Ga naar inhoud


oscam pakt vaak niet local


Aanbevolen berichten

ik heb nu een paar weken oscam draaien, maar heb regelmatig dat zenders die ik op mijn lokale card heb dan toch via een andere reader worden gelezen en niet via mijn eigen lokale card. Ik had services in gebruik, maar omdat loadbalancing aan staat heb ik die uitgezet.

 

ik heb preferlocalcards op 1 staan, maar toch gaat ie dan zoeken en doet de zender het dus af en toe niet of hij stopt enkele seconden.

Mijn oscam.conf

[global]

logfile = /dev/null

failbantime = 5

nice = -1

preferlocalcards = 1

saveinithistory = 1

lb_mode = 1

lb_save = 150

lb_nbest_readers = 2

lb_savepath =

 

[dvbapi]

enabled = 1

au = 1

boxtype = dreambox

user = dvbapiau

 

Oscam.server

[reader]

label = onder

description = internalreader

protocol = internal

device = /dev/sci0

caid = 0100

detect = cd

mhz = 300

cardmhz = 500

ident = 0100:000000,00006A

group = 1

emmcache = 1,1,15

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 10

Dreambox DM500HD OpenPli, Viosiosat G4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo op het eerste gezicht zou ik de local reader een lb_weight waarde meegeven.

 

lb_weight = 300

 

De regel is...

 

lb_weight = 300 #intern
lb_weight = 100 #extern

 

Je lb_savepath staat naar de tmp directory als je niets invult en dan worden elke keer je stats gewist bij een reboot. Ik heb mijn lb_stats een vast pad gegeven buiten de tmp folders.

 

lb_savepath = /var/log/ipc/stat

 

Het pad moet natuurlijk wel bestaan.

 

Als je maar één local hebt zou ik de regel 'lb_nbest_readers = 2' verwijderen. Hij staat nu zo ingesteld dat de verzoeken altijd naar twee readers gaan, maar je hebt er maar één toch?

 

Ik heb veel informatie gevonden via googlen op en de oscam wiki. Lees, test, lees, test... er is veel info te vinden over de juiste loadbalancer instellingen :)

aangepast door Hotzenwalder

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dattie een server pakt. Die is helemaal niet ingesteld!

 

Verder zou ik mhz op 500 zetten, volgens mij werkt dat niet of niet goed met 300.

Pakt hij elke keer de server, of alleen als je bijvoorbeeld snel zapt en / of opneemt? Kan zijn dat hij vanwege de ratelimit na een aantal keer snel zappen de kaart niet meer belast en dan de server zoekt.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je dat niet ondervangen door een 'services = !blocked' te zetten op de readers waarvan je zeker weten niet wilt dat ze die zenders pakken?

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt er op dat somming readers bijna net zo snel zijn als mijn local...

 

weet niet of je nu andere kaarten in andere receivers hebt (die jij met de readers aanspreekt)

 

maar in de reader naar een andere box geef je OP welke CAID en ident je wilt

laat je die leeg dan zoekt ie alles en kan dus je eigen kaart in de klant passeren

prefer local cards <> local cards like proxied in de configuratie maakt ook nog wat uit

dus enkel opgeven wat je daar middels reader wilt halen en niet leeg laten

ciao

While My Guitar Gently Weeps

Goerge Harrison, Rick Wakeman, Guy Protero, the Orion Strings

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

je kunt de local readers het best op 500 zetten, en de rest wat lager

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel in de oscam.conf de instelling: preferlocalcards = 1 staan?

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...