekomen is.

kijk alle connectoren na zo nodig vervangen

want zoals ik het begrijp ligt het gewoon aan de coax kabel je zei immers ook dat toen je de connectors had na gekeken dat je percentage ineens omhoog was gegaan

 

groet sammy

vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Connectoren allemaal vervangen vandaag. Helaas nog steeds problemen.

 

Percentage was niet omhoog door connectoren destijds - maar door de usals iets aan te passen.

 

Wat vandaag opviel - is dat als hij op tilt slaat - de schotel helemaal op zijn uiterste Oost puntje staat.. En dan niet meer terug wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Connectoren allemaal vervangen vandaag. Helaas nog steeds problemen.

 

Percentage was niet omhoog door connectoren destijds - maar door de usals iets aan te passen.

 

Wat vandaag opviel - is dat als hij op tilt slaat - de schotel helemaal op zijn uiterste Oost puntje staat.. En dan niet meer terug wil.

 

ben je toevallig in het bezit van een andere tuner???

zoja sluit die eens aan en kijk wat de rotor dan doet

draaid de rotor dan wel met een andere tuner kun je er van uit gaan dat je het dan toch moet zoeken in de vu

vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog oude topfield 5000ci. Kan daarmee gaan experimenteren.

 

Helaas is het niet altjd mis met bedienen motor, dus moeilijk het wegstrepen van de dingen die het kunnen zijn!

 

Ben alleen bang dat als t vu is, dat ik garantie kwijt ben omdst ventilator kapot is door mij. Mis een vinnetje en draadjes zijn met tape geplakt vanwege geprobeerd te hebben de fan te vervangen. Originele nergens te koop ook...

 

Hopen dus dt het niet de vu is dus! Maar is mogelijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...