Ga naar inhoud


Ziggo geeft vanaf volgende maand betaalzenders HBO door


whatyouneed

Aanbevolen berichten


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb hier al beeld op alle 3 de zenders (SD+HD) , 's avonds zijn er uitzendingen, films en series met NL ondertitels.

Krijg geen plaatje hier geupload anders had ik dat gedaan

 

Je bent niet de enigste, maar dat terzijde.

 

Hier mijn qoute van een ander forum:

Inmiddels zijn de hbo kanalen los gekoppelt van elkaar.

 

Hbo 3 sd ziet er zo uit:

o8t2eo.png

 

2i21jpx.png

Wat mij betreft netjes. Geluid is in zowel mpeg als ac3 aanwezig!

Logo wordt soms wat sterker en is soms helemaal weg.

 

Ter vergelijking hbo 2 hd:

2vd1mad.png

 

Alleen hebben nu eigen programma's/films draaien, vooral films.

De Spotjes tussendoor zijn al in het Nederlands. Ook de nu en straks spotjes zijn ingevuld.

Zitten mooie films tussen, karate kid spotje al voorbij zien komen, film komt meerdere keren, net zoals bij film1. Maar ook film als the bountyhunter en meer met bekende acteurs. Zoals in bovenstaand plaatje.

 

Eerste 2 maanden zullen interessant worden.

 

En een ouder bericht:

Voor wie nog wakker is op dit late uur:

 

5bpe90.png

 

24fftht.png

 

bonus punten voor wie de film raad pompom.gif.

 

Zoals te zien ingebakken subs' date=' logo netjes weggewerkt.

2 audio kanalen, mpga 192kb/s en AC3 [img']http://ziggo-gebruikers.nl/forum/images/smilies/icon_smile.gif[/img].

 

Heb alleen geen idee nar welke film ik precies kijk.

Op hbo/hbo2/hbo3 HD draaien dezelfde film op dit moment. icon_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik vraag me toch af waar Ziggo die zenders vandaan tovert. In ieder geval worden ze niet vanaf een satelliet geplukt. Oost europese landen als Polen, Hongarije en Bulgarije hebben als enige landen HBO in hun satelliet pakketten, maar dat zijn toch andere zenders van hetzelfde HBO, met andere programmering dan de zenders van Ziggo.

 

Zelfs de Amerikaanse soldaatjes in het Midden Oosten hebben Hbo niet in hun satpakketjes, dus daar komen ze ook iet vandaan. En US sats zijn gewoon niet te ontvangen hier.

 

Ik zat me al te verheugen dat Ziggo ergens ervoor gezorgd had HBO nu op een Astraatje zat uit te zenden, zodat ik die mooi kon bekijken, maar helaas. Toch schijnt CD ook straks met deze zenders te komen, dus het moet haast wel naar een Astra verhuizen.

 

Zou Ziggo nu een soort van integrale uitgezonden zender hebben die HBO gecopieerd een dag later naar Ziggo stuurt via de glasvezel o.i.d.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michelos, wie zegt er dat er überhaupt wel via de satelliet wordt uitgezonden? De hele zender kan gewoon ergens in Nederland (via glasvezel) verspreidt worden. Via internet/harddisks wordt het beeld aangeleverd, zooitje wordt met apparatuur als stream de glasvezel opgespuwd naar Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat waarschijnlijk rechtstreeks vanaf de mediagateway in Hilversum. De kabelaanbieders hebben al een aantal jaar de aanvoer voor een groot deel vanuit Hilversum en niet meer via de sat.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Doeeensgek

 

Laatste alinea zeg ik hetzelfde als jij.

 

Het gaat er meer om dat CD ook HBO schijnt te krijgen, en wil je die abbonees bedienen zal het dan toch echt vanuit de Astra moeten komen. Dus dan moet er een uplink komen ergens die het aangeleverde materiaal beschikbaar stelt voor de astra. En dan is het voor elke sathobbyist beschikbaar ipv alleen Ziggo.

aangepast door Michelos
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@Doeeensgek

 

Laatste alinea zeg ik hetzelfde als jij.

 

Het gaat er meer om dat CD ook HBO schijnt te krijgen, en wil je die abbonees bedienen zal het dan toch echt vanuit de Astra moeten komen. Dus dan moet er een uplink komen ergens die het aangeleverde materiaal beschikbaar stelt voor de astra. En dan is het voor elke sathobbyist beschikbaar ipv alleen Ziggo.

 

dat denk ik niet. ook vanuit New York of andere amerikaanse steden zijn er al vaste verbindingen naar hilversum mediagateway of dmc bhp. Een sat uplink is tegenwoordig toch een beetje een poor mans distribution idee. Een vaste lijn is sneller, beter (veel meer bandbreedte) en veiliger (er zijn niet veel sat hobbysten met een optische splitter :)), vaak is het alleen niet goedkoper als satuplink...

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Toch schijnt CD ook straks met deze zenders te komen, dus het moet haast wel naar een Astra verhuizen.

