Ga naar inhoud


Conax slot van de vu Solo


erwin05-verwijderd

Aanbevolen berichten

Als ik het goed begrijp dan is het conax slot alleen werkend te krijgen met CCcam, ik zou graag willen weten of dit slot samen werkt met de originele CD kaart en als dat mogelijk is hoe ik het dan moet opzetten heb al wat op google gezocht en zou graag met het originele image via het conax slot willen werken.

 

Mijn Aston module is door de solo gereset naar de 1.03 versie en heb ik dus geen HD beelden meer ik kan dus een nieuwe module gaan aanschaffen maar misschien kan ik ook gebruik maken van het conax slot.

 

Heb op verschillende site's gelezen dat het wel mogelijk is met het originele image maar niet of dit werkt met de cd kaart kan iemand mij vertellen hoe dit precies in zijn werk gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Staat er Openpli 2.1 op? Dan gewoon via menu-applicatie's, groene knop en dan CCcam downloaden. Je interne kaartlezer leest dan legio kaarten met verschillende decodeer-systemen.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus niemand weet waar ik de CCcam moet plaatsen in de Solo ik las op dit forum dat je CCcam.mipsel moest hernoemen naar CCcam en dan in een bepaalde map plaatsen dat heb ik gedaan maar het werkt niet ik mis nog een aantal dingen.

 

Als ik het Conax slot kan gebruiken scheelt mij dat weer het kopen van een Aston cam.

 

Ik heb versie 2.3.0 gedownload in een zip bestand daar zitten 8 files in 2 waar van CCcam.mipsel en CCcam.cfg ik heb geloof ik het hele internet afgezocht maar er wordt nergens een totale uitleg gegeven.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

De originele image heeft er bij mij misschien 10 minuten opgestaan om te kijken of mijn ontvanger het deed. Daarna OpenPLi erop en dat is echt niet te vergelijken met de originele image. Ik wil niet moeilijk doen, maar wat weerhoud je ervan om er iets anders dan de originele image op te zetten? Dit soort ontvangers zijn echt anders dan bijv. Topfield :)

 

775 heeft iets met de rechten te maken.

aangepast door Edgario

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 7.0) Visiosat BigBisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om met een originele CD kaart via dit conax slot te kijken is volgen mij niet strafbaar voor TV kijken is voor mij de originele software voldoende ik heb er geen problemen mee, maar omdat mijn solo de Aston gereset heeft en de service van Aston op dit gebied vrij slecht is en het bijna onmogelijk is om er een nieuwe FW op te krijgen vandaar dat ik dus dit Conax slot aan de praat wil krijgen met de originele software en misschien is er iemand die mij daar mee wil helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1.) Neem een USB stick en maak een directory aan en noem deze "vuplus". Open deze directory en maak daarin een nieuwe map aan met de naam "solo".

 

2.) Download de USB versie van een image en pak deze uit als deze in zip of rar ingepakt zit. Het boot, kernel en root bestand zet je in de directory "solo" die je eerder hebt aangemaakt.

 

3.) Plaats nu je USB stick in de usb poort aan de voorkant! Duw daarna op de achterkant van je VU+Solo op de reset knop.

 

Als de VU+Solo nu start zal het standby lampje rood zijn. Het lichtje op je usb stick zou nu moeten knipperen. Dit betekent dat de ontvanger van de usb stick aan het lezen is.

 

Na enige tijd zie je dat het lichtje op je usb stick gestopt is met knipperen. Dit betekent dat je VU+Solo klaar is met lezen en nu bezig is zijn interne geheugen te flashen. DOE NOG NIETS!

 

4.) Zo gauw je standby lampje groen en snel gaat knipperen is het flashen klaar en kun je de USB stick verwijderen.

 

5.) Druk nu de reset knop op de ontvanger nogmaals in en dan zal de VU+Solo het Enigma2 installatie proces starten.

 

Downloaden Pli : http://openpli.org/download/vusolo/

 

CCcam is te installeren via menu / applicaties / softcams.

 

Cd = Canal digitaal = seca 3 en geen Conax.

 

Ik heb geen idee, waarom je denkt dat een Canal digitaal smartcard conax is, maar dat is pertinent onjuist.

En je VU+ solo zal nooit een aston module gaan "resetten"met een oude firmware. Ook dat is een onjuiste idee van jou.

En waarom zal je een module gebruiken met dit soorte ontvangers ? Misschien iets meer gaan lezen over linux ontvangers, welke draaien met enigma 2 ?

Dus ga je VU+ flashen middels een usb stick. Je kunt CCcam wel draaien met orginele software, maar je kennis daarvoor is te weinig, wanneer je niet eens weet wat rechten c.q. chmod is. Probeer eens wat te lezen over linux, ftp, SSH, putty, vi.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf lachen, mijn vraag blijft nu ook weer staan ook al krijg ik telkens antwoorden die niets met mijn vraag te maken hebben lol.

 

zelf jij kunt nog wat leren dat slot is een conax slot en daar kun je een CD insteken.

 

wel leuk dat je mijn verhalen omdraait of niet goed leest de firmware van de aston is gereset naar 1.03 toen ik een image flashde naar de solo.

 

en waarom zou ik een module gebruiken lol wat een vragen heb jij maar mijn vraag kun je niet beantwoorden weer lol, omdat er 2 ci slots in de reciever zitten en omdat de originel image niet werkt met dat conax slot weer lol.

 

wel weer leuk opgemerkt dat mijn kennis te weinig is vandaar dat ik ook vraag hoe ik dit op moet zetten maar telkens andere antwoorden krijg op niet gestelde vragen.

 

Mijn kennis is te weinig so help me please.

 

Alleen antwoorden op gestelde vragen anders wordt het zo'n drama.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Installeer eerst eens de IPK softcam-support_1-r0_mipsel.ipk en vervolgens een CCcam b.v. werkt op een originele image voor een Duo dus ik neem aan ook voor jou machine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet echt bij het begin beginnen dus waar precies installeer ik deze file?

 

CCcam heb ik in USR/BIN staan en ik las ergens dat de CFG file niet nodig was maar die moet dan in ETC.

 

moet ik nu eerst weer die CCcam verwijderen? en daarvoor in de plaats die mipsel.ipk installeren.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...