Ga naar inhoud


beeldkwaliteit SD uitzendingen


Wim J

Aanbevolen berichten

Als je je Vu+ op 576i zet en het is nog steeds niet goed, dan kunnen we gevoeglijk aannemen dat je waargenomen probleem niet met de-interlacing van doen heeft. Het moet dan iets anders in de SD-weergave van de Vu+ zijn dat je niet bevalt.

 

Persoonlijk vind ik de SD-weergave prima, maar dan moet ik wel naar iets anders kijken dan naar de mega-afgeknepen bitrates van Canal Digitaal. Als we het grote voorbeeld nemen: De Duitse publieken, dan vind ik dat er niets, maar dan ook niets op het beeld aan te merken valt. Maar dan kijk ik wel met een heel ander apparaat dan jij: Ik gebruik een 100 Hz beeldbuisbakbeest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Wellicht dat je een niet correct werkende ultimo hebt? Het kan natuurlijk best dat er iets mis is met jouw box?

Ik heb meerdere vu+ boxen hier gehad en nog steeds (ultimo+uno) en ik had vroeger een duo, en ook met sd had ik zeer acceptabel beeld, en nog steeds. Ok, mijn schermpje is wat kleiner dan jouw projector, maar ook op een wat kleiner scherm is niet scherp gewoon niet scherp, en valt dat natuurlijk ook op.

 

Nu je het over een projector hebt, hoe lang is de kabel eigenlijk tussen je box en je projector?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo beeld nu all goed?

Nee, niks aan te doen lijkt me. Zelfs m'n hoogbejaarde Humac HDCI2000 doet het beter op SD. Ik ben wel nog niet toegekomen aan het proberen van de VTI image, omdat een en ander daaromtrend onduidelijk is:

bootloader flashen , en dan image laden als iemand me kan door linken naar de juiste VTI files voor de ultimo,....

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

bootloader flashen voor een Ultimo? Da's alleen voor de Uno en Duo nodig voor zover ik weet.

 

Volgens mij kan je je de moeite van het flashen van VTI sparen aangezien alle images gebruik maken van dezelfde drivers die door VU worden aangeboden. De verschillen in de scaler zullen dan in de default instellingen zitten, en daar zijn al suggesties voor gedaan om dat aan te passen en dat hielp niets.

 

Je kunt niet linken naar de plek waar het image staat op het forum van vti, dat is afgeschermd, dus je zult hier geen link gaan vinden naar VTI files, maar google biedt uitkomst :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merk nu dat FTA en DVBT uitzendingen minder last hebben van de beeldkwaliteitsproblemen in SD. Bij de VTI-image kreeg ik de gecodeerde kanalen helemaal niet aan de praat. Dus uit pure ellende terug Openpli er terug op gedraaid.

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,

ik vergelijk met m'n Homecast en Humax ontvangers die van de SD kanalen wel iets toonbaar maken, en dat lukt de VU+ niet. Nu zou ik nog willen testen met de hardware CAM van TVVlaanderen (ipv softcam), maar dan loop ik tegen het probleem aan dat ik slechts één kanaal tegelijk kan gebruiken,...

Ondertussen bevestig ik mijn vaststelling dat FTA kanalen er geen last van hebben,.... en daar zitten soms ook lage bitrate zenders tussen.

Dus het probleem stelt zich enkel bij SD kanalen die gedecodeerd worden.

aangepast door Wim J

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wimj,

 

In VTi, menu>instellingen>Systeem>Audio/Video, staat bij mij alles als volgt;

 

Video uitgang HDMI

Modus 1080i

Ververs ratio multi

Toon 4:3 materiaal als Pillarbox

Toon >16:9 materiaal als Letterbox

Nu komt er wat over Audio, dan,

OSD zichtbaarheid voluit

Scaler scherpte niks aan doen.

 

Hopelijk zijt ge hier mee geholpen.

 

dat was de beste tip voor je beste beeld

als je extra's gebruikt, op evenwel TV of ook nog de autoresolution tja.

ciao

Here, There and Everywhere

Pat Metheny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen bevestig ik mijn vaststelling dat FTA kanalen er geen last van hebben,.... en daar zitten soms ook lage bitrate zenders tussen.

 

Toch wijst dat er dan op dat het beeld dat Canal Digitaal uitzendt het probleem is; codering heeft echt geen invloed op de beeldkwaliteit. En ja, de beeldkwaliteit van Canal Digitaal SD is om te huilen.

 

Welke FTA-zenders met lage bitrate vind je wel goed? Misschien dat we daar iets over kunnen zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wijst dat er dan op dat het beeld dat Canal Digitaal uitzendt het probleem is; codering heeft echt geen invloed op de beeldkwaliteit. En ja, de beeldkwaliteit van Canal Digitaal SD is om te huilen.

 

Welke FTA-zenders met lage bitrate vind je wel goed? Misschien dat we daar iets over kunnen zeggen.

Ik ben akkoord met de bedroevend lage bitrate van TV*vlaanderen, maar de VU+ kan er bovendien nog eens niet mee overweg! De Humax en de Homecast gaan zelfs bij deze lage bitrates niet in de fout. De Vu+ maakt het erger dan het al is en dat kan niet de bedoeling zijn.

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben akkoord met de bedroevend lage bitrate van TV*vlaanderen, maar de VU+ kan er bovendien nog eens niet mee overweg! De Humax en de Homecast gaan zelfs bij deze lage bitrates niet in de fout. De Vu+ maakt het erger dan het al is en dat kan niet de bedoeling zijn.

 

want?

 

hoe zijn jouw beeldinstellingen = av settings

volgens mij maakt iemand achter de buis dat erger en niet de VU

de VU doet wat jij wilt.

als jij alles zoomt of oprekt, tja dan hebben we de dader ;)

Here, There and Everywhere

Pat Metheny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De instellingen staan zoals in dit topic reeds aanbevolen werd. Niet dat het verder iets uitmaakt, want hoe ik het ding ook instel gecodeerde SD kanalen zjijn slechter van kwaliteit dan wat mijn 2 andere ontvangers weergeven. Het is alsof even en oneven beeldlijnen niet perfect onder elkaar staan. Hierdoor lijkt bv een bal eerder op een zaagblad, ... DVB-T en HD uitzendingen hebben het probleem niet.

VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo! Ik heb deze discussie met grote belangstelling gevolgd. Met name de A/V instellingen. Maar als Emekli zegt: "Scaler scherpte niks aan doen" wordt dan bedoeld: "op het midden (default) laten staan' of wordt bedoeld: "helemaal naar links (op nul)" ?

 

En ik neem aan dat ik met mijn "HD Ready" Plasma TV de modus op 720p moet zetten? Of werkt het zo niet?

 

Vriendelijke groeten, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...