 

Waar haal je die wijsheid vandaan? Als je het zo een beetje Googled krijg je meer het idee dat Ziggo de enigste zal zijn de komende jaren met HBO in het pakket.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Waar haal je die wijsheid vandaan? Als je het zo een beetje Googled krijg je meer het idee dat Ziggo de enigste zal zijn de komende jaren met HBO in het pakket.

 

Bron: satellietmagazine

 

HBO voorlopig nog niet bij CanalDigitaal

 

Het nieuwe abonneekanaal HBO is in afgelopen week in Nederland begonnen. De drie tv-kanalen van de betaalzender zijn voorlopig alleen voor kabelabonnees van Ziggo verkrijgbaar. HBO streeft er echter wel naar om ook op termijn elders beschikbaar te komen.

Het kan echter wel een tijdje gaan duren voordat dit ook bij CanalDigitaal het geval is. HBO Nederland is een joint-venture van het Amerikaanse Home Box Office (vanwaar de afkorting HBO). Het bedrijf richt zich vooral op de succesvolle lancering bij Ziggo. Volgens Totaal TV zijn er wel verkennende gesprekken geweest met andere aanbieders van digitale televisie waaronder CanalDigitaal.

Voor CanalDigitaal zou doorgifte betekenen dat er door het moederbedrijf M7 Goup S.A. flink wat bandbreedte bij moet worden gehuurd op de satelliet en dan moet men het ook nog eens worden over uitzendrechten, doorgiftekosten etcetera. Voor wie niet op Ziggo aangesloten is bestaat wel de mogelijkheid om zich aan te melden bij HBO als geïnteresseerde. Men krijgt dan direct bericht wanneer HBO bij hun tv-aanbieder beschikbaar komt. Ziggo moest om de HBO zenders op hun netwerk kwijt te kunnen trouwens ruimte vinden door onder meer te stoppen met het landelijk aanbieden van alle regiozenders.

 

 

Voorlopig nog niet, maar wel gesprekken geweest en blahblah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen KPN schijnt een deal te hebben, maar vervolgens wordt het allemaal weer vaag betreft de startdatum en blijft het angstvallig stil. Ik denk dat de kans het grootst is dat het bij de andere kabelaars wordt toegevoegd. Dit is uiteraard ook speculatie van mijn zijde, gebaseerd op een uitspraak van HBO's perswoordvoerder Jeroen Roovers: "Over het verloop van de onderhandelingen kan ik niets zeggen maar er wordt onder meer onderhandeld met UPC, Tele2 en Caiway."

 

Bron: Totaaltv

 

HBO mogelijk bij meer tv-aanbieders

 

Vanaf de beschikbaarheid in Nederland is betaalzender HBO bij tv-aanbieder Ziggo te bekijken. Deze week maakte KPN bekend dat men met HBO een distributieovereenkomst heeft gesloten. De kans is reëel dat nog meer tv-aanbieders HBO gaan doorgeven.

HBO Nederland werd op 8 februari in de Oude Kerk in Amsterdam gelanceerd. Vanaf het eerste moment zijn de drie filmkanalen en het interactieve aanbod – wat bestaat uit HBO on Demand en HBO Go – bij tv-aanbieder Ziggo als premium betaalaanbod beschikbaar. Dat is niet zo gek te noemen. Ziggo is namelijk samen met Home Box Office eigenaar van HBO Nederland.

Onbekend startdatum bij KPN

 

HBO-perswoordvoerder Jeroen Roovers bevestigt aan Totaal TV dat KPN inderdaad de tweede tv-aanbieder in Nederland is waarmee de betaalzender een distributieovereenkomst heeft gesloten. Wanneer het HBO-aanbod bij KPN te abonneren is kan ook Roovers op dit moment nog niet zeggen: "Gewoon weg omdat dit nog niet bekend is.” In een eerder stadium lieten zowel HBO als Ziggo weten dat er geen exclusiviteitsovereenkomst tussen beide bedrijven is waardoor Ziggo voor enige tijd het HBO-aanbod alleen in Nederland mag aanbieden.

Onderhandelingen met meer partijen

 

Roovers bevestigt tevens dat HBO met nog meer partijen in onderhandeling over doorgifte is. "Over het verloop van de onderhandelingen kan ik niets zeggen maar er wordt onder meer onderhandeld met UPC, Tele2 en Caiway”, aldus Roovers. UPC-mediawoordvoerder Ronald Sutmuller laat Totaal TV weten dat men inderdaad met HBO in gesprek is maar doet gedurende de lopende onderhandelingen geen uitspraken hierover.

Goede start met 57.000 abonnees

 

De doorgifte bij meer grotere Nederlandse tv-aanbieders is voor HBO van groot belang. Jeroen Roovers laat Totaal TV weten dat het aantal van 57.000 abonnees dat Ziggo in haar kwartaalcijfers noemt het reële aantal abonnees is. "HBO zal echter in de toekomst geen uitspraken over abonneegetallen meer geven” aldus Roovers. Met 57.000 abonnees in de eerste drie maanden kan wel van een goede start van HBO worden gesproken. Ook al gaat het niet in alle gevallen om nu al betalende abonnees.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...